BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je pon čer 09, 2025 9:54 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: jakou autobaterii??
PříspěvekNapsal: pát lis 26, 2010 4:23 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 15, 2010 8:56 pm
Příspěvky: 71
Hele kluci nechci vám do toho kecat,ale baterka a její kapacita se nedává do auta podle motoru,ale podle dobíjecího výkonu alternátoru a výbavy toho auta. Takže totožný např. dvě E39 2.0i a jedna socka bez klimy,elektriky atd. a druhá plná nálož elektrický vše,klima,vyhř.sedačky atd. a ač oba motory 2.0 tak jedna má baterku malou a druhá velkou aby se to totiž při zaplých všech komponentech a jízdou v koloně stačilo dostatečně dobít na plnou kapacitu 100% (u malý aku)a né na 50% (když dáš moc velkou) Dotazy????


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jakou autobaterii??
PříspěvekNapsal: pát lis 26, 2010 7:23 pm 
Offline

Registrován: pon lis 09, 2009 6:36 pm
Příspěvky: 21
Jéňo prosimtě co to tady rozšiřuješ za fámy a polopravdy ? :roll:

I slabší alternátor dobije velkou baterii na 100%, jen mu to bude trvat déle.
Ale v praxi mu to déle trvat nebude, protože startování a provoz el. spotřebičů spotřebuje určité množství energie a to je třeba dobít. Pokud se to dobít nestihne tak časem bude auto bez energie a nenastartuje, ale člověk co má baterku s vyšší kapacitou vydrží jezdit třeba o pár dní déle a pak mu to klekne také.

Do dieslů se dávávají silnější baterie kvůli tomu, že má motor více než 2x takovou kompresi, než benzín a k nakopnutí je teda potřeba adekvátně více s energie. Proto baterka s vyšší kapacitou a tím i vyšším startovacím proudem.


P.S. Do Škody 120 se dává nejčastěji akumulátor o kapacitě asi 40Ah, má alternátor 14V/55Ah, v traktoru Zetor bývá běžně 120Ah akumulátor. Kapacita 3x taková, ale alternátor je ten samý jako na škodovce a nemá s tím problém :lol:

_________________
e39 528iT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jakou autobaterii??
PříspěvekNapsal: sob lis 27, 2010 12:34 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 15, 2010 8:56 pm
Příspěvky: 71
wEnC píše:
Jéňo prosimtě co to tady rozšiřuješ za fámy a polopravdy ? :roll:

I slabší alternátor dobije velkou baterii na 100%, jen mu to bude trvat déle.
Ale v praxi mu to déle trvat nebude, protože startování a provoz el. spotřebičů spotřebuje určité množství energie a to je třeba dobít. Pokud se to dobít nestihne tak časem bude auto bez energie a nenastartuje, ale člověk co má baterku s vyšší kapacitou vydrží jezdit třeba o pár dní déle a pak mu to klekne také.

Do dieslů se dávávají silnější baterie kvůli tomu, že má motor více než 2x takovou kompresi, než benzín a k nakopnutí je teda potřeba adekvátně více s energie. Proto baterka s vyšší kapacitou a tím i vyšším startovacím proudem.


P.S. Do Škody 120 se dává nejčastěji akumulátor o kapacitě asi 40Ah, má alternátor 14V/55Ah, v traktoru Zetor bývá běžně 120Ah akumulátor. Kapacita 3x taková, ale alternátor je ten samý jako na škodovce a nemá s tím problém :lol:

