Když jsem býval mladší, tak jsem jistou dobu hltal Jeremyho Clarksona, jednu z nejznámějších osobností automobilové žurnalistiky současnosti. Britský novinář a moderátor mě ale poslední dobou více a více utvrzuje v tom, že jsem o něm smýšlel hodně naivně. Kromě jeho nevymáchané pusy, kdy se jako milionář placený z koncesionářských poplatků naváží do poctivě pracujících občanů, začínám pochybovat také o jeho automobilové erudovanosti. Na oficiálním webu Top Gear, pořadu kterým Clarkson provází, vzhledově hodnotí BMW X6 jako „příšerné“. Vozidlu vytýká, že na silnici zabírá příliš místa a přitom špatně využívá vnitřní prostor. Když odhlédnu od toho, že líbivost designu patří mezi zcela subjektivní elementy, přijde mi poněkud bezostyšné nezmiňovat naprosto skvělou aerodynamiku X6, které je podřízen její tvar. Mně se mnichovské SUV velice libí. Vypadá ladně, jako kočkovitá šelma připravená ke skoku.
BMW X6 může být poháněno jedním ze čtyř typů motorů, dvou benzínových a dvou naftových. Šestiválcový diesel o objemu 3 litrů je dostupný buď s jedním, nebo se dvěma turbodmychadly. S jeho pomocí vystřelíte tohoto agilního obra z nuly na sto za 7,5 sekundy (245 koňských sil) a 6,5 sek. (306 koňských sil). Benzínový 3,5l dosahuje velmi podobných hodnot. Skutečnou lahůdku pak představuje 4,4l osmiválec s dvojitým turbem. Takto osazená X6 pak z klidu dosáhne stovku za 5,4 sekund. Jen těžko se věří tomu, že už takováhle bestie existuje ještě ve sportovně upravené verzi M. Zkrotit jejích 555 koní bude asi zážitek.
BMW X6 je postavené na podvozku X5, proto se svému staršímu bratrovi dost podobá, zejména co se týče technických a jízdních vlastností. Případní zájemci by proto možná měli zvážit, zda si spíše nepořídit ikspětku. X6 se pravděpodobně zalíbí řidičům, kteří mají rádi netradiční, futuristické tvary. Pokud si vůz koupíte, počítejte ale s jedním – provoz tohoto plechového geparda bude bolet Vaši peněženku. Nejlevnější náklady nabídne třílitrový diesel, ale i tak si můžete být jisti, že Vám bude v garáži odpočívat miláček s pořádným apetitem. Vůz Vás za to ale odmění výborným ovládáním, kvalitou a renomovanou německou spolehlivostí. A na tom nic nezmění ani automobilový guru Jeremy Clarkson.