BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je úte kvě 28, 2024 9:58 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát pro 25, 2009 3:45 pm 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 11, 2009 10:38 pm
Příspěvky: 569
bmw4ever píše:
proto jsem si vybral auto s motorem M30B35 to je ještě poctivý železo koncepčně snad někdy ze 70. let.


Coz o to, motor je to nesmrtelny, ale zere to jak tank :lol: Ty novy koncepce nejsou uplne od veci, dost se to poznalo na prubehu kroutaku a spotrebe....

_________________
E39 540i


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát pro 25, 2009 7:11 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 11:03 am
Příspěvky: 195
Aby nežral, těch 212 PS musí mít hlad :geek: Mě brala M30B35 po městě skoro stejně jako nyní M20B25 ;)

_________________
ex e30 323i :arrow: e30 320i :arrow: e34 535i :arrow: e30 320Ci :arrow: e39 528i :arrow: e30 325i


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob pro 26, 2009 3:34 pm 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 11, 2009 10:38 pm
Příspěvky: 569
patriot píše:
Aby nežral, těch 212 PS musí mít hlad :geek:


No, prave ze to uplne neni pravda. Idealni (teoreticky) motor zere palivo podle toho, kolik vykonu se z nej odebira (kdy vyuzivas vsech 212ps). Problem je v tom, ze motory obecne nejsou stavene na "male odbery" a tak proste zere jako svine, i kdyz se vlastne flaka. Kdyz to zjednodusim, tak kazdy motor ma nejake optimum, kde opravdu zere silene malo a zaroven dava i slusny vykon. Problem je, ze toto optimum je ve velmi omezenem spektru otacek. Pokud bychom meli motor, ktery by umel PLYNULE menit uhel otevreni a zdvih sacich a vyfukovych ventilu, delku sani a vyfuku a k tomu jeste kompresni pomer, bylo by mozne tohoto optima dosahnout (priblizit se mu) po celem spektru otacek a to by se spotrebou a chrakteristikou udelalo zazraky.
Proto zacaly vznikat veskery ty vanosy, VVTi, VTEC a podobne, aby se toto spektrum rozsirilo, bohuzel ono je to malo, protoze bud to resi ventily jen dvoustupnove, pripadne skokove saci ventily, nebo posunuje proti sobe uhel vackovych ventilu pro sani a vyfuk (uhel otevreni je ale stejny). Kazdopadne i na tom je videt, ze to hodne pomuze, treba kdyz takovy VTEC skokove zmeni vackovy profil, tak to ihned poznate. Samozrejme toto se resi i prevodovkou, chytry automat tyhle optima zna a snazi se ten motor tam porad drzet.

Faktem je, ze by se dal postavit motor s drasticky nizsi spotrebou, pro male osobni auto je pro udrzeni rychlosti 50km/hod treba cca 1,5kw, cili pokud by motory umely efektivne i takto male odbery....., pro ustalenou rychlost 90km/h je pak teoreticke minimum 1,8L/100. Nicmene ono se do toho nikomu poradne nechce, protoze by to znamenalo ohromne naklady na vyvoj, jelikoz by se koncepcne musel prekopat cely motor a hlavne by to pak chtelo roky na odlazeni spolehlivosti. Kdysi se o neco takoveho pokousela automobilka Rover, ale nejak to vzdali. Cili pohodlnejsi reseni je nejaka drobna upravicka ala vanos a k tomu se prifoukne nejaky to turbo a je to.

_________________
E39 540i


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob pro 26, 2009 7:29 pm 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
Neříkám že nové motory nemají něco do sebe jen jsem chtěl poukázat na to že se jaksi váhy pohybují.
na jednu stranu se snižuje objem, emise, spotřeba a roste výkon a krouťák ale na druhou stranu se snižuje životnost jak motorů tak jejich součástí vlivem dnešního myšlení automobilek, které místo aby vyráběli kvalitní přitom úsporné vozidla tak vyrábí sice úsporné ale nekvalitní a z celkového pohledu nekvalitní vozidla které po 100-150 000km jdou SRÁÁT většinu součástek ihned po skončení záruky aby měl člověk na výběr.
1./Buď opravovat a topit v tom peníze
2./prodat a koupit si opět nové auto

když si vezmu že u starších aut znám třeba LR Range rover s motorem V8 3.5 automat který je někdy z roku 1980 a má natočeno
1 800 000km na jednom motoru s výměnou jen několika součástek (obrazně řečeno)
BMW 535i e34 manuál které když jsem se kouknul mělo 3200km a po dotazu proč má tak málo přišel výtlem že má 1 003 200km :lol: rovněž na motoru který se jen někdy při 600 000kč překroužkoval a udělal se menší GO motoru. A auto vypadá jako by mělo najeto 200 000km.

Já sám jsem měl možnost si koupit polovinu z nabízených nových vozů BMW a jiných značek ale raději jsem skočil zase pro mnohé do "Starého vraku" se spotřebou (pro Patriota ve městě 11l/100km normální jízdou vč. zácpy (Dopravní) :lol: ), mimo město 9,5l/100km a dálnici jednou při cca 120KM/H za 8.9.

Tudíž co se mě týká tak na starou dobrou e34 535i 155KW manuál z roku 1989 s najetými 225 000km nedám dopustit 8-)

Výrobci by se měli zamyslet co vyrábět, podle mě automobilka která začne vyrábět místo auta typu prodat-ojet-ojebat-zahodit , Auta které něco vydrží a budou skutečně spolehlivá. bude na špici a lidi budou kupovat a to pak oželím klidně systémy na čtení značení (Opel Insignia) , Drbání zadku atd.........

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob pro 26, 2009 8:56 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 11:03 am
Příspěvky: 195
Tak mě brala e34 535i po městě asi 14, stejně jako ted v zimě e30 325i. Ale každý auto a motor není stejný, mohl jsem mít nějakou rozežranou mrchu ..atd ;)

A nebo s tím ještě neumím jezdit :oops: :mrgreen:

_________________
ex e30 323i :arrow: e30 320i :arrow: e34 535i :arrow: e30 320Ci :arrow: e39 528i :arrow: e30 325i


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob pro 26, 2009 8:59 pm 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
Kamarád měl taky 535i e34 a nedostal se ve městě pod 16l ale tak že to bylo plyn-brzda :lol:

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 4:43 pm 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 11, 2009 10:38 pm
Příspěvky: 569
bmw4ever píše:
Neříkám že nové motory nemají něco do sebe jen jsem chtěl poukázat na to že se jaksi váhy pohybují.
na jednu stranu se snižuje objem, emise, spotřeba a roste výkon a krouťák ale na druhou stranu se snižuje životnost jak motorů tak jejich součástí vlivem dnešního myšlení automobilek, které místo aby vyráběli kvalitní přitom úsporné vozidla tak vyrábí sice úsporné ale nekvalitní a z celkového pohledu nekvalitní vozidla které po 100-150 000km jdou SRÁÁT většinu součástek ihned po skončení záruky aby měl člověk na výběr.


Jako jo, z casti mas pravdu v tom, ze se to schvalne sidi, aby clovek idealne po zaruce musel koupit novy vyrobek (auto, televizi...). Jsou i firmy, ktere do svych vyrobku davaji "kurvitka". Kdysi davno jsem cetl diskusi, jak ve firmwaru jedne televize byl mechanismus, ktery po kazdem zapnuti trosku rozlazoval nastaveni tak, aby po nekolika letech degradoval obraz na nekoukatelny. BTW, ten clovek na to nahodou prisel a vyresil tak, ze vratil hodnoty na puvodni a odstrihnul kabel na zapis do patricne eprom :lol: TV mu facha skvele dodnes.

Druhy duvod je ale ten, ze jak roste slozitost, tak proste roste nachylnost k poruse.....S tim se moc delat neda.

_________________
E39 540i


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO