Rád bych upozornil majitele těchto vozů vyrobených v období duben 2010 až leden 2011, že mají s největší pravděpodobností v autě z výroby vadný kardan, který se může ulomit a přitom poškodit motor či převodovku, jako se to stalo mně. Příčinou je, že v uložení kloubu kardanového oka (přední či zadní) praskne ochranné pouzdro, čep rezne až se úplně zablokojuje jeho pohyb a pak v jistém momentu se ulomí - mně se naštěstí stalo při jízdě ve městě a ulomený kardan rozšlehal jen olejovou vanu.
BMW k tomu dokonce vydalo servisní pokyn, aby se u daných vozů prováděla inspekce a případně se kardan vyměnil, je to v něm vše popsáno i s fotkama - je to Service Information bulletin supersedes SI B26 01 14 dated June 2014 - najdete např. zde
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... 4g&cad=rja.
Tématu se věnují např. na těchto fórech:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... 249&page=3http://www.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=995198http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... today.htmlhttp://www.bimmerfest.com/forums/showth ... highlight=http://xdrivers.co.uk/forum/index.php?topic=8990.0České zastoupení BMW samozřejmě problém popírá, když jsem je s tím oslovil, tak mě slušně poslali do řiti, že na to nemají žádnou svolávací akci, že to je součást pohonu podléhající běžnému opotřebení, že zřejmě byla zanedbána údržba a bla bla...
Takže pokud někdo máte X5 nebo X6 z tédle doby a přední kardan se Vám ještě neulomil, tak si ho nechte zkontrolovat a raději vyměnit, jinak to bude později mnohem dražší. Jinak hodně štěstí