BMW 318is Coupe píše:
no tak dobře, lambda vyměněná,dejme tomu... Takže kolik tak chlapi myslíte že bych s normální městskou spotřebou měl ujet na 10l benálu ? odhadem...? dík
Já sice s těmahle motorama nemam přímo zkušenost. Měl sem kdysi e30 318i automat a to řralo víc než V8. Ale to byl jinej motor než máš ty.
Podle mě je běžná městská spotřeba u tvého auta kolem 10 litrů. Za 10 litrů benzínu bys měl tedy uject ve městě rozhodně nad 80km. To víš ale měřit spotřebu auta ve městě je dost zavádějící. Je lepší jet mimo město v měnšim provozu. Jedině tak se můžeš dostat na nějaký minimum spotřeby motoru. Povim ti, že u mého čtyřlitra je nejnižší mnou dosažená spotřeba úspornou jízdou mimo město s minimálnim provozem a rychlostí do 120km/h 9.6 l. Auto mam od vánoc tak třeba někdy až bude nálada jezdit pomalu se dostanu ještě níž. Ve městě to bývá kolem 13-14 litrů pokud nekravnu.
Ještě mě tak napadá jedna věc proč bys mohl mít vysokou spotřebu. Pokud to nikde neteče a po výměně lambdy se spotřeba nedostala na běžný hodnoty pro tenhle motor což je ve městě 10, mimo město 6.5 litru klidnou jízdou tak tu hraje ještě důležitou roli váha vzduchu. Ovšem mam za to, že těžko zvedne spotřebu na takové hodnoty. Taky bych změřil tlak paliva jestli neni větší. Pak jestli je řešena regulace tlaku paliva podtlakovou memránou na liště jak u jiných motorů tak zjistit, jestli membrána neni prasklá a nesaje si to tamtudy benzin rovnou do sání. To by ale motor pravděpodobně neběžel pravidelně a měl by tendence se dusit. Pokud by byla membrána protrřena úplně tak by auto nejspíš vůbec nejelo. Nenastartoval bys ho, protože bys měl utopený písty v benzinu:)
Další a snad poslední věc co mě napadá je chiptunning.
Pokud byl v minulosti dělaný chiptunning a bylo tam uděláno nějaký špatný nastavení tak pak by spotřeba mohla vystoupat až do takových hodnot. Taky by mě celem zajímalo jak při takový spotřebě vypadají svíčky. Jima to určo nebude,ale stejnak bych je rád viděl:)
Takže ještě poslední detail.
Pokud máš bohatší směs řekněme dvojnásobně, tak se ti děje vysoký opotřebení motoru zejména pístních kroužků a plochy válců. Bohatší směs způsobuje větší smívání olejového filmu ve válcích a k rychlejšímu opotřebení součástí. toto opotřebení bude několikrát vyšší než při správně nastavený směsi.
Tak držim palce ať se dopracuješ k brzskýmu odstranění závady.