ad 1)
Chladící kapalina do BMW je na bázi ethylenglykolu a má zelenou (modrou) barvu. Červené jsou pro Wágen koncern.
ad 2)
4vál pojme asi 6.5 litrů coolantu (chladící kapaliny). Použij coolant + destilovanou vodu. Poměry jsou vždy uvedeny na obalu coolantu. Pokud bys nalil 100% coolant, který ma velkou hustotu a drží déle teplo, může dojít třeba v létě k snížení účinků chlazení a tím k přehřívání motoru.
ad 3)
Zapni zapalování do polohy ON (

nestartuj káru) a pusť ventilátory a nastav na
HORKO. To by mělo otevřít ventily topení a voda z nich může odtéct. Na pravé straně bloku motoru, jak jsou svody najdeš sřoub asi jako tento:

Ten povol a vypusť vodu z bloku do předem připravené nádoby.

Bacha - dělej to při studeném motoru, jinak se můžeš opařit - stříká to jako blázen.

OK tím si vypustil vodu z bloku motoru a teď můžem jít na chladič.Na spodku chladiče najdeš šroubek asi jako je tento:

Ten povol a vypusť vodu do předem připravené nádoby:

Tím jsi uspěšně vypustil vodu z chladiče.A jdeme na napouštění. Teď nevím jestli u 316i je expanzní nádoba, nebo se tam leje voda přímo do chladiče. Každopádně nalej vodu do plna. Pokud leješ vodu přímo do chladiče nalej jí do plna a potom musíš odvzdušnit odvzdušňovacím šroubkem, který je vedle víčka chladiče. Odšroubuješ šroubek a nalíváš dál dokud coolant nezačne jít ven odvzdušňovacím otvorem:

Pokud máš systém s expanzní nádobkou, ten se prý odvzdušní sám. OK máme nalito do plna. Teď je čas nastartovat motor a zahřát jej na provozní teplotu. Když se zahřeje vypni ho a podívej se na stav coolantu v chladiči/expanzní nádobě a dolej do rysky. Pak se projeď, nech vychladnout motor a zase zkontroluj stav coolantu - v případě potřeby dolej. Eto všo...