archeolog píše:
Zjednodušeně - váha vzduchu měří objem vzduchu nasávaného do motoru a převádí ho na el. signál. Ten jde do řídící jednotky motoru, která na základě toho říká, kolik má jít do motoru paliva - neboli v jakém poměru bude směs palivo - vzduch.
Pokud ji odpojíš, tak řj bere přednastavené hodnoty vzduchu pro míchání směsi ( dá se říci nouzový režim ) - v podstatě dávkuje palivo bez ohledu na množství vzduchu na vstupu. Už si nepamatuju, kolik to je, myslím, že je to jako při plně otevřené klapce, ale to už si fakt nejsem jistý. V důsledku toho dává i víc benzínu. Tobě se tedy může zdát, že auto líp jede, což je prostě proto, že tam jde víc benálu - ono totiž i víc žere.
Špatná váha = špatné hodnoty, tzn. nevhodný poměr směsi, potom to může dělat cokoli od škubání, cukání, vynechávání, nepravidelný běh, atd... Záleží jakým směrem je chyba.
tak něják ... v podstatě pokud váhu odpojíš tak se stane to že řj nastaví "středovou" hodnotu a rovná bohatost směsi dle údajů z lambdy ... samozřejmě řj neumí věštit takže to je vlastně spětná vazba a pokud zrychluješ nebo spomaluješ nikdy bez váhy nedosáhneš "ideálních" hodnot směsi ... směs je příliš bohatá/chudá ... teď jezdím bez váhy ... naštěstí na lpg ji "nepotřebuju" je to sice taky znát ae ne až tak ... jen si musím dát bacha abych ho "nezalil" jak mu toho dám moc tak se mu nechce a musím ho nechat "odpočinout" ...
a s tím že to pojede líp ... není až tak úplně pravda ... záleží ae na jízdním stylu a jestli svůj motor dotyčný zná a ví co si může dovolit ... je-li směs příliš bohatá zhoršuje se její "schopnost" se spálit ... dochází k nedokonalému spalování a motor se tzv zalívá a i nežádoucně ochlazuje -) snížení účinnosti -) nárust spotřeby ... prostě toho benzínu tam je moc a nestihne schořet bo schořet nemůže ptž tam není dostatek vzduchu ...