Tak jsem si říkal kdopak se, ač po delší odmlce do mě naveze a bude ze mě chtít udělat totálního pitomce....a je to tu!!!
Takže! pokud si stojíš za tím že to co jsem zmínil ohledně těch AKU jsou fámy a polopravdy tak si myslím že my dva si nemáme co říct,protože ty autům nerozumíš,ale jako spíš budeš dobrej na Zetory a 120ky když víš o kdejaké ampérhodině co mají a nemají mít! Jinak ale zbytek tvého názorného výkladu jsou vesměs chcance a kraviny a korunuje to věta: "ale člověk co má baterku s vyšší kapacitou vydrží jezdit třeba o pár dní déle a pak mu to klekne také." Promiň ale zde je řeč o autech a né o traktorech tam to takhle opravdu je. Nechápu jak můžeš srovnávat zetory a 120ky s BMW v plný výbavě a sám jistě víš že zetor má na motoru 3ks plus.drátu a odběr tak malej že ta 3x větší baterka než altík je tam proto, aby to tu o stejné kapacitě nepřebíjelo když motor víc el. vyrobí než sám spotřebuje,ale to jsi asi zapoměl co? Kámo ty jsi ještě v éře JZD z 85ho! Teď máme rok 2010 a je tu éra El. vodních čerpadel,El.servopump ba i dokonce celých El. převodek řízení,El. palivové pumpy,STOP&GO funkce,motor řídí El.kompjůtr,používají se El.piezzo vstřikovače na palivo a xenonové výbojky o 120 000V !!!!!
Takže až budeš kódovat a přehrávat softwér u nějakýho zetora tak se procvičuj tu dobu než to diagnostika provede ve čtení,neboť jsi zřejmě přehlédl tu část textu kde zminuju nedostatečné dobití větší baterky PŘI JÍZDĚ V KOLONĚ A ZAPLÝCH DLE VÝBAVY VOZU KOMPONENTECH!!!! Takže se neoháněj argumentem o delší době jízdy,radou o 2x větší kompresy u dieselu oproti benzínu a tedy i o potřebě většího startovacího proudu když se zde řeší kapacita v Ah a ty sem zcela nelogicky taháš kecy o RC údaji (takto bývá na AKU startovací proud značen RC a číslo!) čím větší,tím lepši samozřejmě. Ale zase se tě musím zastat,že máš pravdu v délce trvání jízdy malá kapacita versus velká u AKU ale příště se neboj to rozepsat v tom, že "vezmou li se dva identické traktory Zetor r.v.1985 a při testu délky jízdy pouze na AKU tak vážně ten s tou vyšší kapacitou bude jezdit o dva dny déle než co skončil ten s tou malou. Ty lidi co to čtou musej vědět že jde o Zetory a že pro osobní automobily (řeč je tu o BMW ve výbavě a né škodě 120 pro ujasnění situace) tento stav neplatí! Nebo si dej do 120ky AKU z BMW 760Li individual která má vzadu i ledničku a standart AKU s 900A v sobě a uvidíš jak dlouho ti bude startovat při běžném každodením ježdění vesměs na krátké trasy protože né každý z nás běžně každodenně jede 3x do Brna a zpět. A ukaž mi slovo kde to co píšu je lež.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jakou autobaterii??
PříspěvekNapsal: sob lis 27, 2010 1:53 am 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 11, 2009 10:38 pm
Příspěvky: 569
Jéňa píše:
tak jedna má baterku malou a druhá velkou aby se to totiž při zaplých všech komponentech a jízdou v koloně stačilo dostatečně dobít na plnou kapacitu 100% (u malý aku)a né na 50% (když dáš moc velkou) Dotazy????[/color]


Proc by se vzdy mela dobijet do plna?

Jaky je rozdil mezi 100ah nabitou na 50proc a 50ah na 100proc? Kdyz pominu takove veci jako max odber (coz je konstrukcni zalezitost, ktera s kapacitou primo nesouvisi), tak zadny....Velka baterka se dava do motoru, kde je treba vetsi sily na start (velke objemy, kde je vice oleje, uhlaky a tak...), samozrejme roli hraje i vybava (mam vyply motor, ale zaplou tv...). Duvod je ten, aby auto vydrzelo nejaky pocet startu bez moznosti dobiti. Ve chvili kdy bezi motor, tak vybava nehraje roli, protoze alt je vzdy dimenzovan tak, aby vyrobil tolik energie, ze i pri maximalnim moznem odberu baterku zvladne jeste dobijet (baterka je dobijena rychleji, nez je z ni odcerpavana stava), cili kapacita neni podstatna.
Zakon zachovani energie mluvi jasne a start si vezme stejne mnozstvi stavy pri startu z male i velke baterky. A to same mnoztvi (resp o trosku vyssi, nemame 100 proc ucinnost) do ni musim vratit, aby byla 100 proc. Kapacita s tim nijak nesouvisi. Cili po jednom startu dobiti trva stejne u male i velke baterky (na stejnem altu), protoze dobijim stejne mnozstvi energie.....Velka baterka ma tu vyhodu, ze nastartuji vicekrat, aniz bych stihl dobit, cili jasna vyhoda.

Cili kdyz to shrnu:

a) Vetsi baterka se dava do "vetsiho" motoru, nebo tam, kde je z nejakeho duvodu vyssi startovaci odber (uhlak)
b) Vetsi baterka se dava tam, kde je vice elektroniky, protoze se predpoklada, ze muze bezet i bez zapleho motoru a je treba zachovat nejaky pocet startu bez dobijeni.
c) Dobiti treba 5ah trva na stejnem altu stejne dlouho u 100ah baterky a stejne u 50ah (predpokladam, ze obe baterky maji stejny maximalni dobijeci proud).

_________________
E39 540i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jakou autobaterii??
PříspěvekNapsal: sob lis 27, 2010 3:33 pm 
Offline

Registrován: pon lis 09, 2009 6:36 pm
Příspěvky: 21
Jéňa píše:
Tak jsem si říkal kdopak se, ač po delší odmlce do mě naveze a bude ze mě chtít udělat totálního pitomce....a je to tu!!!
Takže! pokud si stojíš za tím že to co jsem zmínil ohledně těch AKU jsou fámy a polopravdy tak si myslím že my dva si nemáme co říct,protože ty autům nerozumíš,ale jako spíš budeš dobrej na Zetory a 120ky když víš o kdejaké ampérhodině co mají a nemají mít! Jinak ale zbytek tvého názorného výkladu jsou vesměs chcance a kraviny a korunuje to věta: "ale člověk co má baterku s vyšší kapacitou vydrží jezdit třeba o pár dní déle a pak mu to klekne také." Promiň ale zde je řeč o autech a né o traktorech tam to takhle opravdu je. Nechápu jak můžeš srovnávat zetory a 120ky s BMW v plný výbavě a sám jistě víš že zetor má na motoru 3ks plus.drátu a odběr tak malej že ta 3x větší baterka než altík je tam proto, aby to tu o stejné kapacitě nepřebíjelo když motor víc el. vyrobí než sám spotřebuje,ale to jsi asi zapoměl co? Kámo ty jsi ještě v éře JZD z 85ho! Teď máme rok 2010 a je tu éra El. vodních čerpadel,El.servopump ba i dokonce celých El. převodek řízení,El. palivové pumpy,STOP&GO funkce,motor řídí El.kompjůtr,používají se El.piezzo vstřikovače na palivo a xenonové výbojky o 120 000V !!!!!
Takže až budeš kódovat a přehrávat softwér u nějakýho zetora tak se procvičuj tu dobu než to diagnostika provede ve čtení,neboť jsi zřejmě přehlédl tu část textu kde zminuju nedostatečné dobití větší baterky PŘI JÍZDĚ V KOLONĚ A ZAPLÝCH DLE VÝBAVY VOZU KOMPONENTECH!!!! Takže se neoháněj argumentem o delší době jízdy,radou o 2x větší kompresy u dieselu oproti benzínu a tedy i o potřebě většího startovacího proudu když se zde řeší kapacita v Ah a ty sem zcela nelogicky taháš kecy o RC údaji (takto bývá na AKU startovací proud značen RC a číslo!) čím větší,tím lepši samozřejmě. Ale zase se tě musím zastat,že máš pravdu v délce trvání jízdy malá kapacita versus velká u AKU ale příště se neboj to rozepsat v tom, že "vezmou li se dva identické traktory Zetor r.v.1985 a při testu délky jízdy pouze na AKU tak vážně ten s tou vyšší kapacitou bude jezdit o dva dny déle než co skončil ten s tou malou. Ty lidi co to čtou musej vědět že jde o Zetory a že pro osobní automobily (řeč je tu o BMW ve výbavě a né škodě 120 pro ujasnění situace) tento stav neplatí! Nebo si dej do 120ky AKU z BMW 760Li individual která má vzadu i ledničku a standart AKU s 900A v sobě a uvidíš jak dlouho ti bude startovat při běžném každodením ježdění vesměs na krátké trasy protože né každý z nás běžně každodenně jede 3x do Brna a zpět. A ukaž mi slovo kde to co píšu je lež.


Totálního pitomce není třeba z nikoho dělat, ten se projeví sám.
Samozřejmě si stojím za tím co jsem napsal, fyzika je exaktní věda, tam se nedá nic jen tak okecat.
Srovnávat Zetor a Š120 je OK. Množství elektrické výbavy je defakto stejné, alternátor také, jen v baterce se násobně liší. Je to dobrý příklad pro pochopení, rozdílu mezi jednotkou proudu a kapacity. Ale jak je vidět tak tento příklad nestačí pokud člověku chybí elementární znalosti druhého stupně ZŠ.
Žádný RC údaj sem netahám, navíc ten nemá se startovacím proudem moc společného. RC znamená " rezervní kapacita" a uvádí dobu v minutách, po kterou je akumulátor schopen dodávat proud 25 A do poklesu napětí každého článku pod 1,75 V. Pro spotřebitele je informace o tom, jak dlouho asi může sedět v autě bez motoru a nechat puštěné rádio, větrání a světla.
Startovací proud autobaterií se v našich končinách udává v normách EN, DIN, SAE, IEC, ČSN... Ale rozhodně ne RC.
Je lepší mlčet, než se ohánět něčím čemu nerozumím, abych na ostatní zapůsobil, nějakou dobu to fungovat bude, ale až to praskne dostanu na čelo cejch blbec a jsem odepsaný nadobro, ostatním jen pro smích.
Nic sem nepřehlédl, ani tu jízdu v koloně s 760iL s xenonama a ledničkou na plný koule. Ta sedma má alternátor (230A) odpovídající své elektrické výbavě a není třeba se obávát, že by nestíhal vyrobit dostatek el. energie pro vozidlo. Na volnoběh sice 230A dávat nebude, ale 100A určitě ano, a to na uržení kladné el. bilance stačí.
Jo ještě ty xenony startují výbojem 20000 V, né 120 000 V, ale to je detail co na spotřebu vliv nemá, ale kazí "odbornou úrověň" příspěvku.

Lze jen souhlasit s tím co tu psal Demostenes.

Nebudu zde vypisovat lži a nesmysly z Jéňova příspěvku. Jestli sem ho dobře pochopil, tak BMW sou auta co mají tolik výbavy v elektrice, že se to při jízdách v městě a kolonách nestíhá dobíjet a proto je třeba tam dát baterii co tam přesně patří, jinak hrozí, že se snad ta větší nabije jen 50% a nebo s tou menší co se zas cestou přebila ani ráno nenastartuji. :lol: prostě perla vedle perly

_________________
e39 528iT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jakou autobaterii??
PříspěvekNapsal: sob lis 27, 2010 4:09 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 15, 2009 7:32 pm
Příspěvky: 400
Aha, takže podle Jéni už nemusím říkat, když pudu kupovat baterku, jaký má motor obsah, válců, nafťák nebo benziňák atd... ale prodejci vyjmenuju výbavu vozidla, ale bohužel nevím, kde vemu ten dobíjecí výkon alternátoru :cry: snad si prodejce nějak poradí a nevyhodí mě 8-)

_________________
Obrázek
323i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jakou autobaterii??
PříspěvekNapsal: sob lis 27, 2010 8:06 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 18, 2009 3:14 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: Slezsko
wEnC píše:
Totálního pitomce není třeba z nikoho dělat, ten se projeví sám.
...
Je lepší mlčet, než se ohánět něčím čemu nerozumím, abych na ostatní zapůsobil, nějakou dobu to fungovat bude, ale až to praskne dostanu na čelo cejch blbec a jsem odepsaný nadobro, ostatním jen pro smích.
...

Souhlas. To se už přesně stalo.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jakou autobaterii??
PříspěvekNapsal: pon lis 29, 2010 10:41 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 15, 2010 8:56 pm
Příspěvky: 71
Hele kluci,je pravdou že pitomec se projeví časem sám. No ale že se jich sejde hned tolik.....tóóó mě nenapadlo! Jasně,i já jsem blbej s těma xenonama 120 000V jenže to jsem se uklikl o číslo navíc jak jsou 1 a 2 vedle sebe-jo,moje blbost! Ta 1ka tam nepatří!
Ale k věci: Je vidět že jste na slovo vzatý odborníci kteří odbornou terminologií nešetří (jako petebmw a jeho typologie motorů V a R 6) Tam jsi se ukázal jako odborník a že ti není hanba furt se někam srát s těma blábolama!
pro pitomce to napíšu tentokrát velmi stručně a jasně. KDYŽ POUŽIJU DO AUTA AKU SE ŘĚKNĚME 100Ah A TO AUTO BUDE DISPONOVAT ALTERNÁTOREM O VÝKONU 75Ah TAK NENÍ MOŽNÉ ABY TU 100Ah NABIL NA TĚCH 100!!! DOBIJE JÍ NA TO CO JE V JEHO SILÁCH, TO JEN NA 75Ah A TÍM PÁDEM MI JE 100VKA NA ŠKODU PÁČ DÍKY NEDOSTATEČNÉMU DOBÍJENÍ (25Ah DO PLNA TU CHYBÍ) JISTĚ VÍTE ŽE SE AKUMULÁTORY KURVĚJ!!!! uŽ JEN TO SLOVO AKUMULÁTOR ZNAMENÁ ŽE AKUMULUJE NĚCO CO MU DODÁME A ZDE NA PŘÍKLADU DODÁVÁME 100VCE JE 75KU!!! SNAD TO POCHOPÍTE LÉPE NA PŘÍKLAD: MOHU NAPLNIT NÁDOBU O STO LITRECH KDYŽ MÁM 75 LITRŮ???? NEMOHU!!!!!! P.S. A VÝKON TOHO JAK SILNEJ BUDE VÁŠ ALTÍK URČUJE VÝBAVA VAŠÍ KÁRY,DOTAZY?????


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jakou autobaterii??
PříspěvekNapsal: úte lis 30, 2010 12:13 am 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 11, 2009 10:38 pm
Příspěvky: 569
My o voze, ty o koze....

_________________
E39 540i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jakou autobaterii??
PříspěvekNapsal: úte lis 30, 2010 3:05 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:41 am
Příspěvky: 45
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Je videt ze ty certifikaty daj kde jakymu volovi.. teda chtel sem napsat Jéňovi :lol:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO