pepino5xx píše:
Samo že není "sytič", jenom se mi nechce psát zvýšený volnoběch
No, kdyby přisával vzduch tak se to projeví vždy, svíčky by se taktéž projevili, a je jedno jestli je 0° nebo +8°.
Já bych to předběžně viděl na čidlo teploty chlad. kapaliny.
Proč ? Když je okolo 0° tak motor startuje bez obohacené směsi, naskočí, drží se, ale klepe, v tenhle okamžik by vynechával, kdyby byli špatný svíčky. A ten zvýšený volnoběch naskočí až za pár vteřin.
Chyba nebude v zapalování, ale ve vstřikování (chyba obohacené směsi).
Ach jo.
Svíčky když už maj něco najeto tak nepálej tak jak maj.Pokud je teplo a při teplém motoru to není tolik znát,ale jakmile jde teplota dolu tak jednotka při startu obohatí směs.Čím větší zima tím víc benzínu a pokud jsou svíčky před smrtí tak se jim směs nechce zapálit a tudíž dlouho točíš motorem.Pak to chytí,jak píšeš,a klepese motor.To znamená že se to uchlastalo a ted to spaluje tu spoustu benzínu,kterej z části vylítne i do výfuku.Když to pak spálí tu nadměrnou dávku tak se chod srovná a otáčky se ustálí tam kde mají.
Z vlastní zkušenosti vím že BMW má na špatné svíčky alergii a pokud řeším podobný problém,tak jdu jako první po svíčkách.
A to že se špatné svíčky nebo přisávání vzduchu projeví vždycky tak není pravda.V létě budeš s trochu prasklou hadicí sání jezdit a nepoznáš nic.Možná se zvýší spotřeba.Ale v zimě se to většinou projeví nejvíc.