tak asi začneme u motoru.
pozor na různé cvakání, nadměrné vibrace, těsnost motoru, tlak v hadicích (nesmí být tvrdé a natlakované)
Sundej víčko na olej a koukni jestli tam není emulze (bílá mazlavá hmota vypadá asi jako "mr_ka")
Při běžícím motoru ho sundej měli by začít kolísat otáčky, pokud ne tak je něco špatně.
Motor musí jít plynule jak jako studený tak jako teplý tudíž ho nech i chvilku stát na místě jestli drží teplotu.
Při teplém motoru musí fungovat (topit topení) pokud ne je možné že je odvzdušněný.
Převodovka, nesmí hučet chrčet chrastit atd. Kvalty tam musí padat jedna báseň bez zasekávání.
Diferenciál nesmí hučet.
Podvozek by měl být hezky tvrdý ale pohodlný, nemělo by to mlátit nebo někam táhnout.
pozor na vůli ve volantu (je to pak pakárna dávat do kupy)
Karoserie (nejčastější místa koroze) klasicky prahy u e34, zadní víko kufru zespad, místa kolem čelního okna, kolem víčka nádrže a uchycení náprav.
Snad jsem tak nějak popsal co vše by mělo a nemělo dělat iideální auto
ještě si rozmysli jestli vanos nebo nevanos (variabilní časování ventilů)
dělíme se na dva tábory: Ti kteří vanos rádi a ti kteří ho mají neradi.
Rozdíl je v tom že vanos zlepšuje některé charakteristiky motoru a prý i spotřebu ale zase když už se ti vysere tak to není levná záležitost. bezvanos je klasika kdy má motor vyšší spotřebu, a lepší chování.
pokud jsem na něco zapomněl tak mě doplň te nebo opravte.