BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je úte čer 24, 2025 8:59 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zajimavy clanek
PříspěvekNapsal: pon dub 26, 2010 10:49 am 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 11, 2009 10:38 pm
Příspěvky: 569
http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv

Jako informace jsou to zajimave, ovsem pobavilo me toto:

Pojďme k turbodmychadlům. Škodovka teď rozjíždí masivní akci na podporu prodeje malolitrážního turba 1.2 TSI. Zdánlivě má samé výhody – nízkou spotřebu, výborný zátah... Ale co životnost? Všichni víme, jaké problémy mívaly některé diesely, když se musela po pár desítkách tisíc kilometrů dělat drahá generálka turba...

Je to jednoduché – u nás je to tak, že životnost turba = životnost motoru. Tak, jak testujeme motory na životnost čtvrt milionu kilometrů, turbo vydrží taky tolik. Není to ozubený řemen nebo jiná výměnná součástka. Záleží samozřejmě taky na údržbě, jestli je mu dopřáván kvalitní olej.

Takže ve škodovkách turba neodcházejí?

Nic není dokonalé. Ze statistik vidíme, že vždycky existuje malé procento výrobků, s nimiž mohou být problémy. Ale je minimální. Turbodmychadlo je hodinářský výrobek, točí obrovské otáčky, až 250 tisíc za minutu, je to extrémně teplotně a fyzicky namáhaný díl, a proto se při jeho výrobě postupuje s chirurgickou přesností a věnuje se mu mimořádná pozornost. Není třeba se turbodmychadla bát.

Ten pan si docela dost protireci, nejprve je to brutalne namahana soucastka a pak se toho neni treba bat. A hlavne, turba u skodovek neodchazi :lol:

_________________
E39 540i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zajimavy clanek
PříspěvekNapsal: pon dub 26, 2010 5:39 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 31, 2009 11:45 pm
Příspěvky: 173
Bydliště: Vyškov - BRNO
Demostenes píše:
http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.asp?c=A100420_111826_automoto_fdv

Jako informace jsou to zajimave, ovsem pobavilo me toto:

Pojďme k turbodmychadlům. Škodovka teď rozjíždí masivní akci na podporu prodeje malolitrážního turba 1.2 TSI. Zdánlivě má samé výhody – nízkou spotřebu, výborný zátah... Ale co životnost? Všichni víme, jaké problémy mívaly některé diesely, když se musela po pár desítkách tisíc kilometrů dělat drahá generálka turba...

Je to jednoduché – u nás je to tak, že životnost turba = životnost motoru. Tak, jak testujeme motory na životnost čtvrt milionu kilometrů, turbo vydrží taky tolik. Není to ozubený řemen nebo jiná výměnná součástka. Záleží samozřejmě taky na údržbě, jestli je mu dopřáván kvalitní olej.

Takže ve škodovkách turba neodcházejí?

Nic není dokonalé. Ze statistik vidíme, že vždycky existuje malé procento výrobků, s nimiž mohou být problémy. Ale je minimální. Turbodmychadlo je hodinářský výrobek, točí obrovské otáčky, až 250 tisíc za minutu, je to extrémně teplotně a fyzicky namáhaný díl, a proto se při jeho výrobě postupuje s chirurgickou přesností a věnuje se mu mimořádná pozornost. Není třeba se turbodmychadla bát.

Ten pan si docela dost protireci, nejprve je to brutalne namahana soucastka a pak se toho neni treba bat. A hlavne, turba u skodovek neodchazi :lol:


Ted nedávno jsem viděl v TV testovali novej motor 1,4TSI s turbínou ...a říkali že ten motor aby byl uspornej musíš jet defakto klobouka po vedlejší silnici ... jak tomu trochu naložíš tak končíš a žere to jako tank. říkali že není problém při ostré jízdě jet za 13-14litru ... ale pruměr v testu mělí cca 10,5litru a to jeli část usporně a část svižně.

A ted si představ že tam naložíš rodinu a jedete někam. Ten motor se musí trápit a taky podle toho žere jak 20let stará pětka. Akorát ta si jede na pohodu a motor se jen převaluje. :lol:

Mam pocit že to byl nějakej SEAT ALTEA 1,4TSI pokud se nepletu. A to chtěj dát do oktávky mám pocit taky nějaké šílené motory ad 1.2 -1.4 atd... děs a hruza.

_________________
ex: 525i 24v vanos R6 141KW
728i e38 Schwarz II ----LPG Prins VSI----


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zajimavy clanek
PříspěvekNapsal: pon dub 26, 2010 7:41 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 11, 2009 12:02 am
Příspěvky: 149
Bydliště: Brno
do oktavky nejmensi bude 1.2TFSi. ta 1.4TFSi ma jit do fabie RS. ale nevleze se jim tam manulani prevodovka. tak RS bude jen automat

_________________
BMW E36 325i Coupe 9/1993, Mauritiusblau Metallic


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO