Zdravím, diagnostika mi opakovaně ukazuje P0170 - Fuel Trim Malfunction (Bank 1). Což znamená, že je problém v mixování vzduchu a paliva a příčin může být milión. Ovšem pokud se nepřidá žádný další kód, tak bych měl hledat následující: únik vzduchu, špatná lambda nebo špatná váha vzduchu.
Postupoval jsem následovně: kontroloval úniky vzduchu (nic jsem nenašel), následně jsem odpojoval a připojoval váhu vzduchu a stále měni chod motoru (takže by měla být v pořádku, pokud chod stále řídí (ale nevím, jaké má mít správné hodnoty viz. video). S lambda senzorama jsem úplně mimo, ale dočetl jsem se, že pokud problémy bývají za studena, tak to určitě lambda není. Tak mi tu ale docházejí možnosti...
Symptom: pouze za studena motor silně ztrácí na výkonu, to jest, že 2500 otáček se chová jako maximum a je cítit benzín, jakmile se auto ohřeje, tak běží už jako hodinky, palivové čerpadlo jednou za dva měsice ukazuje špatně hladinu paliva + je tam od výroby (asi nesouvisí)
váha vzduchu:
https://www.youtube.com/watch?v=ssXUTUcxedAbank 1 sensor 1:
https://www.youtube.com/watch?v=66ceJwXXsAwbank 1 sensor 2:
https://www.youtube.com/watch?v=MORNkiP0Vewotáčky:
https://www.youtube.com/watch?v=ECPOKCVHBok (sorry za hudbu)
otáčky trochu lítaj, ale myslím, že zanedbatelné, semtam se i stane (třeba v křižovatce), že mi padnou lehce pod 700 a zase se vrátí zpět a už je to v cajku
nemáte někdo nějaké zkušenosti? abych nekupoval lambdy úplně zbytečně, díky za ohlasy
EDIT: přijde mi, že mám vyšší spotřebu (ale nejsem si jistej, tenhle problém tak už je od koupě - nemám s čím porovnat)
BMW E46
316i (77kw, 105 hp) M43/TU
1999 sedan