Jo kamaráde, teď jsem si prošel (procházím) problém ohledně elektriky v autě.
Mám za více než rok vrtání určité poznatky, zjištění, určité informace... (pokud se někde budu plést, tak chytřejší můžete poučit)
Začnu takhle, nějakou dobu jsem měl problém s tím, že jsem si klidně jezdil dny, týdny, měsíce a byl klid. Najednou nastalo období, kdy jsem nebyl schopen pokaždé při příchodu k autu nastartovat.
Koupil jsem druhou baterku a tak nějak to chvíli bylo ok no po nějaké době znovu. Pak se to zase nějak samo vyléčilo a ok.
No a teď k tomu co nastalo za nějakou dobu.
1) Pozoroval jsem, že jakmile byl motor a komponenty kolem zahřátý, tak na volnoběh při stání kolísaly otáčky, jakoby se zakuckal motor (ne nebylo to hydroměničem). Jednou jsem takhle jel po dálnici cca 35km v létě a dojel přímo do garáže na čištění klimatizace - a průběh? Klima se nastavila na maximum a motor několikrát zakuckal a utrhla se řemenice. Stále asi dumáš nad tím, co tohle sakra může mít společného s elektrikou v autě co? Já osobně to sváděl třeba na váhu vzduchu.... No budu pokračovat...
2) Sporadicky mi vyhodilo chybu třeba Dynamic Drive... Nebo při jízdě v Brně v kolonách mi začal problikávat display navigace a pak skočila i převodovka do nouzáku.
3) Stále mi trvá určité vybíjení počas odemčeného auta (nyní v pátrání za pomocí klešťového ampérmetru na stejnosměrný proud) a když jsem měnil angel eyes ledky, tak se mi vybila baterka, prohodil jsem ji za druhou nabitou a nakonec dojel jen cca 20km, kdy mi zase začala blikat navigace, převodovka do nouzáku a konec jízdy...
Takže jsem vytáhl alternátor a dal na repas, byli vyměněny uhlíky (150Kč) s tím, že dobíjí, vše OK. Vesele jsem ho nakopal zpět do auta, nastartoval a jezdil si takhle dva dny.. No za dva dny jedu a znovu.. blikání navigace, ABS fault, převodovka do nouzáku....
4) Zde jsem si pořídil ZUS Sondu na zaznamenávání napětí. Počas jízdy jsem kontroval neustále stav napětí v autě a kdykoliv začlo auto zlobit, tak šel vidět extrémní pohyb napětí v autě. od 11,7V po 16,3V . Což je šílené.... pod 11V jde vše do nouzáku a nad 16V to může odpálit jednotky.
5) Při tomto pozorování a hledání na fóru jsem ihned tahal alternátor ven a nechal vyměnit regulátor alternátoru. Mimo jiné, toto kolísání napětí mi oddělalo během chvíle novou baterku a ta je již nepoužitelná.
Nevím zda ti tohle něco přinese, popřípadě jestli se ztotožníš s některými příčinami.
Zkusím přiložit i graf před a po výměně regulátoru.
Jestli to nebude tvůj případ, tak třeba někomu kdo to bude číst to něco málo může přinést