BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je úte čer 24, 2025 4:45 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte bře 23, 2010 6:05 pm 
Offline

Registrován: úte úno 02, 2010 1:05 pm
Příspěvky: 307
Osobně souhlasím s Frogger...protože předchozí E34 jsem bral od člověka,co s ní jezdil každý týden do Rakouska a zpět. Kladl mi na srdce ať tankuju jen vyšší oktanové číslo,že pokud budu tankovat obyč 95 bude spotřeba větší až o 2 litry. Frog to jen potvrzuje,takže zatím 2-0 pánové... :D

_________________
BMW E34 525i 24V The best of BMW..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte bře 23, 2010 8:16 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 2:58 pm
Příspěvky: 33
Bydliště: Brno
S motorem na ktery se zakladatel tematu pta (tedy m50 2,5 vanos) mam zkusenost, ze kdyz jsem ve Svajcu (kde je stejne cena za 95 i za 98) vzal tedy 98 oct benal, nepoznal jsem zadny rozdil ve vykonu, ale po dalnici jsem jel za 7,3 litru ,oproti beznym 9l ale mozna se taky na tom podlepsala Svycarska predepsana rychlost, ktera je 120km/h a opravdu jsem se bal mistnich pokut, takze jsem to dodrzoval.
Jinak co se tyce vysokooktanovych paliv, tyhle spory se vedou vsude, je nutny si ale uvedomit, ze motor aby tenhle benzin upotrebil, musi mit cidlo klepani, jinak je to spis na skodu.
Proste na nektery motory to ma vliv na vykon nahoru, na nektery dolu a nektery budou +- stejne, rozdil asi jak kdyz vezmes jednou z te benzinky a jednou z druhe, tedy zanedbatelny.
Do M5 beru podle vyrobce N95 i kdyz mam chip Kerscher ten je staven na 98oct...musim rict, ze i tak se me zda ze to jede lip na 95.

_________________
BMW M5 E34
http://videos.streetfire.net/video/wm/a ... dc2264.htm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř bře 24, 2010 3:58 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned pro 27, 2009 7:34 am
Příspěvky: 239
Bydliště: Plzeň
Já když natankuju do motorky 98 benzín tak mě začne klouzat spojka:) Ona už je totiž zralá na výměnu a na 95 ještě jentaktak drží a na 98 už ve vysokých klouže:) Je to cbr 900rr a výrobce udává palivo 95
535 ani 540 tuhle dobrotu zatim neochutnala protože i tak provoz vyjde dost draze:)

_________________
E34 540i
E34 535i
Scorpio 2 combi 2.3i Ghia


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř bře 24, 2010 8:43 am 
Offline

Registrován: úte úno 02, 2010 1:05 pm
Příspěvky: 307
Takže mám zkusit jezdit na 98 :( ? Když už chci něco víc :D ? A na V-Power úplně zanevřít :cry: ? Jinak motor mám bez vanosu...
Jo a ten senzor klepání,má něco takové M50 B25? Vychytávek má dost,tak má třeba i senzor ;)

_________________
BMW E34 525i 24V The best of BMW..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř bře 24, 2010 9:28 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 7:58 pm
Příspěvky: 23
Bydliště: Praha 9
Muj soused mel dve e39 540i a do obou lil 98 a jezdil s tim nemecky dalnice a strasne chvalil nizsi spotrebu. Pak jedno strelil a koupil X5 4.4 a zase to samy. Pak misto toho druhyho manzelce koupil e92 335i a hadejte co? Po meste v tom rozdil nebude ale az pojedete dalku, tak to poznate.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon bře 29, 2010 11:35 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 13, 2009 6:18 pm
Příspěvky: 170
to takovejch starejch krámů je to zbytečný lejt :lol: možná tak od komprese 10.5 a výš bych popřemýšlel ale jinak propálený love jen :)

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte bře 30, 2010 1:09 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 20, 2009 8:33 am
Příspěvky: 107
Bydliště: Kadaňsko/Chomutovsko
pred nejakym casem jsem si zacal psat ujete kilometry a spotrebu, zvedavost.
Jezdim denne do prace 2x30km. Trasu mam uz docela namáklou po tech letech, znam skoro kazdou diru...jezdim usporne, ale nejsem brzda provozu kupodivu.

Jak jsem precetl tohle vlakno, hned jsem to vyzkousel/zkousim.
Natankoval jsem VERVA100. Normalne beru 95. U benziny. 33,20/31,20kč
zatim to vypada ze nula od nuly pojde. spotreba mensi o 0,5l. takze na penize je to stejne, zadne propalene love navic ;)

Mohl bych tu psat, ze ukazatel aktualni spotreby je o 1l mene. a ze to subjektvne lepe jede, ale asi by to nebylo objektivni. este to chvilku budu pocitat a uvidi se....

_________________
e36 325i Coupe

Lada Niva na tuhých


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř bře 31, 2010 7:38 am 
Offline

Registrován: čtv led 14, 2010 6:24 pm
Příspěvky: 27
Také přispěju na toto téma mám Nissana 200SX 1,8T překopané na nějakých 280-300 koní jezdil jsem výhradně na Shel V-Power Racing auto jelo perfektně jednou jsem musel nabrat na dojezd pár litrů 98ky a rozdíl byl markantní zdaleka to tak nejelo. Mám v autě přídavnou telemetrii takže žádný placebo že nemám to svoje. Od letošního roku při i téměř 6 korunách rozdílu mezi Carrera 100 a Racingem jsem si řekl že není co naplat při 18/100 je to znát tak ji zkusím a po téměř 4 měsících provozu na toto konstatuji stejný výkon ale o chloupek nižší spotřebu. Co se týče rozdílnosti přínosu na jednotlivých autech tak bych vyděl zásadní problém v modernosti motorů, protože jak asi každý ví předstih vychází i doby vzplanutí paliva, která s vyšším oktanovým číslem narůstá. Pro příklad na konkrétním motoru byl na 95 předpal 15° na 100ku 22° a na závodní 118ku nějakých 34° z toho je jasné že když motor nemá úpravu směsi na základě snímání její kvality neupraví si předpal a pojede hůř, na druhou stranu mám za to že většina větších motorů z pětkové a sedmičkové řady je stavěna na 98 a když jezdíte na 95 a pak na 98 tak to musí jed lépe a z 98 na 100 je to menší skok jak z 95ky, takže si s tím jednotka poradí lépe.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř bře 31, 2010 9:06 am 
Offline

Registrován: úte úno 02, 2010 1:05 pm
Příspěvky: 307
MattyX píše:
to takovejch starejch krámů je to zbytečný lejt :lol: možná tak od komprese 10.5 a výš bych popřemýšlel ale jinak propálený love jen :)


Nevím jak jsi na tom se starýma krámama :lol: ,ale moje auto M50 B25 má kompresní poměr 10.5..takže to spňuje ;)

Jinak díky že jste se někteří pustily do testu za vlastní prachy :D

_________________
BMW E34 525i 24V The best of BMW..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř bře 31, 2010 1:18 pm 
Offline

Registrován: čtv led 14, 2010 6:24 pm
Příspěvky: 27
Mohl by někdo vysvětlit jaký na to má vliv kompresní poměr? Tedy obecně samozřejmě to že každý motor bez ohledu na to že má mít trochu jiný, ale s třeba stejnou účinností . Jo to kdyby se tu mluvilo o realných tlacích tedy to co by vypovídalo o stavu motoru tak dejme tomu ano, ale nárůst výkonu by byl stejný tedy porcentuálně když se odmyslí ostatní faktoty, potom je už na úvahu jestli to má smysl. Ale nepředpokládám že má každý v kufru měřák na tlaky a že ví čeho se má doměřit.
Osobně si myslím že bez schopnosti adaptivnosti jednotky, že změna paliva z 95ky na 100 zbytečnost a někdy i krok zpět. u jednotek stavěných na 98 to má smysl. Krásný příklad Hyundai Scoupe 1,5 8V stavěné na 91 po nalití 100 střílí a nejede hádá se, ale po posunutí rozdělovače stradá 316ky mi koukali jen na záda (osobní zkušenost), kamarád staví závodní fávo také na 100ku a má seřízený předstih na 28° -33° asi každý ví že to není seriové nastavení.
Pak u serizovatelných tedy ne plně elektronicky řížených systémů zapalování (ty si to ve většině případů přechroustají samy) se jednoduchá úprava posunutí snímače vačky případně u starších verzí rozdělovače na větší předstih postará o adekvátní zapalování pro dané palivo. Pak se můžete bavit o vlivu na jízdu. Toto je v naprosté většině příčina žádného či záporného vlivu na jízdu při použití kvalitnějšího paliva. Další věcí je schopnost řidiče poznat rozdíl u 66kW je nárůst opravdu malí aby jste poznali rozdíl ale u 210kW 4,4 V8 je to pěkně znát.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO