Byl jsem dneska v CarTec v ostravě objednat pár šroubku na můj milovaný vehikl a při té příležitosti jsem konečně obhlédl novou 5er. Můj dojem - je to
dělo! Čumák to má pěkně skosenej - tak trochu návrat do času, kdy BMW byly ještě moc zlé (tak zlé, že na ně normální člověk v ČSFR nemohl vydělat

) auta ze západu. Svalnatá karoserie, supr zadek, na něm pěkné sexy proužkované světla, 19" sportovní kolesa - no prostě celkově to působí PURE BMW. Za to jsem rád... Ale při pohledu dovnitř,hmm co to: vzadu je nějak málo místa zdá se.
Najednou kdese vzal tu se vzal - objevil se pán a jestli mám nějaké přáni. Řekl jsem mu, že tolik peněz ještě nemám, ale kochám se 5er,že se mí moc líbí. "Říkáte Váš sen jo?" ,pán nato. Hmmm.... Tak mu říkám o tom místě vzadu a on se to jal štelovat.. Pošteloval přední sedadlo, já usedl dozadu a zjistil, že místa je dost, ale přece jen člověk by čekal víc v takovéto limuzíně. No co - kdo chce jezdit vzadu v takovém dělu, že jo

O.K. Usedl jsem tedy na místo řidiče a to je
paráááda. To už si člověk nepřipadá jako v autě, ale jako v nějakém letadle budoucnosti. Volant je sporťácky malý, padne perfektně do ruky. A člověk neví na co se má dřív podívat, tolik tlačítek a nablýštěné krásy.

Interiér se už moc neliší od 7er.
Jelikož, kromě 650i byly na patře všechna auta s kocovkou d (5er 530d), zeptal jsem se jestli prodávají taky auta v benzínu. Bylo mi řečeno, že v 99% diesel, benzín jen na objednávku. "Pane, diesel je dneska tak dobrý, že je lepší než benzín" ,řekl mit onen pán prodejce. "To je škoda" ,utrousil jsem smutně. Toto agresivně vyhlížející auto, bez agresivního zvuku našeho milovaného 6R echt bayern benzín motoru, strácí něco ze své duše. Ještě mi bylo řečeno, že auto ve kterem sedíme (530d) má
180 kW tedy
245 koní. A chystá se 540d o výkonu
224 kW tedy
305 koní a krouťáku
700(!) NM. Uff. Odcházel jsem s tak trochu posmutnělým benzínovým srdcem...

Venku jsem nastartoval "pure sound" 320i
110kW tedy
150koní a rozjel se do víru Ostravy
