První BMW X3 vyjelo z bavorských výrobních linek na vozovky v roce 2004. Němečtí designéři jej postavili na platformě BMW třetí řady, jednom z neoblíbenějších modelů renomované automobilky. Robustní vůz podle kritiků zahrne řidiče vyváženým poměrem mezi komfortem a agilitou.
V současné době se na trhu nabízí již druhá generace tohoto vozu, která oproti své předchozí verzi disponuje mnohem lepší aerodynamikou i celkovou kvalitou zpracování. BMW X3 má dobré jízdní vlastnosti, skvěle se ovládá, nabízí pořádnou dávku komfortu a žíznivé je jako popelář před výplatou. Oficiální údaje dvoulitrového dieselu berte s velkou rezervou. Hodnot 9,6l/město, 5,9l/mimo město a 7,2/kombinovaná spotřeba nedosáhnete v reálném provozu ani omylem.
Osobně zcela nerozumím jedné věci. Proč? Proč BMW X3? Proč bavorská automobilka nabízí spotřebitelům tři SUV, která jsou si podobná, jako obří ňadra mediálně propíraných sester Ornelly a Charlotty Štikových. Pokud vzhledově srovnáte BMW X1, X3 a X5, jen těžko je od sebe rozeznáte. Přední maska s přísnými rysy a mohutná kostra zdobí všechny modely, oproti ikspětce působí ikstrojka subtilněji. Vlastně kromě technických údajů a mírně zkosenějšího zadku, se liší jedině velikostí. Podle mě by marketingoví manažeři „bavoráku“ měli zvážit, zda řidiči nutně potřebují tři takřka totožná SUV, která si navzájem konkurují.
Kromě zmíněného 2,0l dieselu může
BMW X3 ještě pohánět třílitrový šestiválcový diesel, jenž se nabízí ve dvou výkonnostních variantách – buď poskytne 255, nebo 309 koňských sil. Převodovka je buď šestistupňová manuální, nebo osmistupňová automatická. Pokud na to máte zdroje, tak si raději připlaťte za kvalitnější automat, neboť řazení u manuálu je bohužel poněkud tuhé a páka jaksi plave.
Zájemci si budou moci také připlatit za systém variabilní kontroly tlumičů. Tohle technické zlepšovátko samo automaticky monitoruje vaši rychlost, styl jízdy, podmínky vozovky a poté adekvátně přizpůsobí tvrdost pérování.
BMW X3 představuje kvalitní vůz rozšířené rodiny SUV z dílny Bayerische Motoren Werke. Nic více a nic méně, co bychom předtím na silnici nezkusili s osvědčenou X5.