MarfyE34 píše:
Já to rameno samozřejmě neměnil, dělal to ten němec co to vlastnil přede mnou
a opravu prováděl autorizovanej servis BMW v SRN dostal jsem k tomu fakturu, také mě přišlo divné, že měnil jen to na levé straně, divný, ale mohl se na to úplně "vyprdnout" jelikož měsíc na to, bmw prodal do ČR. No ale když auto zvednu a pohybuju kolama na všechny možné strany (ruční zkouška) žádnou vůli jsem nezaznamenal, ani to auto za jízdy nikterak neplave, tak nevím, jen je mini vůle v převodce řízení řekl bych, ale to je také znát jen bez motoru (bez posilovače) když stojím na místě a zkouším pohybovat volantem ze strany na stranu. Nevím, a také ty vibrace do volantu se dějou hlavně ve vyšších rychlostech, třeba při pozvolném brždění před dálničním sjezdem z rychlosti tak kolem 100KM/h to znatelně cuká s volantem a to mám rok staré brzdy vpředu i vzadu komplet desky a kotouče (FERODO vs ATE). Třeba je to v mém případě ta převodka. No každopádně E34 mám od Jara 2007 a ještě nebyla potřeba měnit žádný podvozkový díl!!!!!!
musím zaklepat! A to jezdím na poměrně těžkých kolech 235/45 R17. I když musím vlastně vyměnit horní uložení zadních tlumičů, které vytváří pěknej bordel (hluk-skřípání a vrzání).
Postupně zjišťuju, že u e34 stačí většinou hodně málo aby ty vibrace byly hodně cítit. Já bych viděl 3 problemy. 1. nerovná kola za 2. zvlněný kotouče a za 3. silentbloky v ramenou.
To že tady někdo tvrdí, že křivý kotouče by byly cítit na pedále je určitě pravda, ale ne za všech okolností.
Pokud jsou zvlněný jen málo tak na pedále nebude poznat nic,ale kolo už se může při určitý rychlosti rozkmitávat.
Často to bývá kombinace obojího-lehce zvlněný kotouče a lehce nevyvážený popř. nerovný kola.
Vymlácený čepy v řízení snad ani nemá cenu zmiňovat.
Co se týká těch silentbloků tak se ty origo nehcají nahradit silenbloky powerflex. Cenově to vyjde docela podobně nebo levněji než 4 nový ramena,ale ty silentvbloky mají mnohem větší tuhost než u těch ramen co se koupí někde v autodílech a jsou taky tvrdší než ty originaly.
Takže pokud nejsou úplně vyvážený kola a jsou lehce zvlněný kotouče a ještě se k tomu přidají silentbloky v ramenou tak to je ještě horší.
Tady ti řeknu svoji zkušenost s výměnou ramen:
Protože mam rád jak sebe tak i svoje auto tak jsem po koupi svojí 535 vyměnil postupně plno dílů z podvozku za nové. Tyčky stabilizatoru, horní uložení tlumičů, kotouče a destičky, samotné tlumiče a v neposlední řadě ramena.
Na čepech na ramenou už byly roztrhaný prachovky a čepy už byly poněkud volnější,ale pořád žádná tragedie. A protože sem na tyhle věci puntičkář tak sem šel a koupil nová ramena FEBI.
Při výměně sem se ještě divil, že ty půbopdní ramena jsou original BMW. Tak si říkam sakra ty vydržely ale dlouho. Vezmu je a uskladnim v garáži protože nejsou ještě tak hrozný. Namontuju krásný ramena FEBI. Tak hotovo. Zkusíme se projet o kolik to bude lepší. A co bys čekal? Najednou hrozny vibrace od předních kol, uhýbání auta na nerovnostech, při brždění se mi třásla i přístrojovka.
Tak sem ramena zase vyndal a zkoušim tvrdost silentbloků. Ty nový silentbloky byly úplně na hovno! Ta guma byla tak měkká jak nějaká sračka ze zadku. Takže sem utratil asi 7000 za ramena která byla úplně na hovno a protože mě neuznali reklamaci tak sem šel a koupil silentbloky powerflex místo 4 silentbloků. Cena tušim 1000kč za pár. Až pak bylo všechno zase ok. Defakto to bylo o něco lepší ještě než s těma starýma ramenama BMW.
20 let starý ramena BMW byly lepší než nějký sráděry od FEBI!
Takže bacha na to co kupuješ já si dam už taky bacha