BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je sob kvě 11, 2024 5:25 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: BMW 5 - E34 všeobecné info a rady
PříspěvekNapsal: ned lis 01, 2009 12:12 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 31, 2009 11:45 pm
Příspěvky: 173
Bydliště: Vyškov - BRNO
BMW E34

1988: Příchod třetí generace modelu. Motorizace 520i, 525i, 530i a 535i.

1989: Turbodiesel 524td. Motory ve vozech 520i a 525i přestavěny na čtyřventilovou techniku.

1991: Verze Touring (kombi), 525iX s pohonem všech kol a 525 tds.

1992: Sériově airbag řidiče u nových modelů 530i a 540i s motory V8. Proměnné časování ventilů VANOS pro zážehové šestiválce. Nový diesel 525td a 525tds.

1993: Nový, první čtyřválcový motor pro model 518i.. Modernizace modelu, odstranění některých slabin, širší maska chladiče a jiná kapota.

1996: Příchod čtvrté generace modelu (E39), nejdříve sedan.

1997: I kombi nahrazeno novou generací.



ČASTÉ ZÁVADY

· koroze karosérie

· prasklá hlava válců či vadné těsnění pod ní (diesel po celou dobu produkce, zážehové motory zejména do roku 1993)

· vyosená vodicí kladka řemene pohonu pomocných agregátů (do 1991)

· vadné tištěné spoje přístrojových desek a jejich softvarové chyby (zejména do 1992)

· trhající se plastové vodní čerpadlo (při modernizaci v roce 1993 nahrazeno ocelovým)

· vadná viscospojka ventilátoru chlazení s následkem přehřátí

· poruchy elektrické instalace

· zanesená mazací soustava (diesel)

· problémy s regulací turbodmychadla (diesel)

· opotřebené silentbloky a čepy předních závěsů

· zanesená hydraulická zdvihátka (klepání z motoru)

· závady elektronického ovládání pětistupňové automatické převodovky

· roztržená hardy spojka kardanového hřídele

· nefunkční dvojité posuvné střešní okno (kombi)



DOPORUČENÝ MODEL

525i (141 kW)

Zážehový řadový šestiválec, čtyřiadvacetiventilový rozvod DOHC, plynule proměnné časování ventilů, vícebodové elektronické vstřikování paliva.

Důvody: Přesvědčivě tichý a elastický šestiválec, se kterým spotřebu paliva uhlídáte na rozumné úrovni. Na to u větších osmiválců zapomeňte, u starých dvanáctiventilových šestiválců také. Ve spojení s ním byla již od roku 1991 nabízena i pětistupňová automatická převodovka.



NEBRAT

524td (85 kW)

Přeplňovaný vznětový řadový šestiválec, dvanáctiventilový rozvod OHC, nepřímé vstřikování paliva do předkomůrky.

Důvody: Nízký výkon a navíc poruchovost, to nejsou žádná velká lákadla. Od r.v 1992 nabízí BMW novou verzi vznětového řadového šestiválce (525 td nebo tds), která je o něco lepší a při správném zacházení může hodně vydržet. Kdo je k motoru hrubý, rychle jej „oddělá“..



PLUSY

+ prostornost

+ jízdní vlastnosti

+ komfort, odhlučnění

+ vysoce kultivované motory

+ celkem dostupné náhradní díly z druhovýroby

+ kombi díky nivomatu snese vysoké zatížení

+ vzhledem ke stáří velmi moderní technika

+ mohou mít velmi bohatou výbavu

+ kvalitní dílenské zpracování



MÍNUSY

- slabé světlomety

- výfukové potrubí rychle koroduje a je velmi drahé

- omezená trakce za ztížených podmínek

- nevýrazný tah verzí 520i z nízkých otáček

- omezená pružnost dieselových motorů

- nespolehlivost dieselových motorů

- vysoká spotřeba paliva (zážehové osmiválce)

_________________
ex: 525i 24v vanos R6 141KW
728i e38 Schwarz II ----LPG Prins VSI----


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMW 5 - E34
PříspěvekNapsal: sob led 02, 2010 2:36 pm 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
Postup na seřízení ventilů u motorů M20 a M30
Oba motory mají hodně společného a proto je možné na nich popsat seřízení ventilové vůle motoru.
Proč je důležité mít správně seřízené ventily? Protože seřízení ovlivňuje dobu a velikost otevření ventilu a tím i klid chodu, výkon a chování motoru.

hodnoty potřebné pro seřízení ventilů:

Motor M20: 0,25mm

Motor M30: 0,30mm

Zapalovací pořadí: 1-5-3-6-2-4.

Motor seřizujeme když je studený a delší čas neběžel , ideálně při cca 20°C (pokojová teplota)

Odstrojíme vše potřebné aby jsme mohli demontovat ventilové víko na motoru (odpojit podtlaky, elektroniku atd)
povolíme všechny šrouby držící ventilové víko a víko opatrně sejmeme. sundáme i těsnění ventilového víka a připravíme si nové těsnění.
Tím se nám odkryje pohled na mechanismus hlavy , vačku, koníky a další části.
Motorem otočíme tak aby první válec byl v HÚ (Horní úvrati)
Pomocí očkového klíče s vyhnutím a plochého šroubováku můžeme seřizovat vůli, kterou nastavíme za pomoci listových měrek.
Následně otočíme o 30° a podle pořadí zapalování 1-5-3-6-2-4. nastavujeme vůle u všech ventilů.
Poté očistíme styčné plochy jak na hlavě tak na ventilovém víku a vložíme mezi ně těsnění.
Vložíme šrouby a lehce všechny dotáhneme od prostředka křízovou metodou (kvůli možnosti zkroucení víka)
Poté dotáhneme opět křížem od středu všechny šrouby na moment 13-17Nm
namontujeme i další demontované díly a můžeme vyjet 8-)

pokud jsem na něco zapomněl tak mě prosím kontaktujte přes SZ doplním.

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMW 5 - E34
PříspěvekNapsal: stř úno 10, 2010 1:01 pm 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
Model Od-do Motor Motor Max.rychlost 0 - 100
518i '89 - '93 M40 4 - 1796cc 192 km/h 12.8sec
518i '93 - '96 M43 4 - 1796cc 198 km/h 12.5sec
520i '88 - '90 M20 6 - 1990cc 203 km/h 11.9sec
520i ece '88 - '90 M20 6 - 1990cc 203 km/h 11.4sec
520i '90 - '95 M50 24v 6 - 1990cc 211 km/h 10.6sec
525i '88 - '91 M20 6 - 2494cc 221 km/h 9.5sec
525i '91 - '96 M50 24v 6 - 2494cc 230 km/h 8.6sec
525ix '92 - '95 M50 24v 6 - 2494cc 220 km/h 9.5sec
530i '88 - '90 M30 6 - 2986cc 227 km/h 8.6sec
530i '93 - '95 M60 32v V8 - 2997cc 235 km/h 7.7sec
535i '88 - '92 M30 6 - 3430cc 235 km/h 7.7 sec
540i '93 - '95 M60 32v V8 - 3982cc 250+ km/h 6.4 sec
M540i '93 - '95 M60 32v V8 - 3982cc 250+ km/h 6.2 sec
M5 3.6 '89 - '91 S38 24v 6 - 3535cc 250+ km/h 6.3 sec
M5 3.8 '92 - 95 S38 24v 6 - 3795cc 250+ km/h 5.9 sec
Turbo vznětový motor
524td '88 - '92 M21 6 - 2443cc 192 km/h 12.9 sec
525td '93 - '95 M51 6 - 2499cc 194 km/h 12.9 sec
525tds '91 - '95 M51 6 - 2499cc 207 km/h 11.0 sec
Speciální model
Alpina B10 3.5 '88 - '92 M30 6 - 3430cc 255 km/h 7.4 sec
Alpina B10 '89 - '94 3.5l 6 - 3430cc 290+ km/h 5.6 sec
twin turbo
Alpina B10 4.0 '93 - '95 M60 V8 - 3982cc 265 km/h 6.4 sec
Alpina B10 4.6 '94 - '95 4.6l V8 - 4.6l 275 km/h 5.6 sec
Dinan 535i '88-'92 M30 6 - 3.7l 265??km/h 4.5 sec
Dinan 540i '93-'95 S.charged V8 - 3982cc 290+ km/h 5.2 sec





Model Válců Výkon Točivý moment Rok výroby Kód motoru
518i 4 83 kW (113 PS) 162 Nm 1989 do 1994 M40B18
518i 4 85 kW (115 PS) 168 Nm 1994 do 1996 M43B18
518g 4 85 kW (115 PS) 168 Nm 1995 do 1996 M43B18
520i 6 95 kW (129 PS) 164 Nm 1988 do 1990 M20B20
520i 6 110 kW (150 PS) 190 Nm 1990 do 1992 M50B20
520i 6 110 kW (150 PS) 190 Nm 1992 do 1996 M50B20(TU)
525i 6 125 kW (170 PS) 222 Nm 1988 do 1990 M20B25
525i 6 141 kW (192 PS) 245 Nm 1990 do 1992 M50B25
525i 6 141 kW (192 PS) 245 Nm 1992 do 1996 M50B25(TU)
525ix 6 141 kW (192 PS) 245 Nm 1992 do 1996 M50B25(TU)
530i 6 135 kW (188 PS) 260 Nm 1988 do 1990 M30B30
530i 8 160 kW (218 PS) 290 Nm 1992 do 1996 M60B30
535i 6 155 kW (211 PS) 305 Nm 1987 do 1993 M30B35
540i 8 210 kW (286 PS) 400 Nm 1992 do 1996 M60B40
M5 6 232 kW (315 PS) 360 Nm 1988 do 1993 S38B36
M5 6 250 kW (340 PS) 400 Nm 1991 do 1995 S38B38
524td 6 85 kW (115 PS) 220 Nm 1988 do 1991 M21D24
525td 6 85 kW (115 PS) 222 Nm 1993 do 1996 M51D25
525tds 6 105kW (143 PS) 260 Nm 1991 do 1996 M51D25






Model 0 -100 km/h Max.rychlost Spotřeba mimo město
520i 10,6 s 211 km/h 8,9 l/100km
525i 8,6 s 230 km/h 9 l/100km
530i 7,7 s 235 km/h 10,5 l/100km
535i 7,7 s 235 km/h 11,3 l/100km
540i 6,8 s 240 km/h 11,5 l/100km
M5 5,9 s 250 km/h 12 l/100km
524td 12,9 s 192 km/h 7,1 l/100km
525tds 11 s 207 km/h 7,2 l/100km
B10 BiTurbo 5,6 s 291 km/h 12,5 l/100km

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMW 5 - E34
PříspěvekNapsal: stř úno 10, 2010 1:05 pm 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
Pro "lajky" (nemyslím psa co vystřelili rusáci do kosmu) návod jak poznat motor montovaný do E34.

Motor M50 BEZ Vanosu 24V (nemá bouli)
Obrázek

Motor M50B25(TU) s vanosem 24V (Má bouli z čelní strany)
Obrázek

Motor M20B25 Má viditelné parohy a proti M50B25/M50B25(TU) jen 2 ventily na válec (12V)
Obrázek

motor M30B35 Má taktéž parohy, koncepcí někdy ze 70-tých let
Obrázek

motor M60B30-B60B40, motor V8 montovaný do posledních e34 ve výrobě
Obrázek

Motor M40B18 nejslabší jednotka montovaná do e34
Obrázek

M43B18 novější motor, rozdílný od M40
Obrázek

M21D24 Starší naftový motor do e34 montovaný pouze ve verzi s turbem (Děkuji uživateli "Plech" za upřesnění)
Obrázek

M51D25 novější naftový motor S turbem.
Obrázek

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMW 5 - E34 všeobecné info a rady
PříspěvekNapsal: úte kvě 04, 2010 7:27 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 17, 2009 9:57 pm
Příspěvky: 10
Dá se někde sehnat seznam orig. názvů barev co byly na E34?

_________________
BMW E34 520i Orientblau Metallic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMW 5 - E34 všeobecné info a rady
PříspěvekNapsal: stř čer 02, 2010 10:07 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 18, 2009 3:14 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: Slezsko
Zde cosi jest: http://www.bmwinfo.com/25330.html

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMW 5 - E34 všeobecné info a rady
PříspěvekNapsal: úte črc 31, 2012 6:33 pm 
Offline

Registrován: úte črc 31, 2012 6:14 pm
Příspěvky: 2
Dobrý den.prosím o radu u bmw e 34 535i.motor normalne bezi,ale jde opozdene za plynem.otacky drzi v pohode a da se vytocit do omezovace bez problemum,ale chybi mu vykon tahne to jak 16ka :( ..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMW 5 - E34 všeobecné info a rady
PříspěvekNapsal: stř říj 26, 2016 3:53 pm 
Offline

Registrován: stř říj 26, 2016 3:44 pm
Příspěvky: 1
Zdravim vsechny zde.. mam dotaz, u taty v garazi stoji BMW 525i manual r.v.1992 calypsorot.. dohodl jsem se s otcem ze si ho muzu vzit, jen problem je ze auto je deset let v garazi a nejelo. mam v umyslu ho dat behem par let do puvodniho stavu, auto je v peknem stavu,origo 15 kola, jen nevim presne co vse me čeká v oblasti techniky, jakz problem bude teh deset let stani v garazi..pry co vim je spatna spojka, auto ma cca 180000km.. za vsechny rady predem dekuji, je me lito toto krasne auto prodat, tata ho koupil jako nove cili mam s nim spjate vzpominky..nechci to mit auto na denni jezdeni, na to mam jina auta, jen proste srdcovku.. diky Michal


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO