BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je úte kvě 14, 2024 5:14 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motory v E39 1998-2003
PříspěvekNapsal: stř říj 10, 2012 10:11 pm 
Offline

Registrován: stř říj 10, 2012 9:49 pm
Příspěvky: 3
Ahoj,
Chystám se koupit E39 touring, protože jsem E39 vždy chtěl a jako jediné jednoznačně splňuje mé požadavky.
Nemám ale vůbec přehled v motorech, co se do toho dávaly. Zajímají mě pouze benzínové šestiválce.
V inzerci (německé) se vyskytují tyhle:
520i - 2.0 110kW do 2000
520i - 2.2 125kW od 2001
523i - 2.5 125kW do 2000
525i - 2.5 141kW od 2001
528i - 2.8 142kW do 2000
530i - 3.0 170kW od 2001

Chápu, že se jsou to dvě generace motorů lišících se zejména hlavou.

O co mi ale jde, jsou zkušenosti majitelů - provoz těch motorů. Mají některé z nich nějaké problémy, časté poruchy nebo nákladnou údržbu? Mají některé z nich nějaké neduhy?

V inzerci převažují 520 obou generací. Raději bych 2.5L ale stejně jezdím klidně, tak by mi určitě stačil i 2.2
Od auta chci hlavně bezproblémový provoz, velké pohodlí, hodně místa pro mě i pro náklad a jako všechny auta co jsem kdy měl musí mít zadní náhon.

Vás prosím o praktické zkušenosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory v E39 1998-2003
PříspěvekNapsal: čtv říj 11, 2012 10:40 am 
Offline

Registrován: stř říj 10, 2012 9:49 pm
Příspěvky: 3
Na wiki jsme našel, že od září 1999 mají všechny M52 double vanos a nová generace M54 se liší jen elektronicky řízenou klapkou sání.
Pokud je to jediný rozdíl, tak jsou všechny ty motory reálně stejné a liší se jen vrtáním a zdvihem. 523 vs 525 pak ani to ne.

Pořád ale nemám od nikoho žádné praktické zkušenosti z provozu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory v E39 1998-2003
PříspěvekNapsal: čtv říj 11, 2012 3:27 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 300
Já osobně mám raději motor M52. Bohužel byl jen v předfaceliftech. Jestli se nepletu, tak M52TU (doublevanos) se dával dokonce od 9/98.

Motory M54 jsou poměrně proslulé spotřebou oleje - počítej tak litr na 2500 km je celkem v normě. S motorem M52 jsem nikdy takový problém neměl, M54 jsem měl dvě a u obou to samé. Výkon a spotřeba jsou u obou +- nastejno, s tou el. řízenou klapkou popravdě nevím. Ale podle mě je i u bivanosu M52 s tím, že lanko tam je "pro jistotu".


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory v E39 1998-2003
PříspěvekNapsal: ned říj 14, 2012 1:54 pm 
Offline

Registrován: ned led 16, 2011 8:15 pm
Příspěvky: 37
Bydliště: Rýmařov
Do E39 bych si já osobně nic menšího než 2.8i nedal. Vem v potaz, že to auto váží 1530kg (sedan) a je poměrně velký. Spotřeba si myslím bude u všech motorů +- stejná, akorát u většího obsahu máš prostě k dobru výkon. U nižších obsahů budeš řadit jak blázen abys to udržel v otáčkách a auto poskytovalo potřebný výkon. Mám E39 po faceliftu s motorem 3.0i 170kW a jezdím s průměrnou spotřebou 7.7L až 9.0L/100km, nemusím podřazovat jak blázen, dáš 5ku, šlápneš a jedeš. Je sice pravda že na 1000km si to pápne nějáký olej, ale to mi říkali už v BMW, že s tím musím počítat a že to tak prostě je... Jestli Ti můžu já osobně poradit, tak běž do 2.8i nebo 3.0i, věřím tomu, že tyhle motory Ti dají nejvíc a budou Ti dělat jen radost 8-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory v E39 1998-2003
PříspěvekNapsal: pon říj 15, 2012 10:38 pm 
Offline

Registrován: stř říj 10, 2012 9:49 pm
Příspěvky: 3
Podobnou hmotnost má dnes kdejaká Ochcávka nebo Superb, které si i o nejmenším 6-válci BMW mohou nechat jen zdát a dokonce do toho montujou, nebo se chystají montovat legrační motory o objemu 1.2
Co projíždím německou inzerci, tak kombíky (z praktických důvodů potřebuji kombík a tažné) 528 je dost malý výběr, 530 téměř žádné. Převažují 520 a 523, u ročníků od 2001 výš, které mě zajímají nejvíc pak drtivě převažují 520. Nevím, proč Němci dávali přednost zrovna tomuto nejmenšímu motoru.

Motor 530 je mi trochu nesympatický, protože je to dlouhozdvih a všechny dlouhozdvihy, co jsem kdy viděl, nadprůměrně žraly olej už od novoty. Né že by mě to štvalo kvůli jeho ceně, ale rád bych během běžné cesty nebo dovolené vůbec nezabýval kontrolou provozních kapalin.

Někde jsem četl, že na všech těchto motorech s double-vanos velmi rychle odchází nějaké těsnící kroužky. Víte o tom něco?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory v E39 1998-2003
PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2012 5:59 pm 
Offline

Registrován: ned led 16, 2011 8:15 pm
Příspěvky: 37
Bydliště: Rýmařov
Víš co, tohle je věc názoru a hlavně majitele. Co majitel, to jiný názor. Pokud jseš opravdu nenáročnej, tak Ti 520i bude stačit ikdyž o tom dost pochybuju. Jde pak jen o to, abys z tohoto motoru ,,nevyrostl" a nechtěl pak za nějáký čas výkonější ;) Jak jsem psal předtím, 530i si trošku oleje pápne, ale ne tak moc. Navíc u tohodle auta nic kontrolovat nemusíš, auto Ti samo řekne co mu chybí, od podhuštěných pneu až po kapalinu v ostřikovačích a všechny nedostatky Ti píše na palubní počítač.

Co se mě týče, tak jsem teď po ujetí cca. 2.000 Km dolejval necelý 2 dcl. Ale to jsem trošku odbočil, když si srovnáš údaje z manuálu co mám ke svému BMW tak 520i průměrná spotřeba 9.5l 525i průměr 9.8l a 530i 9.9l (mluvím o touringu s manuál 5st převod. ) a určitě je jízdní komfort 520i a srovnávaných objemnějších motorů někde jinde... Ale vše to je pouze názor jednoho jedince a pouze ten v potaz brát nejde...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO