Tak už i na mě vloni v listopadu došlo a po řadě trojek E36 a E46, namátkou:
E36 323i '96
E36 323i '97
E46 328Ci '99 (foto jsem nevyhrabal)
E46 328Ci '00
E36 320i '97
E36 323i '98
...jsem šel cestou E39 (a jestli se to tohle pondělí povede, bude ještě "pracovní" E66 760Li Individual).
Jedná se o 535i, automat 11/98. Auto jsem koupil vloni v listopadu jako popojíždědlo a otloukánka do Prahy, protože k E39 nemám prakticky žádný "citový" vztah. Naopak je to auto, které se mi moc nelíbí. Nicméně je pohodlné a příjemné na cestování a cena resp. poměr ceny a výkonu je rozumný.
To neznamená, že kašlu na údržbu. Naopak, každé auto se u mě má poměrně nadstandardně na české poměry. Jen se zkrátka nebojím to parkovat na ulici a sem tam šrám od ostatních spoluparkujících sice trochu zamrzí, ale ne tolik, jako na libové E36.
Něco víc k autu:
Kód typu DN21
Typ 535I (EUR)
Série E E39 ()
Série 5
Konstrukce LIM
Řízení LL
Dveře 4
Motor M62/TU
Obsah válců 3.50
Výkon 180
Pohon HECK
Převodovka AUT
Barva OXFORDGRUEN METALLIC (324)
Čalounění STANDARDLEDER/GRAU (N6TT)
Výrobní datum 1998-11-05
Zavřít Zvláštní vybavení
Kód
Název (rozhraní)
Název (ETK)
S216A SERVOTRONIC Servořízení-Servotronic
S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Boční airbag pro cestující vzadu
S302A ALARMANLAGE Zabezpečovací systém
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Posuvná a zvedací střecha elektrická
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Rohožky velur
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Vnitřní/vnější zrcátko s aut. stmíváním
S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortní sedadlo s pamětí
S465A DURCHLADESYSTEM Průchozí systém
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Vyhřívání sedadla řidič/spolujezdec
S625A KOMPLETTVORB. BMW HANDY (MOTOROLA) Telefon D-síť mobilní telefon
S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-měnič 6 disků
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM Hi-Fi systém reproduktorů
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Obchodnický seznam Evropa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Dokumentace k vozidlu německy
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Odpadnutí konzervace vnějšího potahu
Zavřít Sériové vybavení
Kód
Název (rozhraní)
Název (ETK)
S202A STEPTRONIC Steptronic
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamická kontrola stability
S280A LM RAEDER/SPEICHENSTYLING BMW kolo z leh. sl. paprsky provedení
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Provedení z ušlechtilého dřeva
S520A NEBELSCHEINWERFER Mlhový světlomet
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatická klimatizace
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Regulace rychlosti
S548A KILOMETERTACHO Kilometrový tachometr
S555A BORDCOMPUTER Palubní počítač V s dálkovým ovládáním
S665A RADIO BMW BUSINESS Rádio BMW Business RDS
Zavřít Informace
Kód
Název (rozhraní)
Název (ETK)
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Nastavení sedadla elektrické s pamětí
S464A SKISACK Vak na lyže
S473A ARMAUFLAGE VORN Loketní opěrka přední
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Bederní opěrka řidič a spolujezdec
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Příprava BMW 6 CD měnič
Auto jsem koupil v listopadu s nefunkčním DSC a ABS, to spravila výměna jednoho předního čidla. Do zálohy jsem raději koupil i jedno zadní, protože diagnostika mi hlásila chybu na levém předním a pravém zadním kole. Po Vánocích mi check control zahlásil málo chladící směsi. Po otevření kapoty jsem hned viděl malý únik bočním plastem chladiče, a tak jsem auto odvezl ke Snejkovi a ke vší spokojenosti bylo velmi rychle opraveno výměnou chladiče za nový. Ten, který se vyndal z auta, už také nebyl původní - vyroben v roce 2002.
Ještě mě čeká vyřešit pár vůlí na přední nápravě, hardyspojku, přetěsnit víka ventilů, svíčky, olej a výměna řemenů. Sehnal jsem M-volant s multifunkcí, takže původní čtyřramínko je na prodej (viz bazar).
Momentální stav investic:
Dálniční známka ( ): 1500 Kč
Prosinec 2012:
Čidlo ABS přední: 949 Kč (FEBI)
Oprava ťupky v čelním skle u Autosklo Perfekt: 1000 Kč
Čidlo ABS zadní: 2693 Kč (FEBI)
Výměna čidla ABS: 800 Kč
Sklíčka vnějších zpětných zrcátek (dočasně - stmívačky vytekly): 850 Kč
Zimní pneu + přezutí: 8500 Kč
Leden 2013:
Nový chladič + výměna: 4000 Kč
Svíčky NGK BKR6EQUP: 1360 Kč
Gumové přesné koberečky pro E39: 576 Kč
Volant tříramínko s multifunkcí + nové potažení kůží: 5000 Kč
Stěrače originál BMW: 1301 Kč
Zadní facelift světla + boční blinkry Hella: 2900 Kč
Únor 2013:
El. část spínačky nová orig. BMW: 1505 Kč
Váha vzduchu orig. BOSCH: 4000 Kč
Přední brzdy: 5700 Kč (Kotouče ATE + desky ATE Ceramic)
Plánuju: Přetěsnění ventilových vík, řemeny, hardyspojka: cca 5000 Kč
Olej + filtr: cca 2000 Kč
Březen 2013:
Desinfekce klimy, výměna kabinových filtrů, doplnění klimy: cca 3000 Kč
Duben 2013:
Nové letní pneu: 8000 Kč
Přípravky na vyčištění a údržbu kůže: 1500 Kč
Membrána CCV vzadu na sání: 1500 Kč (ještě nevyměněna, nebyl čas)
Květen 2013:
Znovu olej (první tři výměny oleje dělám u "nově koupeného" auta po 2500 km, poté následuje při čtvrté výměně vyčištění a přetěsnění vany, v tomto případě i kontrola olejového čerpadla) a filtr: 2000 Kč
Tento měsíc se mi snad konečně povede splnit to plánované přetěsnění vík a výměna hardyspojky - čas momentálně není můj přítel
Přidělal jsem si před chvílí klíč diamant + jeden se světýlkem, protože u auta byl jen jeden klíč: 3700 Kč
Nějaká fota, zatím žádný zázrak. Plánuju 16" kola styling 33, tohle auto půjde cestou pohodlí.
Takhle jsem ji koupil:
Čištění a impregnace interiéru:
Takhle vypadá dnes. Jezdí denně, myju jednou týdně, ale stejně většinou už druhý den je auto špinavé. Interiér ale udržuju dle možností v čistotě:
Koberečky v gumě půjdou příští víkend ven a místo nich originál v barvě interiéru. Jen musím dobetonovat kousek cestičky pro vylézání a nastupování v práci
To, na čem auto stojí, je písek. Proto ten bordel v koberečkách. Vyklepávám 2x denně, stejně to tam je...
Brzdy ještě sotva zajeté: