Holky a kluci chci se tady s vámi podělit o mou úvahu o dalším směřování nás všech (doufám) oblíbené automobilky BMW.
Tento týden jsem stál v Tescu v oddělení tiskovin u a tak nějak mi došlo, že už dlouho jsem si nedopřál časák s auťákama. Neměl jsem zrovna náladu na nějake novinky ze světa turbochrochťáků - to dneska zajímá většinu časáku alá Auto7, Autotip atd. Né né, pěkné sporťáčky.. to by mě potěšilo. Sáhnu tedy po listopadovém číslu časopisu Speed, namátkou otevřu a hle: hledím na článek jménem 'Finální rozstřel', na fotce BMW M6 a X6 M. Beru!
Těď se pokusím přiblížit o čem je článek. V podstatě jde o to, že dva redaktoři Speedu, Filip Rakovan a Richard Herbich, kteří budou jezdit na závodním okruhu v Mostě v rámci Festivalu rychlosti, proti sobě postaví BMW M6 a BMW X6 M.
Něco o autech:
BMW M6: Motor - atmosférický 10válec 4999cm krychlových. Parametry: 507k, 520Nm, 1785kg.
BMW X6 M: Motor - 2x přeplňovaný 8válec 4395cm krychlových. Parametry: 555k, 680Nm, 2380kg.
Řidiči kroužili po okruhu v Mostě ať už s nabranými diváky, nebo sami, ale výsledek je ten, že M6 prostě nedokázala ujet "mastodontovi" X6 M. Ač se může zdát X6 M proti M6 neohrabaná jako slon, elekronika, která dávkuje točivý moment podle uvážení na všehny 4 kola vás přesvědčí o opaku a vykulí vám oči, jak si tento obr dáva čistokrevné sporťáky k snídaní. Perverzní. Tady se zastavme a pouvažujme, čím nás masíruje BMW: BMW = radost z jízdy. Radost z toho, že mi káru řídi neosobní computer??
Hned na další straně časopisu je nekrolog. Nekrolog za Divizi M. Píše se zde, že " bývalého šéfa Gerharda Richtera, který stal za vývojem nesmrtelné E30 a který si vybojoval projekt CSL nahradil v ředitelském křeslé účetní s bílým límečkem." Ten prý na prezentaci M3 GTS pronesl nezapomenutelnou větu:
"Jsem nadšený, že jsem dnes konečně mohl řídit všechny ty staré modely, co nesou znak M, protože mi to hodně objasnilo..." Říďá ty modely ani neznal! Nevěděl na čem 'eMka' stojí. Nevěděl vůbec vocoGO. Prostě účetní.. Běžně jezdí v X5 M, prý splňuje všecchno, co od auta moderní zákazník čeká. Tedy rychlost, bezpečí, komfort, prestiž, skvělou ovladatelnost... BLa bLA BlA...
A nakonec slova šefredaktora Speedu JanaČervenky o X6 M:
"Nikdo nezpochybňuje, že nová X6 M je geniální a zatraceně rychlé auto. Zpusob jakym spráskala Caterham Roadsport na mokrém Mostě, byl nechutný, to bylo naše první setkání. Bez varování vyplnila celé spětné zrcátko, pak se držela celou zatáčku a na výjezdu s mocným hučením drtivě akcelerovala. Bylo vidět jak elekronika drží auto ve stopě, jak to zabijacké monstrum přenáší váhu i jak zabírají jednotlivá kola. Úchvatné představení. Ale je to o řízení? O několik dní později, když jsem ji sám řídil mi stačila dvě kola k tomu abych zjistil, že můžu udělat skoro cokoli a X6 M to prostě zvládne. Ne v 200 km/h do šikany opravdu nemůžete, ale v zatáčce prostě zamáčknete plyn až na podlahu, namířite kola tam, kam chcete jet, a o zbytek se nestarejte. Geniální. Nudné."Co ztoho všeho vyplývá? Radost z jízdy podle BMW rok výroby 2010 = N U D A. No nic...zamáčkl jsem nostalgickou slzu za Divizi M, tak jak byla známa... už nikdy taková nebude.X6 M
M6