Doporučuju si prostudovat alespoň základy fyziky. Potom ti třeba bude jasné, že adhezní podmínky na suché a mokré silnici jsou různé nezávisle na tom, v čem jedeš. Tzn. ano, mokrá vozovka ovlivní jízdní vlastnosti.
Auto, kterému šlápneš na plyn a zrychluje, odlehčí předek a tím přitlačí záď auta k zemi. Proto zadní náhon - ve stejné situaci ti Megane bude sice efektně hrabat předními koly, ale BMW bude tiše a o dost víc zrychlovat.
Zatímco u předokolky myslíš jen na plyn a brzdu, protože předek tě z průseru nějak vytáhne, u zadokolky musíš auto víc číst - je to prostě o řidiči. Na druhou stranu, když se to naučíš, tak většině předokolek budeš ujíždět a to nejen na suché dálnici. To je ta "radost z jízdy", šlapat na plyn v předokolce umí každej trouba (nic ve zlém).
Až se se zadním náhonem zžiješ zjistíš na výjezdu ze zatáčky, že ji opouštíš o dost rychleji než s předokolkou.
Na sněhu je to v podstatě totéž, jen je to o ještě větším citu a dobrých zimních gumách.
A jestli můžu můj názor - dřív nebo později to s tou svojí "bezpečnou rychlou sportovní jízdou" někam pošleš, jen se zadním náhonem to asi bude poněkud dřív

Když to přežiješ, tak získáš k autu respekt, který podle všeho moc nemáš a pak už to bude ok.
A třeba jednou, až pojedeš v BMW a bude tě předjíždět mladej nadšenej pilot třeba v Meganu, jen se pousměješ - budeš totiž vědět, že kdybys chtěl, za pár vteřin mu zmizíš z dohledu, ale ono většinou chtít nebudeš
