BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je pon kvě 20, 2024 5:57 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 6:00 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 15, 2009 7:32 pm
Příspěvky: 400
čaute, chtěl bych si ho vyměnit sám (e36 323i), takže pokud by mi sem někdo napsal stučný návod co a jak (jestli musí jít dolů výfukové potrubí ...atd) tak bych byl vděčný, díky

_________________
Obrázek
323i


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 6:48 pm 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
Takže k výměně kardanu je lepší sundat výfuk, což je na pár šroubů a vyvěšení, zárověň ho alespoň můžeš ošetřit a očistit od solí a podobně.
Déle musíš sundat plechy stínění nad výfukem. Stačí ta přední část.
Dále musíš odmontovat dvě matice které drží samotné ložisko kardanové hřídele.
Potom musíš povolit tři šroubky/matičky na převodovce a 4 na diferenciálu kde je tzv. Hardyspojka (slangově hadrspojka protože tak kolikrát vypadá)
Označíme si v jaké byla kardanka zasazena do sebe kvůli vyvážení.
Následně musíš rozpojit kardanku na dvě části (většinou stačí palice ale někdy je v kloubu šroub který se musí vyšroubovat)
potom sundat staré ložisko, nejlépe to jde pomocí sekáče či šroubováku a palice.
Pak očistit, trochu namáznout a nasadit nové, ideálně pomocí kulatiny s vnitřním průměrem jako samotný náboj a pomalu a jemně do´tukávat.
potom už zbývá jen celý postup obrátit z demontáže na montáž a máš vyměněno.

pokud jsem něco zkonil nebo zapoměl doplňte mě
:lol:

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 9:09 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 13, 2009 12:21 pm
Příspěvky: 162
Bydliště: praha-západ
Jen tě opravým.U převodovky jsou tři šrouby a u diferáku čtyři. ;)

_________________
LAND ROVER DISCOVERY TD5
BMW R1150GS
BMW 318i

BĚŽNÝ SERVIS BMW
ex:318i e30,318is e30,318i e30,525i e34,318is e36,523iAt e39,318it e30,318it e30,316it e30,316it e30,318it e36,525iXt e34,X5 e53,330xi e46.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 10:34 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 15, 2009 7:32 pm
Příspěvky: 400
OK, díky moc kluci. Koupil jsem celý komplet (ložisko i s uložením, takže to bude jednodušší). O víkendu se nato teda mrknu ;)

_________________
Obrázek
323i


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon pro 28, 2009 4:22 am 
Offline

Registrován: ned pro 20, 2009 10:33 am
Příspěvky: 10
ještě bych si poznačil jak byl kardan zasazený v sobě... kvůli vyvážení

_________________
bmw 325i turbo , co víc napsat...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon pro 28, 2009 7:58 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 15, 2009 7:32 pm
Příspěvky: 400
all píše:
ještě bych si poznačil jak byl kardan zasazený v sobě... kvůli vyvážení

jj

_________________
Obrázek
323i


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon pro 28, 2009 9:02 am 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
Děkuji za opravení a doplnění ;) Pokud by měl někdo foto pošlete na email bmw4ever@seznam.cz a já je k tomu vložím.

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon pro 28, 2009 4:15 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 5:57 pm
Příspěvky: 221
all píše:
ještě bych si poznačil jak byl kardan zasazený v sobě... kvůli vyvážení


Ani ne kvůli vyvážení, ale hlavně kvůli tomu, aby byly správně proti sobě kříže obou konců kardanu. Pokud bys to dal jinak, ukroutíš je nebo to bude mlátit. Většinou jsou na obou koncích kardanu značky, ale někdy už věkem nejsou viditelné.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon pro 28, 2009 4:37 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 13, 2009 7:15 pm
Příspěvky: 239
paca píše:
čaute, chtěl bych si ho vyměnit sám (e36 323i), takže pokud by mi sem někdo napsal stučný návod co a jak (jestli musí jít dolů výfukové potrubí ...atd) tak bych byl vděčný, díky


Mohl bys to nafotit když už to budeš dělat pane ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon pro 28, 2009 4:42 pm 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
já to mám ale jen na 5er e34

Jinak mám pocit že i když jsem to dal správně tak že by mělo být jedno jak to do sebe zasadíš jelikož když se ti pootočí diferák nebo převodovka tak je to to samé jako když v zatáčce jedno kolo je rychlejší a točí se více než druhé.

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO