Jéňa píše:
Tak jsem si říkal kdopak se, ač po delší odmlce do mě naveze a bude ze mě chtít udělat totálního pitomce....a je to tu!!!
Takže! pokud si stojíš za tím že to co jsem zmínil ohledně těch AKU jsou fámy a polopravdy tak si myslím že my dva si nemáme co říct,protože ty autům nerozumíš,ale jako spíš budeš dobrej na Zetory a 120ky když víš o kdejaké ampérhodině co mají a nemají mít! Jinak ale zbytek tvého názorného výkladu jsou vesměs chcance a kraviny a korunuje to věta: "ale člověk co má baterku s vyšší kapacitou vydrží jezdit třeba o pár dní déle a pak mu to klekne také." Promiň ale zde je řeč o autech a né o traktorech tam to takhle opravdu je. Nechápu jak můžeš srovnávat zetory a 120ky s BMW v plný výbavě a sám jistě víš že zetor má na motoru 3ks plus.drátu a odběr tak malej že ta 3x větší baterka než altík je tam proto, aby to tu o stejné kapacitě nepřebíjelo když motor víc el. vyrobí než sám spotřebuje,ale to jsi asi zapoměl co? Kámo ty jsi ještě v éře JZD z 85ho! Teď máme rok 2010 a je tu éra El. vodních čerpadel,El.servopump ba i dokonce celých El. převodek řízení,El. palivové pumpy,STOP&GO funkce,motor řídí El.kompjůtr,používají se El.piezzo vstřikovače na palivo a xenonové výbojky o 120 000V !!!!!
Takže až budeš kódovat a přehrávat softwér u nějakýho zetora tak se procvičuj tu dobu než to diagnostika provede ve čtení,neboť jsi zřejmě přehlédl tu část textu kde zminuju nedostatečné dobití větší baterky PŘI JÍZDĚ V KOLONĚ A ZAPLÝCH DLE VÝBAVY VOZU KOMPONENTECH!!!! Takže se neoháněj argumentem o delší době jízdy,radou o 2x větší kompresy u dieselu oproti benzínu a tedy i o potřebě většího startovacího proudu když se zde řeší kapacita v Ah a ty sem zcela nelogicky taháš kecy o RC údaji (takto bývá na AKU startovací proud značen RC a číslo!) čím větší,tím lepši samozřejmě. Ale zase se tě musím zastat,že máš pravdu v délce trvání jízdy malá kapacita versus velká u AKU ale příště se neboj to rozepsat v tom, že "vezmou li se dva identické traktory Zetor r.v.1985 a při testu délky jízdy pouze na AKU tak vážně ten s tou vyšší kapacitou bude jezdit o dva dny déle než co skončil ten s tou malou. Ty lidi co to čtou musej vědět že jde o Zetory a že pro osobní automobily (řeč je tu o BMW ve výbavě a né škodě 120 pro ujasnění situace) tento stav neplatí! Nebo si dej do 120ky AKU z BMW 760Li individual která má vzadu i ledničku a standart AKU s 900A v sobě a uvidíš jak dlouho ti bude startovat při běžném každodením ježdění vesměs na krátké trasy protože né každý z nás běžně každodenně jede 3x do Brna a zpět. A ukaž mi slovo kde to co píšu je lež.
Totálního pitomce není třeba z nikoho dělat, ten se projeví sám.
Samozřejmě si stojím za tím co jsem napsal, fyzika je exaktní věda, tam se nedá nic jen tak okecat.
Srovnávat Zetor a Š120 je OK. Množství elektrické výbavy je defakto stejné, alternátor také, jen v baterce se násobně liší. Je to dobrý příklad pro pochopení, rozdílu mezi jednotkou proudu a kapacity. Ale jak je vidět tak tento příklad nestačí pokud člověku chybí elementární znalosti druhého stupně ZŠ.
Žádný RC údaj sem netahám, navíc ten nemá se startovacím proudem moc společného.
RC znamená " rezervní kapacita" a uvádí dobu v minutách, po kterou je akumulátor schopen dodávat proud 25 A do poklesu napětí každého článku pod 1,75 V. Pro spotřebitele je informace o tom, jak dlouho asi může sedět v autě bez motoru a nechat puštěné rádio, větrání a světla.
Startovací proud autobaterií se v našich končinách udává v normách EN, DIN, SAE, IEC, ČSN... Ale rozhodně ne RC.
Je lepší mlčet, než se ohánět něčím čemu nerozumím, abych na ostatní zapůsobil, nějakou dobu to fungovat bude, ale až to praskne dostanu na čelo cejch blbec a jsem odepsaný nadobro, ostatním jen pro smích.
Nic sem nepřehlédl, ani tu jízdu v koloně s 760iL s xenonama a ledničkou na plný koule. Ta sedma má alternátor (230A) odpovídající své elektrické výbavě a není třeba se obávát, že by nestíhal vyrobit dostatek el. energie pro vozidlo. Na volnoběh sice 230A dávat nebude, ale 100A určitě ano, a to na uržení kladné el. bilance stačí.
Jo ještě ty xenony startují výbojem 20000 V, né 120 000 V, ale to je detail co na spotřebu vliv nemá, ale kazí "odbornou úrověň" příspěvku.
Lze jen souhlasit s tím co tu psal Demostenes.
Nebudu zde vypisovat lži a nesmysly z Jéňova příspěvku. Jestli sem ho dobře pochopil, tak BMW sou auta co mají tolik výbavy v elektrice, že se to při jízdách v městě a kolonách nestíhá dobíjet a proto je třeba tam dát baterii co tam přesně patří, jinak hrozí, že se snad ta větší nabije jen 50% a nebo s tou menší co se zas cestou přebila ani ráno nenastartuji.

prostě perla vedle perly