přečetl jsem to jen zběžně, takže pokud budu něco opakovat, přehlédněte to.
Motor jede ve dvou cyklech. Krátká a dlouhý.
dlouhý cykl: máš půl plynu a jednotka dostává tyto udaje, které se vyhodnocují: množství vzduchu, jeho teplotu, otevření škrtící klapky, na základě otáček dá podle těchto údajů otevření vstřikovače (podle mapy v ŘJ) dále se změří na lambdách AFR (vzduch vs. benzín) a na základě tohodle výstupního údaje předchozího naplnění válce směsí se doupraví čas vstřikovače na požadovaných (ideálne 14.7 AFR)
= z toho vyplývá co? když přidáš na regulátoru tlaku paliva tak se to bude stejně dorovnávat do ideálu AFR !
krátký cykl: z poloviny plynu sešlápneš prudce plnej, jednotka částečně kašle na údaje o nasávaném vzduchu, lambdách, bere v potaz jen teplotu nasávaného vzduchu, polohu škrtící klapky a otáčky. na základě mapy v ŘJ nastavý daný čas vstřikovače (kašle se na poměr AFR) protože v tomhle stavu je motor vždy daleko bohatší než ideální poměr AFR. Měřil jsem to na bmw323 e36 a v tomhle stavu to jelo na AFR 12,1
= z toho vyplývá co? když přidáš na regulátoru tlaku paliva tak bude směs bohatší.
na palivové liště je na bmw323 e36 3,5 atm ale už nevím jestli na volnoběh nebo když byl přidaný plyn.
osobně mám ted na autě vstřikovače místo standartních 160cc nové troj vstřikovače mlhovyny 420cc
na palivové mapě mám ubráno 62 procent a při volnoběhu mám afr 14,5 při akceleraci se to pohybuje kolem 11
snad si z toho něco vyvodíš, klidně budu rád, když mě někdo přidá nějaký další poznatek