Evropská auta nabízená v USA jsou levnější než tady, a to jako že dost. Holý fakt.
Když to vezmu podrobněji, tak cena udávaná v ceníku je základní (BASE), většinou bez příplatkové výbavy (Demo má pravdu v tom, že i základní výbava je v USA obsáhlejší než tady). K této ceně se připočítavají další prachy za příplatkovou výbavu. Součtem vznikne nákupní cena (označovaná jako MSRP). To je stále cena bez jejich DPH. Za tuto cenu vám prodejce auto prodá, pokud zjistí, že ho nehodláte přihlašovat v USA a máte ho na vývoz. Navíc můžete ukecat cenu dolů (běžná praxe kolem 10%, u ležáků a ojetin i více), takže se tím pokryje dovozní clo. Zbývá zaplatit naše DPH plus samozřejmě dopravu a cavyky kolem - přihlášení, technickou atd.
Co se týče ukecávání ceny směrem dolů, tak na to můžete rovnou zapomenout u nových "IN "modelů, o které je velký zájem a prodejce si může cenu nadstadit o několik tisíc dolarů nad normal MSRP - a nutno říct, že to dělávají. Např. když přišel na trh nový Mustang GT, nebo Corvette C6, tak to auto prostě chtěl každý, továrna nestíhala tak rychle vyrábět a prodejci si mnuli ruce.
Taky existují auta, vyrobená v omezených sériích, jako třeba Ford GT, a u těch není problém narazit na cenu o 100% převyšující původní MSRP.
Občas na internetu můžete narazit na cenu zvanou INVOICE. Vypadá velice lákavě, ale pozor, to je cena pro dealery, ne pro zákazníky!
BTW, nová M3 se tam dá koupit za něco málo pod milion
.