BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je pon čer 23, 2025 10:41 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob lis 13, 2010 11:29 pm 
Offline

Registrován: sob lis 13, 2010 10:56 pm
Příspěvky: 5
Víte které koupit??

Budu kupovat E46, manuál, najeto do 150.000km Mám radši benzín, u dieselu (320d) se navíc obávám větších servis. nákladů a choulostivosti..

- Má menší servisní náklady 318(105kW) než šestiválce, nebo není nijak výhodnější? (brzdy, spojka, motor...)

- jak je to reálně se spotřebou? Radši bych šestivál, ale vejdu se do 9 litrů při rozumné jízdě? Nebo je jasnou volbou 318(105kW)?

- Má model po faceliftu vychytané nějaké zásadní nedostatky oproti před face? (někdo třeba říkal, že praská uložení tlumičů vzadu, nebo že je nějaký problém se zadní nápravou atd...)

- Jsou Xenony výhoda, nebo je s nima problém (poruchy?)

- má kupé výrazně jiné jízdní vlastnosti než sedan?


Uvítám jakékoliv vaše zkušenosti. Auto přijede z Němec. Chci dobře vybrat.

Díky moc!
Martin


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned lis 14, 2010 12:10 am 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 11, 2009 10:38 pm
Příspěvky: 569
Pritelkyne jezdila s e36 2.5L za 8. Je fakt, ze to byl desny klobouk, ale dalo se to. A ten motor nemel ani vanos, cili novejsi motor by mel byt uspornejsi.

Ja osobne bych si vzal tu 328, at to alespon trochu jede, ta 318 bude imho vydechla (150 koni na tu hmonost neni zas tak moc), ale zrat bude samozrejme mene. Facelifty byvaji obecne vychytanejsi, ale u ojeteho auta je to hlavne o stesti na kus.

Xenony bych bral jako plus, imho to sviti lepe, o poruchovosti nic nevim.

_________________
E39 540i


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned lis 14, 2010 5:07 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 18, 2009 3:14 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: Slezsko
martini píše:
... - jak je to reálně se spotřebou? Radši bych šestivál, ale vejdu se do 9 litrů při rozumné jízdě? Nebo je jasnou volbou 318(105kW)?

Při rozumné jízdě ty 6vály žerou kolem 9 litrů. 328 možná kapánek víc.
Já bych šel do 323i nebo 328i. Projeď se v 6válci a 4válec už nebudeš chtít...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned lis 14, 2010 6:37 pm 
Offline

Registrován: sob lis 13, 2010 10:56 pm
Příspěvky: 5
PeteBMW píše:
martini píše:
... - jak je to reálně se spotřebou? Radši bych šestivál, ale vejdu se do 9 litrů při rozumné jízdě? Nebo je jasnou volbou 318(105kW)?

Při rozumné jízdě ty 6vály žerou kolem 9 litrů. 328 možná kapánek víc.
Já bych šel do 323i nebo 328i. Projeď se v 6válci a 4válec už nebudeš chtít...


Díky za názor! Čistě pocitově je i pro mě šestivál jasnou volbou...
Na druhé straně se ale šklebí realita a říká: budeš platit, hošánku :twisted: (spotřeba, ručení, pojištění, servis...) Denně jezdím 70 km...

Jenomže emoce v tomhle rozhodování hrajou roli - kdyby ne, tak bych v tuhle chvíli uvažoval, jakou si vybrat barvu na Fabii :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned lis 14, 2010 6:41 pm 
Offline

Registrován: sob lis 13, 2010 10:56 pm
Příspěvky: 5
Demostenes píše:
Pritelkyne jezdila s e36 2.5L za 8. Je fakt, ze to byl desny klobouk, ale dalo se to. A ten motor nemel ani vanos, cili novejsi motor by mel byt uspornejsi.

Ja osobne bych si vzal tu 328, at to alespon trochu jede, ta 318 bude imho vydechla (150 koni na tu hmonost neni zas tak moc), ale zrat bude samozrejme mene. Facelifty byvaji obecne vychytanejsi, ale u ojeteho auta je to hlavne o stesti na kus.

Xenony bych bral jako plus, imho to sviti lepe, o poruchovosti nic nevim.


Děkuju za odpověď! No, jsem zvědav, co sám nakonec vyberu. Z mobile.de se už pomalu začíná stávat moje noční můra :shock: :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned lis 14, 2010 7:53 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 5:57 pm
Příspěvky: 221
Do devíti litrů se z šestiválců vejdeš nejspíš jen s 328 nebo 323. A mezi těmito motory nebude rozdíl žádný nebo zanedbatelný s tím, že ta 328 líp pojede. S 328 se dá jezdit dlouhodobě i pod 8,5, jestli jezdíš 70 km předpokládám že to budou dálky, tak se dostaneš i níž.
Ručení se dnes dá vyřešit levně u jakéhokoli obsahu, servis bude plus mínus stejný, spotřeba bude při stejném stylu jízdy jako se čtyřválcem oproti němu nižší - aby jel čtyřválec stejně, musíš mu pěkně šlapat na krk, u šestiválce ti pro stejný styl jízdy stačí třeba jen napůl plynu.
Životnost motoru bude určitě vyšší u šestiválce, právě i z výše uvedeného důvodu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned lis 14, 2010 8:42 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 31, 2009 11:45 pm
Příspěvky: 173
Bydliště: Vyškov - BRNO
Martine můj pohled. :)
Pokud najezdíš denně 70km je pro tebe idealni řešení 323i nebo 328i a dát to do LPG.
Počítej LPG cca 25-30tis kč ale jezdíš v přepočtu za polovinu. takže 30tis. km a vrátí se ti to.

Já osobně mám starou E34 525i 192koní a hned druhý měsíc jsem si tam nechal namontovat LPG sekvenční vstřikování a to mě před 3mi lety stálo 38tis kč ted to je o 10tis levnější.
Spotřeba když jedu fakt dědu klobouka cca 8-9litru plynu. Jinak prumer 10-11litru dle kolik najezdíš.
Určitě kup 6válec. Auta 323i a 328i dálky pokud jedeš podle předpisu a umíš stím jedeš fakt usporně.

S LPG jezdím pro plnou nádrž cca za 700-800kč a najedu s tím 550-700km zase dle nohy a cesty.
Ty budeš mít novější motor a lehčí auto o 200kg a taky pojedeš alespon o litr levněji.
Vyplatí se to a nebudeš si trhat vlasy že bereš plnou za 2500kč. ;)

Takže benzín 6válec a lpg pro tebe bude nejlepší volba. Silné auto (bezpečné) a jezdíš za pakatel.

Kupé bych osobně nebral když vozíš občas lidi je to nepraktické. Navíc si za kupé připlatíš.
Já osobně bych vzal kombi je to praktické a když jedou 4lidi dáte někam i tašky. Případně když někam něco převážíš.Do kombiku něco dáš do sedanu skoro nic. kufr jak kdyby tam nebyl.

Poslední věc. Určitě bych si přilatil za lepší kousek a slušně vybavený.
Osobně bych hledal auto s xenony, couvací senzory, a vyhřívané sedačky, a taky okna v elektrice a klima automatická 2 zonová a tempomat a multif. volant atd. .... záleží co využiješ ale vždy je lepší větší výbava než holota. To bych nechtěl ani se slevou.
Přeji dobrý výběr. :) ;)

_________________
ex: 525i 24v vanos R6 141KW
728i e38 Schwarz II ----LPG Prins VSI----


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned lis 14, 2010 9:45 pm 
Offline

Registrován: sob lis 13, 2010 10:56 pm
Příspěvky: 5
archeolog píše:
Do devíti litrů se z šestiválců vejdeš nejspíš jen s 328 nebo 323. A mezi těmito motory nebude rozdíl žádný nebo zanedbatelný s tím, že ta 328 líp pojede. S 328 se dá jezdit dlouhodobě i pod 8,5, jestli jezdíš 70 km předpokládám že to budou dálky, tak se dostaneš i níž.
Ručení se dnes dá vyřešit levně u jakéhokoli obsahu, servis bude plus mínus stejný, spotřeba bude při stejném stylu jízdy jako se čtyřválcem oproti němu nižší - aby jel čtyřválec stejně, musíš mu pěkně šlapat na krk, u šestiválce ti pro stejný styl jízdy stačí třeba jen napůl plynu.
Životnost motoru bude určitě vyšší u šestiválce, právě i z výše uvedeného důvodu.



Děkuju za reakci! To nezní vůbec špatně!

Vypadá to, že se dají najít i racionální důvody, proč koupit šestiválec... Mám radost! :)

Vzhledem k pořizovací ceně to zatím vypadá spíš na 323.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned lis 14, 2010 9:57 pm 
Offline

Registrován: sob lis 13, 2010 10:56 pm
Příspěvky: 5
Filozof píše:
Martine můj pohled. :)
Pokud najezdíš denně 70km je pro tebe idealni řešení 323i nebo 328i a dát to do LPG.
Počítej LPG cca 25-30tis kč ale jezdíš v přepočtu za polovinu. takže 30tis. km a vrátí se ti to.

Kupé bych osobně nebral když vozíš občas lidi je to nepraktické. Navíc si za kupé připlatíš.
Já osobně bych vzal kombi je to praktické a když jedou 4lidi dáte někam i tašky. Případně když někam něco převážíš.Do kombiku něco dáš do sedanu skoro nic. kufr jak kdyby tam nebyl.

Poslední věc. Určitě bych si přilatil za lepší kousek a slušně vybavený.
Osobně bych hledal auto s xenony, couvací senzory, a vyhřívané sedačky, a taky okna v elektrice a klima automatická 2 zonová a tempomat a multif. volant atd. .... záleží co využiješ ale vždy je lepší větší výbava než holota. To bych nechtěl ani se slevou.
Přeji dobrý výběr. :) ;)




Filozofe, děkuju za odpověď!

O LPG jsem už kdysi uvažoval... v době, kdy jsem se díval po větším autě (E38, E39). No, možná, že přijde na řadu i u tohoto... Výhoda spotřeby je jasná.

Určitě jsem chtěl kupé nebo sedan. (zatím si můžu dovolit design na úkor praktičnosti) Kupé jsem už skoro pustil z hlavy, protože - přesně jak říkáš - připlácí se dost..

Za xenony se taky připlácí, ale připadalo by mi skoro blbý to neudělat... Jinak určitě tempomat, AC, CD... Souhlasím s tebou!

PS: Jak si ověřit v Německu stav kilometrů jinak, než podle servisky???

Zdraví Martin


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 1:00 am 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 5:57 pm
Příspěvky: 221
V Německu stav km ověříš těžko. Nicméně stav km není nijak rozhodující údaj, zásadní je stav celého auta. Pokud je o auto dobře pečováno, což v Německu bývá rozhodně častěji než u nás, tak pro šestiválec není problém najet půl milionu i víc. Tzn. radši vzít auto, které má klidně 200 tis. km než nějakou vraždu jen proto, že má na tacho 120 tis.
Pokud s sebou vezmeš někoho, kdo báwům rozumí, nejlépe s diagnostikou, neměl bys koupit úplnou past. Pokud si pro to chceš jet sám, rozhodně někoho takového vem. ono když jedeš sám a do auta se zamiluješ na místě, budeš mít tendenci přehlídnout nebo bagatelizovat potencionální problémy. Obecně platí, že rozhodující je stav kastle a cena přiměřená zbytku - motor a další věci nejsou nijak drahé ani na kompletní GO a když bude cena adekvátní, proč ne - aspoň budeš vědět, že máš vše udělané.
Spotřební věci typu brzdy, tlumiče, čepy, atd... - na to bych nekoukal vůbec (opět pokud bude přiměřená cena) - stejně tě to jednou čeká, ale to je spotřebák, který budeš řešit na jakémkoli autě.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO