tak pro srovnání, motor M50 je koncepčně z konce 90. let zatímco M30 je někdy z let 70..
Motor M30 je větší a těžší, je tam o něco horší přístup. Mám o málo větší výkon ale o dost větší krouťák.
M30B35 535i '88 - '92 M30 6 - 3430cc 235 km/h 7.7 sec 211k 9.0:1 305Nm 9l/100km
M50B25 525i '91 - '96 M50 24v 6 - 2494cc 230 km/h 8.6sec 192k 10.5:1 245Nm 11,3l/100km
M50B25 se dělala i s vanosem (označovaná jako ""M50B25(TU)"" )
M30B35 má o něco větší spotřebu, vyšší výkon, větší krouťák ale jedná se o starší motor který je tak trochu předimenzovaný a vydrží neskutečný věci, a jak by řekli ti co se vyznají je to poctivý železo
M50B25/M50B25(TU) Má menší hmotnost, menší spotřebu, menší obsah (při dnešních podmínkách pojiš´toven je to skoro jedno)
Ale na druhou stranu je to motor hodně náchylný na chování se k němu a na údržbu. (ale stále jeden z nejlepších)
M30B35 má své chování úplně jinde, táhne od spoda až nahoru zatím co M50B25/M50B25(TU) je do 3000ot takový ekonomický a bez výkonu ale nad 3000ot začíná peklo a je to jakokdyž vás někdo kopne do zadku
Co mají oba motory společného? Oba jsou legendami té doby a i dneska dávají vetšině TDi sráčům vědět že jim umí dát zabrat.
jako další společnou věcí je že oba mají kromě vyšší spotřeby benzinu i vyšší spotřebu pneumatik a hardyspojek
Záleží na člověku jaký motor chce. já osobně fandím M30B35 jelikož zjednodušeně řečeno na něj stačí kladivo, izolačka a Mc Guyverův švýcarák