Popis problému: Za studena kolem 400-600rpm, po zahřátí kolem 1200rpm na volnoběhu. Jinak jízda, spotřeba, vše OK. Byla to 318 s motorem M40.
Když jsem to já řešil tak mi všichni byli schopni akorát říci: ,dojeď si na diagnostiku´. Tudíš sem to po roce udělal a zanechal sem tam 500peněz za dobrý den, 2 minuty práce a oznámení že je v pr.... váha vzduchu(s kterou mimochodem dodnes problémy nejsou).
Tudíš jak jsem postupoval a co jsem se dověděl.
1: První fáze byla výměna benzínového filtru(protože kdoví kdy, a zdali vůbec byl už měněn a je to otázka 500peněz). Nic společného....jen tak prostě.
A pak pobyt u automechanika.
1: Pořádně zkouknuto gumové ´koleno´ za vahou vzduchu neníli ztrouchnivělé a nepřisáváli někudy vzduch.
2: Pročištění teplotního čidla motoru(nebo něčeho takového, ještě zjistim-opravim).
3: Odzkoušeno na váze vzduchu záklopka neníli zadřena(šroubovákem jen dloubnuto). Poté s nastartovaným motorem odpojena váha vzduchu od elektriky. Motor začal ´kuckat´, volnoběh hodně rozházenej, po zpětném připojení zas ´OK´. Tudíš se předpokládalo, že tedy šlape.
4: S nastartovaným motorem odpojen volnoběžný ventil. Žádná reakce. Připojováno, odpojováno. Motor běžel furt stejně. Tudíš z volnoběžného ventilu odpojena hadice, co už vede do motoru a kouknuto dovnitř(měl by se otevírat a zavírat, ale byl mrtvej na jednom bodě). Se zkoušečkou a klíčkem v zapalování v druhé poloze, vyzkoušeno na konektoru, který se zapojuje do ventilu, jdeli k němu vůbec elektrika. Ta tam šla.
Takže sehnán volnoběžný ventil(mmch., když už kupovat jetej, tak jedině rovnou vyzkoušet na autě jestli ´tiká´. Zkoušel sem takhle 4 než jeden konečně šel(prostě nemoc M40). Údajně ještě zkusit profouknout ho nějakym rozpohybovadlem(WDčko?), ale mě to nepomohlo, zkoušel sem na 2.
Jinak pokud by se zvýšila i spotřeba, pak asi koukat nejdříve na lambda sondu(pozná se na emisích že je K.O.)
Jak je vidno, bylo to docela jednoduché, ale nikdo nebyl schopen kloudně poradit nic kromě ,dojeď si na diagnostiku, až na jednoho člověka po roce a půl. Tak snad to někomu pomůže, aby takovou věc neřešil tak dlouho jako já.
Jinak jakés takés shrnutí(jen teorie, neni závazné):
1: volnoběh za studena nízký, za tepla vysoký- zadřený polootevřený volnoběžný ventil.
2: na volnoběh ´chcípá´- ventil zadřenej zavřenej.
3: volnoběh nepravidelný(kolísání). Špatná váha vzduchu.
4: nevimco+zvýšená spotřeba- lambda sonda
Jinak máteli k tomu někdo co kloudného říci, sem s tim.