BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je sob kvě 18, 2024 11:36 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2009 8:48 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 18, 2009 3:14 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: Slezsko
MarfyE34 píše:
stallker píše:
- u pětek (e34, e39) to dělají nejčastěji silentbloky v předních ramenech - ty velký, buď jsou natržený nebo jen starý a měkký
- když brzdíš jemně klepe se volant víc, když na to šlápneš ustálí se to

- kotouče se většinou projevují tak, že kopou při brždění do pedálu


máš na mysli ty hliníkový spodní ramena na E34??? Já mám levé nové, samotnej silentblok prej vylisovat a zalisovat do toho hliníkového ramene nejde, a na pravé straně je staré rameno a při brždění mě to občas také klepe do volantu ale jak zesílím tlak na pedál je to okej. Takže asi to bude to rameno co???


Měnit něco z těhle věcí jenom na jedné straně je ošemetné. Já osobně měním dycky všechno(silent bloky, kulové čepy atd co se podvozkuz týče) na obou stranách. Kdyto měníš jen na jedné straně může tě to nepříjemně překvapit v chováni auta..

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2009 8:58 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 12:50 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Tak tak,mělo by se to měnit vždycky v páru,to jest levá i pravá strana... Proč by silentblok nešel vylisovat z hliníkovýho ramena? Ještě jsem to na E34ce nezkoumal,ale když jsem měnil silentbloky na tátový E39 ce,tak to šlo v pohodě,nemusíš ani pod lis,když máš v garáži dobrý nářadí...

_________________
Obrázek
BMW E34 540iA :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte pro 08, 2009 9:33 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 15, 2009 8:49 am
Příspěvky: 96
Bydliště: //MILOVICE
Já to rameno samozřejmě neměnil, dělal to ten němec co to vlastnil přede mnou ;) a opravu prováděl autorizovanej servis BMW v SRN dostal jsem k tomu fakturu, také mě přišlo divné, že měnil jen to na levé straně, divný, ale mohl se na to úplně "vyprdnout" jelikož měsíc na to, bmw prodal do ČR. No ale když auto zvednu a pohybuju kolama na všechny možné strany (ruční zkouška) žádnou vůli jsem nezaznamenal, ani to auto za jízdy nikterak neplave, tak nevím, jen je mini vůle v převodce řízení řekl bych, ale to je také znát jen bez motoru (bez posilovače) když stojím na místě a zkouším pohybovat volantem ze strany na stranu. Nevím, a také ty vibrace do volantu se dějou hlavně ve vyšších rychlostech, třeba při pozvolném brždění před dálničním sjezdem z rychlosti tak kolem 100KM/h to znatelně cuká s volantem a to mám rok staré brzdy vpředu i vzadu komplet desky a kotouče (FERODO vs ATE). Třeba je to v mém případě ta převodka. No každopádně E34 mám od Jara 2007 a ještě nebyla potřeba měnit žádný podvozkový díl!!!!!! ;) musím zaklepat! A to jezdím na poměrně těžkých kolech 235/45 R17. I když musím vlastně vyměnit horní uložení zadních tlumičů, které vytváří pěknej bordel (hluk-skřípání a vrzání).

_________________
"Japanisch und Französisch Schrott? Nein, danke. BMW forever!"
http://www.youtube.com/watch?v=jYSaKTv93cw
vase-automobily-f25/m-j-milaasek-e34-t50.html
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv pro 17, 2009 8:32 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 20, 2009 8:33 am
Příspěvky: 107
Bydliště: Kadaňsko/Chomutovsko
Taky jsem na zvednutem aute hejbal vsim moznym na podvozku a vsechno vypadalo bez vule.

Pak me znamej mechanik poradil 2 finty. zastavis, vytocis kolo do rejdu, a zepredu do nej kopnes. pokud zajizdi do podbehu je to jasny. silentblok toho oceloveho ramene je utahanej. Nebo jinej test na to same. Nekdo kouka zvenku auta, jedes krokem a prudce zabrzdis. Pokud kolo zajizdi tak je to jasny. Me to delalo +-4cm. A to jsem s tim rukou ani nehnul.

_________________
e36 325i Coupe

Lada Niva na tuhých


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon led 18, 2010 4:09 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned pro 27, 2009 7:34 am
Příspěvky: 239
Bydliště: Plzeň
MarfyE34 píše:
Já to rameno samozřejmě neměnil, dělal to ten němec co to vlastnil přede mnou ;) a opravu prováděl autorizovanej servis BMW v SRN dostal jsem k tomu fakturu, také mě přišlo divné, že měnil jen to na levé straně, divný, ale mohl se na to úplně "vyprdnout" jelikož měsíc na to, bmw prodal do ČR. No ale když auto zvednu a pohybuju kolama na všechny možné strany (ruční zkouška) žádnou vůli jsem nezaznamenal, ani to auto za jízdy nikterak neplave, tak nevím, jen je mini vůle v převodce řízení řekl bych, ale to je také znát jen bez motoru (bez posilovače) když stojím na místě a zkouším pohybovat volantem ze strany na stranu. Nevím, a také ty vibrace do volantu se dějou hlavně ve vyšších rychlostech, třeba při pozvolném brždění před dálničním sjezdem z rychlosti tak kolem 100KM/h to znatelně cuká s volantem a to mám rok staré brzdy vpředu i vzadu komplet desky a kotouče (FERODO vs ATE). Třeba je to v mém případě ta převodka. No každopádně E34 mám od Jara 2007 a ještě nebyla potřeba měnit žádný podvozkový díl!!!!!! ;) musím zaklepat! A to jezdím na poměrně těžkých kolech 235/45 R17. I když musím vlastně vyměnit horní uložení zadních tlumičů, které vytváří pěknej bordel (hluk-skřípání a vrzání).


Postupně zjišťuju, že u e34 stačí většinou hodně málo aby ty vibrace byly hodně cítit. Já bych viděl 3 problemy. 1. nerovná kola za 2. zvlněný kotouče a za 3. silentbloky v ramenou.
To že tady někdo tvrdí, že křivý kotouče by byly cítit na pedále je určitě pravda, ale ne za všech okolností.
Pokud jsou zvlněný jen málo tak na pedále nebude poznat nic,ale kolo už se může při určitý rychlosti rozkmitávat.
Často to bývá kombinace obojího-lehce zvlněný kotouče a lehce nevyvážený popř. nerovný kola.
Vymlácený čepy v řízení snad ani nemá cenu zmiňovat.
Co se týká těch silentbloků tak se ty origo nehcají nahradit silenbloky powerflex. Cenově to vyjde docela podobně nebo levněji než 4 nový ramena,ale ty silentvbloky mají mnohem větší tuhost než u těch ramen co se koupí někde v autodílech a jsou taky tvrdší než ty originaly.
Takže pokud nejsou úplně vyvážený kola a jsou lehce zvlněný kotouče a ještě se k tomu přidají silentbloky v ramenou tak to je ještě horší.

Tady ti řeknu svoji zkušenost s výměnou ramen:
Protože mam rád jak sebe tak i svoje auto tak jsem po koupi svojí 535 vyměnil postupně plno dílů z podvozku za nové. Tyčky stabilizatoru, horní uložení tlumičů, kotouče a destičky, samotné tlumiče a v neposlední řadě ramena.
Na čepech na ramenou už byly roztrhaný prachovky a čepy už byly poněkud volnější,ale pořád žádná tragedie. A protože sem na tyhle věci puntičkář tak sem šel a koupil nová ramena FEBI.
Při výměně sem se ještě divil, že ty půbopdní ramena jsou original BMW. Tak si říkam sakra ty vydržely ale dlouho. Vezmu je a uskladnim v garáži protože nejsou ještě tak hrozný. Namontuju krásný ramena FEBI. Tak hotovo. Zkusíme se projet o kolik to bude lepší. A co bys čekal? Najednou hrozny vibrace od předních kol, uhýbání auta na nerovnostech, při brždění se mi třásla i přístrojovka.
Tak sem ramena zase vyndal a zkoušim tvrdost silentbloků. Ty nový silentbloky byly úplně na hovno! Ta guma byla tak měkká jak nějaká sračka ze zadku. Takže sem utratil asi 7000 za ramena která byla úplně na hovno a protože mě neuznali reklamaci tak sem šel a koupil silentbloky powerflex místo 4 silentbloků. Cena tušim 1000kč za pár. Až pak bylo všechno zase ok. Defakto to bylo o něco lepší ještě než s těma starýma ramenama BMW.
20 let starý ramena BMW byly lepší než nějký sráděry od FEBI!
Takže bacha na to co kupuješ já si dam už taky bacha :ugeek:

_________________
E34 540i
E34 535i
Scorpio 2 combi 2.3i Ghia


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte led 19, 2010 9:26 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 15, 2009 8:49 am
Příspěvky: 96
Bydliště: //MILOVICE
A myslíš že origo ramena se siláčema od BMW budou špatný??? A ty jsi teda koupil 4 x powerflex a nalisoval si je do těch origo ramen nebo do Febi????

_________________
"Japanisch und Französisch Schrott? Nein, danke. BMW forever!"
http://www.youtube.com/watch?v=jYSaKTv93cw
vase-automobily-f25/m-j-milaasek-e34-t50.html
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv led 28, 2010 12:07 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned pro 27, 2009 7:34 am
Příspěvky: 239
Bydliště: Plzeň
MarfyE34 píše:
A myslíš že origo ramena se siláčema od BMW budou špatný??? A ty jsi teda koupil 4 x powerflex a nalisoval si je do těch origo ramen nebo do Febi????

origo bmw hodně dlouho vydrží a stačí na běžný kola 15". Ale jak tak dáš třeba 17" a gumy s nízkym profilem tak ti to začne tahat za volant a uhejbat. Dal sem teda ramena febi a napral do nich powerflex a je to asi nejlepší možnost. Sice na muj vkus by to chtzělo ještě tvrdší silentbloky ale ty se bohužel asi nevyrábí.

_________________
E34 540i
E34 535i
Scorpio 2 combi 2.3i Ghia


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv led 28, 2010 8:24 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 15, 2009 8:49 am
Příspěvky: 96
Bydliště: //MILOVICE
elektrik píše:
MarfyE34 píše:
A myslíš že origo ramena se siláčema od BMW budou špatný??? A ty jsi teda koupil 4 x powerflex a nalisoval si je do těch origo ramen nebo do Febi????

origo bmw hodně dlouho vydrží a stačí na běžný kola 15". Ale jak tak dáš třeba 17" a gumy s nízkym profilem tak ti to začne tahat za volant a uhejbat. Dal sem teda ramena febi a napral do nich powerflex a je to asi nejlepší možnost. Sice na muj vkus by to chtzělo ještě tvrdší silentbloky ale ty se bohužel asi nevyrábí.


Právě 17" používám, a na kolik tahle ta přestavba vyjde??? Myslím rameno Febi a do něj dvakrát Powerflex???

_________________
"Japanisch und Französisch Schrott? Nein, danke. BMW forever!"
http://www.youtube.com/watch?v=jYSaKTv93cw
vase-automobily-f25/m-j-milaasek-e34-t50.html
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned led 31, 2010 4:57 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned pro 27, 2009 7:34 am
Příspěvky: 239
Bydliště: Plzeň
MarfyE34 píše:
elektrik píše:
MarfyE34 píše:
A myslíš že origo ramena se siláčema od BMW budou špatný??? A ty jsi teda koupil 4 x powerflex a nalisoval si je do těch origo ramen nebo do Febi????

origo bmw hodně dlouho vydrží a stačí na běžný kola 15". Ale jak tak dáš třeba 17" a gumy s nízkym profilem tak ti to začne tahat za volant a uhejbat. Dal sem teda ramena febi a napral do nich powerflex a je to asi nejlepší možnost. Sice na muj vkus by to chtzělo ještě tvrdší silentbloky ale ty se bohužel asi nevyrábí.


Právě 17" používám, a na kolik tahle ta přestavba vyjde??? Myslím rameno Febi a do něj dvakrát Powerflex???

Ty powerflex na 4 ramena tě vyjdou myslim na něco přes 2000 a za kolik koupíš ramena to nevim:)

_________________
E34 540i
E34 535i
Scorpio 2 combi 2.3i Ghia


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned led 31, 2010 4:59 pm 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
hele dej si tam origo ramena z nějakého starého BMW, vydržej mnohem více, a do nich dej nový gumy. pak to bude pohoda, jo a určo nedávej ty hliníkový sráče :P

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO