Neříkám že nové motory nemají něco do sebe jen jsem chtěl poukázat na to že se jaksi váhy pohybují.
na jednu stranu se snižuje objem, emise, spotřeba a roste výkon a krouťák ale na druhou stranu se snižuje životnost jak motorů tak jejich součástí vlivem dnešního myšlení automobilek, které místo aby vyráběli kvalitní přitom úsporné vozidla tak vyrábí sice úsporné ale nekvalitní a z celkového pohledu nekvalitní vozidla které po 100-150 000km jdou SRÁÁT většinu součástek ihned po skončení záruky aby měl člověk na výběr.
1./Buď opravovat a topit v tom peníze
2./prodat a koupit si opět nové auto
když si vezmu že u starších aut znám třeba LR Range rover s motorem V8 3.5 automat který je někdy z roku 1980 a má natočeno
1 800 000km na jednom motoru s výměnou jen několika součástek (obrazně řečeno)
BMW 535i e34 manuál které když jsem se kouknul mělo 3200km a po dotazu proč má tak málo přišel výtlem že má 1 003 200km
rovněž na motoru který se jen někdy při 600 000kč překroužkoval a udělal se menší GO motoru. A auto vypadá jako by mělo najeto 200 000km.
Já sám jsem měl možnost si koupit polovinu z nabízených nových vozů BMW a jiných značek ale raději jsem skočil zase pro mnohé do "Starého vraku" se spotřebou (
pro Patriota ve městě 11l/100km normální jízdou vč. zácpy
(Dopravní) :lol: ), mimo město 9,5l/100km a dálnici jednou při cca 120KM/H za 8.9.
Tudíž co se mě týká tak na starou dobrou e34 535i 155KW manuál z roku 1989 s najetými 225 000km nedám dopustit
Výrobci by se měli zamyslet co vyrábět, podle mě automobilka která začne vyrábět místo auta typu prodat-ojet-ojebat-zahodit , Auta které něco vydrží a budou skutečně spolehlivá. bude na špici a lidi budou kupovat a to pak oželím klidně systémy na čtení značení (Opel Insignia) , Drbání zadku atd.........