BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je čtv čer 19, 2025 9:20 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: dotaz - vaha vzduchu + dalsi veci kolem
PříspěvekNapsal: pát bře 05, 2010 2:50 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 20, 2009 8:33 am
Příspěvky: 107
Bydliště: Kadaňsko/Chomutovsko
Neco jsem nekde uz i cetl, ale stejne jsem to nepochopil.
Muze nekdo logicky a jednodusse rici:
-jakou ma funkci?
-co ovlivnuje?
-jak to, ze kdyz ji odpojim, auto jede normalne dál?

_________________
e36 325i Coupe

Lada Niva na tuhých


Naposledy upravil vik2 dne pát bře 05, 2010 10:10 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotaz - vaha vzduchu
PříspěvekNapsal: pát bře 05, 2010 3:16 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 5:57 pm
Příspěvky: 221
Zjednodušeně - váha vzduchu měří objem vzduchu nasávaného do motoru a převádí ho na el. signál. Ten jde do řídící jednotky motoru, která na základě toho říká, kolik má jít do motoru paliva - neboli v jakém poměru bude směs palivo - vzduch.
Pokud ji odpojíš, tak řj bere přednastavené hodnoty vzduchu pro míchání směsi ( dá se říci nouzový režim ) - v podstatě dávkuje palivo bez ohledu na množství vzduchu na vstupu. Už si nepamatuju, kolik to je, myslím, že je to jako při plně otevřené klapce, ale to už si fakt nejsem jistý. V důsledku toho dává i víc benzínu. Tobě se tedy může zdát, že auto líp jede, což je prostě proto, že tam jde víc benálu - ono totiž i víc žere.

Špatná váha = špatné hodnoty, tzn. nevhodný poměr směsi, potom to může dělat cokoli od škubání, cukání, vynechávání, nepravidelný běh, atd... Záleží jakým směrem je chyba.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotaz - vaha vzduchu
PříspěvekNapsal: pát bře 05, 2010 9:18 pm 
Offline

Registrován: pon úno 01, 2010 11:27 am
Příspěvky: 120
archeolog píše:
Zjednodušeně - váha vzduchu měří objem vzduchu nasávaného do motoru a převádí ho na el. signál. Ten jde do řídící jednotky motoru, která na základě toho říká, kolik má jít do motoru paliva - neboli v jakém poměru bude směs palivo - vzduch.
Pokud ji odpojíš, tak řj bere přednastavené hodnoty vzduchu pro míchání směsi ( dá se říci nouzový režim ) - v podstatě dávkuje palivo bez ohledu na množství vzduchu na vstupu. Už si nepamatuju, kolik to je, myslím, že je to jako při plně otevřené klapce, ale to už si fakt nejsem jistý. V důsledku toho dává i víc benzínu. Tobě se tedy může zdát, že auto líp jede, což je prostě proto, že tam jde víc benálu - ono totiž i víc žere.

Špatná váha = špatné hodnoty, tzn. nevhodný poměr směsi, potom to může dělat cokoli od škubání, cukání, vynechávání, nepravidelný běh, atd... Záleží jakým směrem je chyba.



tak něják ... v podstatě pokud váhu odpojíš tak se stane to že řj nastaví "středovou" hodnotu a rovná bohatost směsi dle údajů z lambdy ... samozřejmě řj neumí věštit takže to je vlastně spětná vazba a pokud zrychluješ nebo spomaluješ nikdy bez váhy nedosáhneš "ideálních" hodnot směsi ... směs je příliš bohatá/chudá ... teď jezdím bez váhy ... naštěstí na lpg ji "nepotřebuju" je to sice taky znát ae ne až tak ... jen si musím dát bacha abych ho "nezalil" jak mu toho dám moc tak se mu nechce a musím ho nechat "odpočinout" ...

a s tím že to pojede líp ... není až tak úplně pravda ... záleží ae na jízdním stylu a jestli svůj motor dotyčný zná a ví co si může dovolit ... je-li směs příliš bohatá zhoršuje se její "schopnost" se spálit ... dochází k nedokonalému spalování a motor se tzv zalívá a i nežádoucně ochlazuje -) snížení účinnosti -) nárust spotřeby ... prostě toho benzínu tam je moc a nestihne schořet bo schořet nemůže ptž tam není dostatek vzduchu ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát bře 05, 2010 10:17 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 20, 2009 8:33 am
Příspěvky: 107
Bydliště: Kadaňsko/Chomutovsko
diky za polopaticke vysvetleni, konecne tak nejak vim :)

pokud muzu jeste bych nadhodil jednu zajimavost, zajimalo by me proc se deje toto:

protocim motor na volnobeh, a pri ubrani tak trochu strilí, prdí, prská do vyfuku. je to slyset na tomhle videu: http://www.youtube.com/watch?v=duJegaej_9o
Uz jsem zjistil ze jinym lidem to nedela!!!

a jeste jedna zajimavost, mam druhou RJ. Chip.nutou. kdyz je v aute tak to nedela!

lze to nejak stejne jednoduse vysvetlit?????

_________________
e36 325i Coupe

Lada Niva na tuhých


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát bře 05, 2010 11:59 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 29, 2009 12:22 am
Příspěvky: 182
Bydliště: České Budějovice
Laďák je otevřenější a průchodnější, tudíž je směs chudší a s střílí to. S čipem budeš mít asi směs bohatší.

_________________
BMW e39 530iA kombajn - na prodej
Ford Mondeo 2.5V6 - premisťovák - na prodej
BMW e36 328i Cabrio - 1998, Orientblau, R6 Summer car :)
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D - vyprošťovák - originální příslušenství BMW
ex. BMW e39 530d - dehťák


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob bře 06, 2010 3:25 am 
Offline

Registrován: pon úno 01, 2010 11:27 am
Příspěvky: 120
vik2 píše:
diky za polopaticke vysvetleni, konecne tak nejak vim :)

pokud muzu jeste bych nadhodil jednu zajimavost, zajimalo by me proc se deje toto:

protocim motor na volnobeh, a pri ubrani tak trochu strilí, prdí, prská do vyfuku. je to slyset na tomhle videu: http://www.youtube.com/watch?v=duJegaej_9o
Uz jsem zjistil ze jinym lidem to nedela!!!

a jeste jedna zajimavost, mam druhou RJ. Chip.nutou. kdyz je v aute tak to nedela!

lze to nejak stejne jednoduse vysvetlit?????



pokud střílí jen do výfuku a ne do sání je vše v pořádku (nevadí to) záleží na poměru palivo/vzduch ... mě po čipu taky začal trochu víc střílet a je zajímavý že po vačkách se zas sklidnil ... neřeším to ... mě to spívá pěkně, to tvoje si poslechu zejtra ;) ptz sem odjetej a nemám tu sluchátka ... nemůžu dělat bugr ... sestra by mě zabila ... :? ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob bře 06, 2010 9:49 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 20, 2009 8:33 am
Příspěvky: 107
Bydliště: Kadaňsko/Chomutovsko
upresnuji:
To strileni delalo i s origo vyfukem.
(vyfuk jsem menil protoze prohnil).

je jedno jakej mam vyfuk, s origo RJ to DĚLÁ.

s Chip.nutou to NEdělá.
Chipnuta ma navic nizsi volnobeh po zahrati. a posunutej omezovac. a zvuk motoru se celkove zmeni....

_________________
e36 325i Coupe

Lada Niva na tuhých


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř dub 14, 2010 9:00 am 
Offline

Registrován: čtv říj 29, 2009 5:43 pm
Příspěvky: 31
Bydliště: No doma přece, né? :)
Mám dotázek přátelé. Jak dlouho může motor jezdit v nouzovém režimu, hrozí mu při dlouhodobém ježdění nějaké poškození?? Známý má 520i M50B20 s plynem, střílí mu to do sání i do vejfuku (občas, skoro furt), zničilo mu to už dvě váhy vzduchu, tak váhu a pro jistotu i lambdu odpojil. Najezdil tak už asi 3000km. Motor střílí dál, sice jede, ale tak všelijak. Já mu tvrdím že ho tím ku*ví, mám pravdu? Děkuji za fundované odpovědi. ;)

_________________
E38 740iA, báwovole fštyrlitruosmihrnku fautomatu fmetle fklímě fkůži felektrice a nahlínách py*o! Jo, a hlavně FPLYNU :P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv dub 15, 2010 7:39 pm 
Offline

Registrován: pon úno 01, 2010 11:27 am
Příspěvky: 120
Petr_M. píše:
Mám dotázek přátelé. Jak dlouho může motor jezdit v nouzovém režimu, hrozí mu při dlouhodobém ježdění nějaké poškození?? Známý má 520i M50B20 s plynem, střílí mu to do sání i do vejfuku (občas, skoro furt), zničilo mu to už dvě váhy vzduchu, tak váhu a pro jistotu i lambdu odpojil. Najezdil tak už asi 3000km. Motor střílí dál, sice jede, ale tak všelijak. Já mu tvrdím že ho tím ku*ví, mám pravdu? Děkuji za fundované odpovědi. ;)



... :roll: ... vyděl bych to na tu M30b35 jako řešení ... popř vyměnit auto ... 8-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát dub 16, 2010 10:13 am 
Offline

Registrován: čtv říj 29, 2009 5:43 pm
Příspěvky: 31
Bydliště: No doma přece, né? :)
Loki: Jak můžeš vědět o kom mluvím?? :D ;)

_________________
E38 740iA, báwovole fštyrlitruosmihrnku fautomatu fmetle fklímě fkůži felektrice a nahlínách py*o! Jo, a hlavně FPLYNU :P


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO