Tak jak už sem napsal, 5er mě opustila po "menší" nepříjemnosti s motorem, takže sem najednou naprosto nečekaně byl bez BMW, což pro mě jako BMW-positive je něco jako kdyby byl feťák bez matroše...
Jelikož sem opět chtěl auto, na kterým bude nějaká práce (nebaví mě jenom jezdit a leštit, rád taky ladim, a ač moje zkušenosti zatim jsou na levelu 1 tak doufam, že s určitou pomocí se to časem někam dostane
), tak sem pravidelně prolejzal e30 forum a koukal sem, co se kde šustne a jaká je aktuální nabídka. Jednou večer sem se hodně nudil a tak sem vzal bazárek doslova ůtokem a jel sem od konce do začátku (spíš jen tak ze zvědavosti, co tam před 5 lety prodávalo a za kolik) a našel sem úplně náhodou E32, co prodával Pražec. No jelikož tam bylo pár postů od zájemců, tak sem ani nemyslel, že ještě bude na prodej, ale druhej den sem zavolal a zjistil, že je k mání, tak sem se domluvil na další víkend a v neděli k večeru sem z Prahy vyrazil do Plzně na obhlídku stroje
Měl sem velikou radost, že prodávající byl tak hodnej a dojel si pro mě do Plzně na nádraží ( 40km od auta) a vzal mě autem, jinak bych asi v autobuse zapustil kořeny...
Nicméně dorazily sme k autu, já ho prohlídnul, projel a poznatky byly následující:
- karoserie v celkem slušným stavu, nějaká ta bublinka a puchýřek se samo najdou, ale nic, co by se nedalo přežít. Nabouranej pravej roh (blinkr, nárazník, blatník)
- interér paráda, sice hadr, ale zachovalej a plasty nedojebaný, dokonce origo rádio BMW
- motor- tady ještě nevim, protože běží nějak divně, jenom na 5 válců. Jelikož auto stejně stojí, tak zatim žádnej pokrok, ale bude to 1. věc, co se bude řešit. Ale jinak jede dobře i na 5, vodu ani olej nebere, teplotu drží jak židovská víra svátky, takže v tomhle směru dobrý.
- podvozek- špéra bomba (moje 1. ...), vzadu asi mrtvý tlumiče nebo jejich uložení a mrtvý zadní silentbloky, vpředu megabrutálmaximálně dojebaná náprava (vůle ve volantu cca 60 stupňů na každou stranu, vážně maso, po kontrole je to asi převodkou a čepama...)
Celkově mě ale sedma zaujala a tak sme si plácli a já sem se vez domu v novým. Teda vez, díky vůli ve volantu, sjetejm zimákům a sněhu sem se spíš plazil, ale dobře to dopadlo a sedma je doma.
Moje první poznatky po 200 km cestě sou asi takový, že je i přez špatnej podvozek neuvěřitelně komfortní (proti e34 na 17" a na sníženým podvozku je to jako v bavlnce...), místa je tam taky poněkud víc (hlavně na zadních sedačkách, v E34 sem si za sebe nesednul ani omylem, tady bez problému), v interiéru i přez rok výroby různý fajn věci (odkládací prostor pod palubkou vlevo od volantu, e34 to má až po FL, sedma už v roce 88
, obšitá palubní deska, sice hadr, ale fajn detail...), motor i přez to, že nejni ve 100% stavu umí slušně zatopit a se vysokých rychlostech netočí přehnaně moc (při 120 cca 2 tis), odhlučnění je taky o moc lepší než u e34.... Sem zvědavej, jak o ní budu mluvit za rok
Nějaká ta specifikace:
- rv 1989, model 730i (m30)
- samosvor
- ABS
- el všechny okna
- přední mlhy
- vyhřejvaný přední okno
- originál BMW rádio
- loketka vzadu obsahující odkládací díru
- malej BC
- bodovky + světýlka u slunečních clon
- centrál
- el střešní okno
Když to shrnu, tak víceméně sedma v základu, ale že by mě to nějak vadilo, to ani ne. Chybí mi snad jedině tempomat a loketky vpředu...
No a plány jsou následující:
- hodit motor do 100% stavu
- opravit bouchlej předek, láknout některý rzí načatý plechy
- CZ doklady
- opravit převodku a dít do cajku přední a zadní nápravu
- doladit různý blbosti (na checku svítí ostřikovače, i když tam je voda atd...)
- nový pneu, možná i nějaký alu kola, ale na sedmě mě ty poklice ani nějak nevadí, alespoň je taková nenápadná...
- rád bych tempomat, takže pokud půjde dodělat, tak ten
- komplet repase brzd, vzádu se zasekávaj pístky
Až bude všechno tohle hotový, tak se uvidí, co dál....
Vlastní fotky ještě nejsou, takže pro začátek musí stačit ty z inzerátu na prodej...