BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je sob čer 07, 2025 11:45 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: E 36-NECHAT ŽÍT,NEBO NECHAT UMŘÍT?
PříspěvekNapsal: stř kvě 15, 2013 3:59 pm 
Offline

Registrován: pon kvě 06, 2013 7:07 pm
Příspěvky: 9
Dobrý den pánové.
Prosím Vás o pomoc.Naše e36 1.8i touring r.v97 má problém s elektrikou.Po vypnutí a vytažení klíče ze spínačky mi svítí kilometry,jdou stahovat okna a aby toho nebylo málo,tak mi auto za jízdy vyplo a konec.Ozývá se cvakaní z pojistkové skříně a auto nejde nastartovat.Odtáhl jsem to do servisu,kde si s tím neví rady a vzhledem ke stáří a stavu vozítka mi doporučují likvidaci.S tím se ale nějak nemůžu smířit,protože je to se ženou naše první auto s kterým máme spoustu zážitků byli jsme s ním na dovolených odstěhoval nás do našeho nového bytu.A před několika týdny jme s ním byli v orodnici pro syna.Hodně nám pomohl a my jemu taky,takže si nedokážu představit že by jsme ho museli odhlásit.
Chtěl jsem se zeptat jestli by se tady nenašla nějaká dobrá duše,která by mi mohla poradit jak na opravu,kde sehnat schéma a jak drahá by mohla být tato oprava a hlavě jestli je to vůbec rozumné.
Děkuji za rady


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 15, 2013 7:08 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 300
Odkud jsi? Tohle by mohla delat spinacka...

Nestartování může dělat imobilizér, s tím bych si taky asi poradil ;) Co přesně to dělá? Točí a nechytne? Netočí?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 15, 2013 9:00 pm 
Offline

Registrován: pon kvě 06, 2013 7:07 pm
Příspěvky: 9
Fx323i píše:
Odkud jsi? Tohle by mohla delat spinacka...

Nestartování může dělat imobilizér, s tím bych si taky asi poradil ;) Co přesně to dělá? Točí a nechytne? Netočí?



Nazdar jsem z Frýdku-Místku kousek od ostravy.auto netočí vůbec,jenom cvakne startér a konec.Vždycky to šlo bez problému nahodit i v zimě jenom jsem musel odpojovat baterku,kvůli vybití.S tím imobilizérem to bude problém protože nikdo neví jestli tam je nebo ne.Mám jen jeden klíč který je ve špatnem stavu a nový nejde udělat,kvůli opotřebení.Říkali že je kodovaný,udělli obyčejný s kterým se mi podařillo auto startnout ale jen párkrát pak už nic.Díky za ochotu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 15, 2013 11:15 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 300
Imobilizér máš stoprocentně, dával se od 1/95.

Takže, jako první se mrkni na kostru motorové elektriky. Najdeš ji v motorovém prostoru a vede zespod nosníku na straně spolujezdce k motoru. Jako druhou věc bych dobil baterii v autě, aby ses vyhnul riziku rozpárování imobilizéru, pokud se tak už nestalo. Pak projdi všechny pojistky v motorovém prostoru.

Jestli máš ve svém okolí někoho s E36 ochotného zapůjčit na zkoušku díl ze svého auta, tak si od něj vyzkoušej el. část spínačky. Sundáš kryt pod volantem, vlevo vedle volantové tyče je takový bazmek na velkém konektoru. Je tam přidělaný zespoda dvěma červíky. Po odpojení by měla vypnout veškerá elektrika v autě. Pokud to neudělá, bude problém přímo v el. svazcích. Někdy umí dělat pěkně divoké kousky nalámaná kabeláž do víka kufru, ale to bývají spíš problémy s centrálem. Ale taky bych to prohlídl.

Pokud ti udělali klíč bez čipu a někdy ti startoval a někdy ne, je to jednoduché. Strkal-li jsi ho do zapalování velice krátce po vyndání původního klíče, tak mohl startovat. Pokud to bylo víc než 10 vteřin, tak startovat nemohl. Deset vteřin si jednotka pamatuje poslední vložený klíč i po jeho vyndání ze zámku spínačky.

Abys ověřil funkčnost imobilizéru bez diagnostiky, je třeba sundat kastlík u spolujezdce. Dva šrouby jsou v horních rozích ventilace, zbytek je vidět. Zarazit tě může ještě šroub s tuším hlavou č. 10 nad osvětlením kastlíku. Za ním najdeš velkou širokou jednotku s velkým černým konektorem a dvěma barevnými vedle sebe (horizontální poloha). Pod touhle jednotkou jsou dvě jednotky pod sebou o něco větší než krabička od cigaret. Ta spodní je imobilizér. Vzhledem k tomu, že teď elektrika v tvém autě funguje všelijak, zkus vypozorovat, jestli po zasunutí klíče do zapalování nebo jeho otočení do některé další polohy v jednotce necvakne relé. To povoluje startér.

Pokud v jednotce necvakne, doporučuju pro ověření ještě diagnostiku např. INPA, GT1 nebo BMW Scanner 1.4. Ty dokáží celkem přesně určit, o jaký problém imobilizéru se případně jedná.

Škoda, že jsi z tak daleka, tohle nevypadá na obzvlášť velký problém. Já bych se do toho klidně pustil, a to nemám dílnu ani extra vybavení. V krajním případě z nových dílů z autorizáku by to mohlo vyjít na 5 - 7 tisíc, existujou ale i levnější varianty.

PS: Nejlevnější varianta nového klíče v BMW stojí 1200 Kč a klíč přijde vybroušený a nakódovaný...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 1:43 pm 
Offline

Registrován: pon kvě 06, 2013 7:07 pm
Příspěvky: 9
Tak to o víkendu hned vyzkouším a uvidím jetli s tím nějak pohneme.Moc děkuji za podrobný popis a za velikou ochotu pomoct někomu cizímu ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 3:19 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 300
Ještě mě napadlo, co to dělá když v té vypnuté poloze zahýbeš s vypínačem světel do jednotlivých poloh? Může to být přilepené relé.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned kvě 19, 2013 8:00 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 300
Nějaký pokrok?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv kvě 23, 2013 12:49 am 
Offline

Registrován: pon kvě 06, 2013 7:07 pm
Příspěvky: 9
Pokrok?
Jediný pokrok který se zatím stal je ten že jsem sehnal schémata,ale bohužel pro elektrikáře v angličtině,takže nepoužitelné.Dneska bych se měl jít na auto kouknout,ale po telefonu mi frajer řekl že na to nešáhl a bez schémat se v tom ani vrtat nebude,protože tam nechce nadělat ještě větší paseku :(
Dokonce mi tvrdí že spínačka je v pohodě,relata i pojitková skřín taky a že by to mohla být komfortní jednotka-což je bykovina,to vím i já.Mluvil jsem z borcem z bmw a ten říkal stoprocentně spínačka ko.Je tam nějaký plastový džombak,který je asi prasklý,zlomený a proto navypína je to opravitelné,ale nejraději bych jí vyměnil,protože je vychechlaná jako hrom.
Z největší pravděpodobností to vypadá na odtah k baráku a bud se hecnu a jako absolutní elektrikářská lopata se do toho pustím sám. Anebo budu čekat až někoho najdu.Někoho rozumného,někoho kdo nebude neustále opakovat,,no jo bavorák,co by jste chtěl,to nemůžete mít normální auto atd.Tyhle řeči mě fakt serou a ještě od borce,který jezdí v prohnitém citrošu :V
Ale nehážu samopal do pšenice a věřím že to dobře dopadne,musí!!! ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv kvě 23, 2013 8:14 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 300
Ty tři slova v angličtině musí dát i se slovníkem. Raději to od něj vytáhni a dej to k někomu normálnímu, resp. k někomu, kdo BMW už viděl aspoň z vlaku.

Zkus se mrknout sem a zkontaktovat někoho v tvém okolí, minimálně ti snad poradí, kam to dát...
http://forum.e30.cz/bmw-pomoc-po-republice-t10340.html


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO