Postup na seřízení ventilů u motorů M20 a M30Oba motory mají hodně společného a proto je možné na nich popsat seřízení ventilové vůle motoru.
Proč je důležité mít správně seřízené ventily? Protože seřízení ovlivňuje dobu a velikost otevření ventilu a tím i klid chodu, výkon a chování motoru.
hodnoty potřebné pro seřízení ventilů:Motor M20: 0,25mm
Motor M30: 0,30mm
Zapalovací pořadí: 1-5-3-6-2-4.
Motor seřizujeme když je studený a delší čas neběžel , ideálně při cca 20°C (pokojová teplota)
Odstrojíme vše potřebné aby jsme mohli demontovat ventilové víko na motoru (odpojit podtlaky, elektroniku atd)
povolíme všechny šrouby držící ventilové víko a víko opatrně sejmeme. sundáme i těsnění ventilového víka a připravíme si nové těsnění.
Tím se nám odkryje pohled na mechanismus hlavy , vačku, koníky a další části.
Motorem otočíme tak aby první válec byl v HÚ (Horní úvrati)
Pomocí očkového klíče s vyhnutím a plochého šroubováku můžeme seřizovat vůli, kterou nastavíme za pomoci listových měrek.
Následně otočíme o 30° a podle pořadí zapalování 1-5-3-6-2-4. nastavujeme vůle u všech ventilů.
Poté očistíme styčné plochy jak na hlavě tak na ventilovém víku a vložíme mezi ně těsnění.
Vložíme šrouby a lehce všechny dotáhneme od prostředka křízovou metodou (kvůli možnosti zkroucení víka)
Poté dotáhneme opět křížem od středu všechny šrouby na moment 13-17Nm
namontujeme i další demontované díly a můžeme vyjet
pokud jsem na něco zapomněl tak mě prosím kontaktujte přes SZ doplním.