BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je pon kvě 13, 2024 9:12 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob kvě 09, 2015 10:03 am 
Offline

Registrován: sob kvě 09, 2015 9:23 am
Příspěvky: 1
Zdravím,

chtěl bych se zeptat zda by jste někdo neuměli poradit s mým problémem:

Mám asi měsíc 325i, 2005 (VIN:KT54093) a od samého počátku řeším následující problém:

Když jsem si auto přivezl tak svítil vykřičník na palubním počítači a po připojení diagnostiky mi bylo řečeno, že je chyba v pozici sacího VANOS ale pravděpodobně se jedná jen o chybu v čidlu.

Než jsem stihl tento problém začít řešit tak se rozsvítila kontrolka check engine a jel jsem do prvního (neautorizovaného)servisu kde chybu smazali a dle jejich slov pročistili dané místo. Po přibližně 50km se kontrolka rozsvítila znovu a diagnostika ukázala následující chyby:

P2A39: valvetronic rozsah přizpůsobení/ Meze nebyly naučeny
P2A82: Sání-VANOS/ Pohybuje se s obtížemi, mechanicky zaseknutý

Následně jsem sehnal kontakt na mechanika pracujícího v autorizovaném servisu BMW, ke kterému jsem auto ihned zavezl.

Stejně jako v prvním servisu očekával chybu na tom čidle a když to rozebral tak zjistil nějaké nečistoty na sítku u toho čidla (?) - ukazoval mi fotky. Nicméně toto vyčistil a to čidlo prohodil s tím druhým na výfukový VANOS - aby v případě další chyby bylo zřetelné jestli je chyba ve VANOS nebo v tom čidle.

Bohužel po ujetí 50-70km se kontrolka motoru opět rozsvítila a opět byla nahlášena chyba na sacím VANOS. V tomto okamžiku jsem si pomocí své WIFI diagnostiky k iPhone co jsem našel doma (z předchozího BMW) přečetl následující chybu:

P0012 - ''A'' Camshaft Position - Timing Over- Retarded (Bank 1)
Podle Google by to mělo s tím VANOS souviset.

Přistoupili jsme panem mechanikem tedy k výměně sacího VANOS a včera jsem si auto vyzvedl.

Ujel jsem cca 150km a kontrolka se rozsvítila opět :? :?

WIFI diagnostiku mám už od předposlední závady v autě a tudíž jsem opět
ověřil závadu a k velkému překvapení je stejná:

P0012 - ''A'' Camshaft Position - Timing Over- Retarded (Bank 1)

Po neděli to pánovi chci opět zavést.
Zatím mi to stálo cca 15.000,- a výsledek opravy se nedostavil.

Věděl by někdo z Vás jakým směrem se teď ubírat? Mechanikovi věřím a rád bych mu dal nějaký užitečný tip.


Děkuji za odpovědi


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2015 12:37 pm 
Offline

Registrován: pon říj 12, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 300
Měnilo se čidlo, nebo ventil?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv pro 08, 2016 10:51 pm 
Offline

Registrován: čtv pro 08, 2016 10:47 pm
Příspěvky: 1
kolega v práci měl to samé na jeho 330i, vanos neměl dostatečný tlak pro nastavení vačky do správné polohy, zřejmě kvůli vychozenému uložení pro vačku


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2018 1:46 pm 
Offline

Registrován: sob bře 03, 2018 1:42 pm
Příspěvky: 1
Ahoj, nevis na kolik to kolegu vyslo ? Mam stejny problem s 330xi n52b30a


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO