BMW fórum
http://www.bmwforum.cz/

525i 24v
http://www.bmwforum.cz/bmw-5er-f15/525i-24v-t712.html
Stránka 1 z 3

Autor:  vencisimo [ úte úno 09, 2010 9:21 pm ]
Předmět příspěvku:  525i 24v

Dobrý den, chystám se koupit e34 525i s 24ventily. Chtěl bych se zeptat, na co si mám dát pozor a čeho se vyvarovat a jak to zjistím. Díky za odpovědi.

Autor:  bmw4ever [ stř úno 10, 2010 12:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 525i 24v

tak asi začneme u motoru.
pozor na různé cvakání, nadměrné vibrace, těsnost motoru, tlak v hadicích (nesmí být tvrdé a natlakované)
Sundej víčko na olej a koukni jestli tam není emulze (bílá mazlavá hmota vypadá asi jako "mr_ka")
Při běžícím motoru ho sundej měli by začít kolísat otáčky, pokud ne tak je něco špatně.
Motor musí jít plynule jak jako studený tak jako teplý tudíž ho nech i chvilku stát na místě jestli drží teplotu.
Při teplém motoru musí fungovat (topit topení) pokud ne je možné že je odvzdušněný.
Převodovka, nesmí hučet chrčet chrastit atd. Kvalty tam musí padat jedna báseň bez zasekávání.
Diferenciál nesmí hučet.
Podvozek by měl být hezky tvrdý ale pohodlný, nemělo by to mlátit nebo někam táhnout.
pozor na vůli ve volantu (je to pak pakárna dávat do kupy)
Karoserie (nejčastější místa koroze) klasicky prahy u e34, zadní víko kufru zespad, místa kolem čelního okna, kolem víčka nádrže a uchycení náprav.

Snad jsem tak nějak popsal co vše by mělo a nemělo dělat iideální auto :lol:
ještě si rozmysli jestli vanos nebo nevanos (variabilní časování ventilů)
dělíme se na dva tábory: Ti kteří vanos rádi a ti kteří ho mají neradi.
Rozdíl je v tom že vanos zlepšuje některé charakteristiky motoru a prý i spotřebu ale zase když už se ti vysere tak to není levná záležitost. bezvanos je klasika kdy má motor vyšší spotřebu, a lepší chování.
pokud jsem na něco zapomněl tak mě doplň te nebo opravte.

Autor:  DestinyE34 [ stř úno 10, 2010 6:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 525i 24v

Jen bych doplnil ke korozi spodky všech dveří
-elektroinstalace-ovládání zrcátek,šíbru,světel,BC(palubní počítač)
-Mrkni jak jsou sjeté gumy,pokud je nějaká na kraji sjetá víc,tak je špatná geometrie,nebo bylo auto bourané,prostě někde bude problém.
-častá bolístka je výfuk,zadní tlumič bývá zrezivělý(můžu ti nabídnout zachoválý ,pokud budeš chtít :) )
-Taky se mrkni jestli nebylo auto lakované,může tak něco skrývat,odklop gumu u okna a na podobných místech,pokud lak není důkladný,bude tam vidět hrana nového laku.
-ruční brzda věčně nefunguje,chtěj slevu:)
Tak snad je to všechno,hodně štěstí :)

Autor:  bmw4ever [ stř úno 10, 2010 8:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 525i 24v

DestinyE34 píše:
Jen bych doplnil ke korozi spodky všech dveří
-elektroinstalace-ovládání zrcátek,šíbru,světel,BC(palubní počítač)
-Mrkni jak jsou sjeté gumy,pokud je nějaká na kraji sjetá víc,tak je špatná geometrie,nebo bylo auto bourané,prostě někde bude problém.
-častá bolístka je výfuk,zadní tlumič bývá zrezivělý(můžu ti nabídnout zachoválý ,pokud budeš chtít :) )
-Taky se mrkni jestli nebylo auto lakované,může tak něco skrývat,odklop gumu u okna a na podobných místech,pokud lak není důkladný,bude tam vidět hrana nového laku.
[color=#BF0000]-ruční brzda věčně nefunguje,chtěj slevu:)

Tak snad je to všechno,hodně štěstí :) [/color]



Takže říkáž že až bude kupovat to tvoje tak a´t chce slevu za ručku? :lol:

Autor:  DestinyE34 [ čtv úno 11, 2010 1:03 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 525i 24v

:D
Já ji mám v pohodě,ale po koupi objeví ještě tolik věcí,že bude nakonec rád,kolik našel drobností a vymohl si tak nějakou slevu. No a že nejde ručka..to je nějakých cca 1000Kč za repair set a má na cestu domů ;)


Mimo to se svého nikdy nevzdám,za nedlouho bude parkovat vedle M5 :roll:

Autor:  MarfyE34 [ čtv úno 11, 2010 9:25 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 525i 24v

Hlavně si fakt dej bacha na to špatné těsnění pod hlavou, resp. prasklou hlavu, to byla má první nechtěná investice po koupi E34 a celkem mě tahle sranda, včetně práce a všech dílů (jiná hlava 7000Kč!) stála 20000Kč !!!!! Takže bacha na to!!! Není to sranda a blbě se to pozná, když si jdeš prohlédnout auto, které chceš koupit. Jinak také se zaměř zda-li "nehučí" nějaké ložisko v kole (hlavně v předním) je to hodně drahá sranda, přední ložisko (náboj) od nejlepšího výrobce na trhu švédské SKF stojí u nás na obchodě 5000Kč !!!!! Takže se zaměř při zkušební jízdě na jakékoliv zvláštní zvuky (hučení) od náprav, chce to vypnout rádio, zavřít okénka a být potichu a prostě poslouchat, popř. zvednout auto a pootáčet kolem, popř. s ním hýbat ze strany na stranu, ale to už chce mít trošku praxe. Jinak si myslím že ta zmiňovaná koroze tě asi nemine u každé E34, bohužel před 20lety se zinkem asi fakt dosti šetřilo a je to na tomto modelu dosti vidět. Ale jinak mohu 525i E34 vřele doporučit, je to úžasný stroj na ty léta co má za sebou, a po koupi mé E34 mě absolutně přešla chuť na můj dávný sen E30 :mrgreen: Jo ještě dej pozor na utržené silentbloky v zadní nápravnici, způsobuje to dosti hlasité bouchání a cukání při rozjezdech, ale nestojí to svět, za siláče dáš v BMW 1000Kč a za práci dle servisu, mě to stálo u kamarída co v BMW pracuje 1000Kč ale stojí to za to!!!!!!!!

Autor:  bmw4ever [ čtv úno 11, 2010 10:39 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 525i 24v

No jednoduše myslím že když někoho požádáš aby s tebou jel ke koupi kdo tomu rozumí tak neprohloupíš.

Autor:  DestinyE34 [ čtv úno 11, 2010 3:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 525i 24v

Jak se tak dívám,měl bys tam dojet ráno,ať to všechno stihneš :D
Tato diskuze by se měla zařadit do téma závad,oprav... Je tady obsaženo snad všechno :)

PS:potkal jsem silničáře,chce se mi :V z toho co serou na cesty :o

Tak já to tady trošku vycucnu a udělám něco jako "jak si vybrat e34 aneb rady při prodeji e34"
(ať to psal kdokoliv..Tak já to tady......tak jsem to já nebyl a proto s tím návodem z mé strany nepočítejte)

Autor:  bmw4ever [ čtv úno 11, 2010 3:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 525i 24v

vencisimo píše:
Dobrý den, chystám se koupit e34 525i s 24ventily. Chtěl bych se zeptat, na co si mám dát pozor a čeho se vyvarovat a jak to zjistím. Díky za odpovědi.


koukám dle počtu vencisimových příspěvků že jsem ho asi pořádně vylekali :lol:

Autor:  vencisimo [ čtv úno 11, 2010 4:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 525i 24v

díky za rady, jinak žádný vylekání, jen k tomu vlastně nemam co říct, to, na který se pudu v sobotu podívat, je s vanosem, sem na to zvědavej, spíš by mě ještě zajímalo, jestli sou v češtině návody, dílenský příručky atd.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/