BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je sob čer 21, 2025 5:33 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2012 8:04 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 300
Zkuste se mrknout na pojistky motorové elekriky a master relé. Měly by být pod deklem u spolujezdcova pantu kapoty viz zde:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/42/18

Obrázek

Osciloskopem jde data z EWS změřit, ale jen jejich kvalita (náběžné hrany apod.), tj. ne jestli jednotka vysílá to, co má.

Podle mě, pokud se v tom nikdo nešťoural, by teď bylo nejlepší změnit ISN zpět na hodnotu, která tam byla původně, a jít po důvodech, proč se ŘJ motoru neprobudí. To jest, teď bych se podíval do těch pojistek a na funkčnost všech relé. E39 do detailů neznám, ale mám o ní docela dost dat, tak se budu snažit poradit dále.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2012 8:19 pm 
Offline

Registrován: úte dub 03, 2012 3:08 pm
Příspěvky: 27
veškeré pojistky a relé sem měl vytažené a ozkoušené 2krát i ty silový za kastlíkem je možné že sme to ISN nákým nedopatřením změnili když jsme hledali ty závady po pořízení inpi. nebo bylo dobře ISN a je špatná jednotka ews nebo motoru. našel sem forum v cizím jazyce po překladu do lámané češtiny měl borec něco podobnýho za problém a nebylo to moc čitelné a ani to nemělo pořádný konec ale poslední co tam psal tak že bude měnit jednotku ews. měl tam stejnou chybu ale nerozluštil sem jak se mu to stalo. inak sem měl namysli s tím osciloskopem to že bych odpojil jednotku motoru a měřil esi do ní de signál z ews


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2012 8:26 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 300
Pokud neni jistota, ze se v tom nekdo nestoural, ani vymena jednotky, at uz motorove, nebo ews, nemusi byt resenim. Staci, aby druha jednotka do paru byla z jineho auta, a jste tam, kde jste byl. Pokud to budete merit osciloskopem (dobry napad, ja jim nedisponuji), sledujte kvalitu signalu, tj. Pravouhle hrany. Na to isn mrknu jeste do tech poznamek. Mam je v dilne a jeste jsem tam nebyl...

EDIT: Tak jsem zkusil aspoň přítele na telefonu a bylo mi řečeno, co jsem tady už psal, že ISN při zápisu do EWS by mělo být ve formátu 0x{to, co se vyčte z jednotky DME}.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2012 9:07 pm 
Offline

Registrován: úte dub 03, 2012 3:08 pm
Příspěvky: 27
já osciloskopem disponuji pouze spíše takovou hračkou bez kalibrace ale na moje potřeby mi stačí aby ukazoval signál. jak sem uvedl již na začátku tak sem to auto koupil nabořený a v dost žalostném stavu (očesaný, nabořený atd. co nesouviselo :V z nárazem) a postupem času sem zjistil že to mělo docela pestrou servisní minulost tento problém o kterém se bavíme tam byl již od začátku co sme to odstrojili a zkusili jestli vůbec chytne motor. v první řadě sme zjistili že nejde vůbec jiskra a vstřiky, poté ani pal čerpadlo, pak sem měl možnost vidět co by to mělo dělat po zapnutí klíčku. mezitím sme pátrali po relátkách pojistkách z oxidovaných kontaktech a podobně relátka znám pomalu nazpaměť k čemu sou pojistky taky mám i obrázek elektroinstalace motoru. poté co sme všechno změřili co se dalo multimetrem změřit tak sem koupil inpu a pustili sme se do toho z diagnostikou prvně chyby motoru a poté sme si s tím hráli v mnoha lidech od světel až po rádio je možné že někdo z nás umáz kus ISN kodu. Já byl zvyklí jen na wagcom z řj motoru kde se nic posr... nedalo. ale pořád tam ta vada je od začátku. je možný že sme něco posrali když jsme měřili multimetrem v poloze na piskle se oběvuje na hrotech až 9v a esi sme to pustili do logiky ews nebo řj motoru že to odešlo nebo jen mohli takzvaně vyschnout elektrolitický kondíky v jednotce bůch ví co se tam šustlo. jen jeden blbý dotaz na aukru sem našel jednotku ews kdybych ji koupil změnil ISN a pomohlo by to? kdyby teda byla šlus. pak je ještě jedna varianta která se mi moc nelíbí je že se dá koupit prázdná jednotka ews a nalejt to do ni ale vychází to asi na 3000,- a borec o vesnici dál to co dělá do bmw (je docela drahej a nechce stímto BMW už nic mít kůli jeho servisní hystorii) se setkal stím že už jednotka ews odešla. De o to že už se stím seru náký měsíc a už silně uvažuji že to hodim na vrakáč. omlouvám se za ten román. ještě jedna věc když rozpojim ten kabel mezi jednotkama esi z obou jednotek bych měl naměřit signál na osciloskopu po zapnutí klíčku nebo to má jen jednosměrnou komunikaci? z ews do řj motoru.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2012 9:20 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 300
zdenal píše:
já osciloskopem disponuji pouze spíše takovou hračkou bez kalibrace ale na moje potřeby mi stačí aby ukazoval signál. jak sem uvedl již na začátku tak sem to auto koupil nabořený a v dost žalostném stavu (očesaný, nabořený atd. co nesouviselo :V z nárazem) a postupem času sem zjistil že to mělo docela pestrou servisní minulost tento problém o kterém se bavíme tam byl již od začátku co sme to odstrojili a zkusili jestli vůbec chytne motor. v první řadě sme zjistili že nejde vůbec jiskra a vstřiky, poté ani pal čerpadlo, pak sem měl možnost vidět co by to mělo dělat po zapnutí klíčku. mezitím sme pátrali po relátkách pojistkách z oxidovaných kontaktech a podobně relátka znám pomalu nazpaměť k čemu sou pojistky taky mám i obrázek elektroinstalace motoru. poté co sme všechno změřili co se dalo multimetrem změřit tak sem koupil inpu a pustili sme se do toho z diagnostikou prvně chyby motoru a poté sme si s tím hráli v mnoha lidech od světel až po rádio je možné že někdo z nás umáz kus ISN kodu. Já byl zvyklí jen na wagcom z řj motoru kde se nic posr... nedalo. ale pořád tam ta vada je od začátku. je možný že sme něco posrali když jsme měřili multimetrem v poloze na piskle se oběvuje na hrotech až 9v a esi sme to pustili do logiky ews nebo řj motoru že to odešlo nebo jen mohli takzvaně vyschnout elektrolitický kondíky v jednotce bůch ví co se tam šustlo. jen jeden blbý dotaz na aukru sem našel jednotku ews kdybych ji koupil změnil ISN a pomohlo by to? kdyby teda byla šlus. pak je ještě jedna varianta která se mi moc nelíbí je že se dá koupit prázdná jednotka ews a nalejt to do ni ale vychází to asi na 3000,- a borec o vesnici dál to co dělá do bmw (je docela drahej a nechce stímto BMW už nic mít kůli jeho servisní hystorii) se setkal stím že už jednotka ews odešla. De o to že už se stím seru náký měsíc a už silně uvažuji že to hodim na vrakáč. omlouvám se za ten román. ještě jedna věc když rozpojim ten kabel mezi jednotkama esi z obou jednotek bych měl naměřit signál na osciloskopu po zapnutí klíčku nebo to má jen jednosměrnou komunikaci? z ews do řj motoru.


Komunikace mezi jednotkami je ohledně ISN jen jednosměrná. Osobně bych se přikláněl spíš k variantě, jestli není špatná jednotka motoru. V tomhle případě, kdy to točí (pokud nejsou proklemované piny 1 a 3 na jednotce EWS), bych na vadnou jednotku EWS úplně nesázel. Pokud koupíte jednotku EWS z vraku, pak je potřeba speciálních nástrojů na její vyčtení a nalití dat. Pokud byste ji tam jen dal a změnil ISN (kromě toho, že by vás to k tomu bez správného čipu imobilizéru nepustilo), pak by vám ani necvakl startér (opět - čip v klíči). Přelití dat z EWS do EWS možné je, ale chce to specializované nástroje. MCU 1D47J se vyčítá dost blbě, u roku 96 už by mělo být 2D47J, to bývá už v pohodě. Čistá jednotka EWS koupená v BMW není nikdy úplně prázdná. Objednává se podle VINka a techničáku (povoleno pouze pro majitele vozu zapsaného v TP) a obsahuje data o klíčích a další data. Přes diagnostickou zásuvku vyčtete pouze polovinu paměti, z čehož žádná data nejsou pro startování relevantní kromě ISN.

Směrem od DME k EWS jde signál o otáčkách motoru (nepovolí nastartování, pokud jsou otáčky moc vysoko).

INPA je super, ale je to spíš vývojový nástroj BMW než diagnostika pro garážníka - tam už se opravdu musí vědět, co a jak.

Podle mě to za zkoušku stojí, často není až tak zle, jen to chce o problému něco vědět. Jak už jste napsal, znáte už to auto skoro do posledního šroubku a relátka, což Vám případný budoucí život s tím autem značně usnadní. Zkuste ten osciloskop a změřit výstup z EWS a případně se i podívejte, jestli náhodou nejsou ty piny 1 a 3 propojené, ať už vně, nebo uvnitř jednotky. Co by ještě mohlo napovědět, zkuste po pár minutách běhu elektriky jednotku otevřít a prstem zkusit MCU, jak moc se hřeje.

EDIT: Ale ty piny jsou spíš blbost, protože pokud by nebyl správný čip imobilizéru, ani by Vás to nenechalo vyčíst/zapsat ISN.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2012 9:39 pm 
Offline

Registrován: úte dub 03, 2012 3:08 pm
Příspěvky: 27
za ten rok co mi to tu hnije už to mám docela prolezlí a lituju že sem si nenechal 30 a na to že to za ten rok šlo cenově uplně dolů a že to auto mě už omrzelo i když sem snim nejel a pořídil sem si na ježdění starou fiestu a řeknu že sem sní docela spokojen a esi to bmw nastartuji tak ho asi pošlu do světa jen kvůli tomu že dostupnost dílů je velmi složitá a drahá. zpět k tématu ews není překlenutá protože když odpojim cívku co sbírá data z klíčku tak to netočí a měl sem i tu jednotku rozdělano a měřil sem i to relátko opravdu spíná. pokud by to byla špatná řj motoru tak bych fakt musel sehnat čipi klíčku a obě jednotky. asi by to byla nejlevnější varianta a nejjednoduší a stejně by to byl ranec peněz což se mi na něco nejistýho nechce vrážet protože jsem se už docela dost vyškolil na tomto voze a netuším esi ten motor vůbec pošlape.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2012 9:41 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 300
EDIT: Blbě jsem si to přečetl.

Pořád není jasné, proč se jednotka motoru neprobouzí. Z toho bych vycházel.

Jak už jste psal, pojistky jste kontroloval. Tedy pojistky F1 30A, F2 30A, F4 30A a F14 5A máte zkontrolované. Kostry jsou dobré? Piny 4, 28, 32, 34, 56 na ŘJ motoru... Případně motorová kostra (vede k podběhu u spolujezdce)?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2012 9:59 pm 
Offline

Registrován: úte dub 03, 2012 3:08 pm
Příspěvky: 27
pojistky sem kontroloval můžu se kouknout ještě jednou kostra u podběhu je nová včetně celého nosníku (výztuhy) už si nepamatuji který piny na jednotce sou kostry ale myslím že by tam měli bejt všechny já bych šel po tom ISN nejsem si jistý esi sem při zadávání postupoval dobře napsal sem ho tam odkejvl sem to a po vypnutí a zapnutí klíčku se pořád nic neděje. ještě jeden poznatek po překlenutí (nuceným) zapnutí řj motoru se sepne čerpadlo a proběhne škrtící klapka a dá se připojit i do řídící jednotky ale pořád nereaguje když startuju. dokonce je to to relé co je na fotce vedle pojistek vstřiků, nejsem si jist mám ho takzvaně pověšený na drátek (vytáhlí i z paticí) ovl. relé je plus spíná řj a kostra pak to sepne silovku ted si nevzpomenu přesně kam ved. ještě mě napadlo to že to musí komunikovat obousměrně protože ews píše tu chybu je to na fotce z posledního mejlu pod názvem ews asi proti kostře musí tam byt dva vodiče po kterých to komunikuje jeden asi bude ten slavný mínus.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2012 10:12 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 300
Jeste jedna vec, po prepisu ISN vzdy smazte chyby ze vsech jednotek a po vypnuti klice pockejte cca minutu, nez zacnete startovat. Ews si neajkou chvili po vypnuti klice pamatuje kod a nejsem si jisty, jestli v tom pripade znovu posila nebo neposila Isn.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2012 10:20 pm 
Offline

Registrován: úte dub 03, 2012 3:08 pm
Příspěvky: 27
zkoušeli sme i odpojit baterku chyby z ews sem smazal ty tam skáčou po připojení baterky inak ne a na řj motoru žáný nejsou i vypnout a zapnout klíček ale ne na minutu možná v tom bude chyba zítra vezmu osciloskop a pudu pátrat třeba se to už srovnalo


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO