BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je sob čer 14, 2025 4:34 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob říj 30, 2010 1:19 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 26, 2010 12:07 am
Příspěvky: 38
cus.mam e36 1.6 a potreboval bych presny navod jak vymenit chladici kapalinu? :?: dik

1.nevim jakou?barva?
2.nevim mnoznstvi?kolik ji tam staci?
3.jak vypustit uplne vsechno? :shock:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob říj 30, 2010 10:38 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 18, 2009 3:14 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: Slezsko
ad 1)
Chladící kapalina do BMW je na bázi ethylenglykolu a má zelenou (modrou) barvu. Červené jsou pro Wágen koncern.

ad 2)
4vál pojme asi 6.5 litrů coolantu (chladící kapaliny). Použij coolant + destilovanou vodu. Poměry jsou vždy uvedeny na obalu coolantu. Pokud bys nalil 100% coolant, který ma velkou hustotu a drží déle teplo, může dojít třeba v létě k snížení účinků chlazení a tím k přehřívání motoru.

ad 3)
Zapni zapalování do polohy ON ( :!: nestartuj káru) a pusť ventilátory a nastav na HORKO. To by mělo otevřít ventily topení a voda z nich může odtéct. Na pravé straně bloku motoru, jak jsou svody najdeš sřoub asi jako tento:
Obrázek



Ten povol a vypusť vodu z bloku do předem připravené nádoby. :!: Bacha - dělej to při studeném motoru, jinak se můžeš opařit - stříká to jako blázen.
Obrázek

OK tím si vypustil vodu z bloku motoru a teď můžem jít na chladič.Na spodku chladiče najdeš šroubek asi jako je tento:
Obrázek

Ten povol a vypusť vodu do předem připravené nádoby:
Obrázek

Tím jsi uspěšně vypustil vodu z chladiče.A jdeme na napouštění. Teď nevím jestli u 316i je expanzní nádoba, nebo se tam leje voda přímo do chladiče. Každopádně nalej vodu do plna. Pokud leješ vodu přímo do chladiče nalej jí do plna a potom musíš odvzdušnit odvzdušňovacím šroubkem, který je vedle víčka chladiče. Odšroubuješ šroubek a nalíváš dál dokud coolant nezačne jít ven odvzdušňovacím otvorem:
Obrázek

Pokud máš systém s expanzní nádobkou, ten se prý odvzdušní sám. OK máme nalito do plna. Teď je čas nastartovat motor a zahřát jej na provozní teplotu. Když se zahřeje vypni ho a podívej se na stav coolantu v chladiči/expanzní nádobě a dolej do rysky. Pak se projeď, nech vychladnout motor a zase zkontroluj stav coolantu - v případě potřeby dolej. Eto všo...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO