Jako u všech aut... Specialitou u 540i z posledních let je doublevanos, který při předpokládaném nájezdu bude asi rachtat... Dál zkontrolovat tlak mazání - to se jednoznačně vyplatí. Osmiválce rády trousí šrouby od olejové pumpy do vany. A potom záleží, jestli automat nebo manuál. Manuál je super, ale málo častý a pokud bys dělal spojku, doporučuju i se setrvákem. Tudíž i stav spojky aspoň pocitově zkontrolovat... a u automatu prostě jestli řadí jak má.
Doporučuju auto prohlížet, když je úplně studené. Jednak se za studena objeví víc případných pazvuků na motoru, jednak pohledem na kontrolky uvidíš, jak dlouho trvá, než zhasne mazání. Dál taky některé automaty fungujou za tepla dobře, ale za studena trvá třeba 500 metrů než přeřadí na dvojku a dál. Je toho celkem dost, dal by se o tom napsat román.
Zkontroluj si, kolik dostaneš k autu klíčů (z výroby jsou 4, 2x bez dálky a 2x s dálkou), jestli na těch s dálkou opravdu chodí dálka. U ročníku 2001 je výměna baterky v klíči tak, abys z klíče neměl nevzhlednou kouli a nevytvořil jsi tam prasárnu, záležitost ca 1000 Kč (přepouzdření, vyřezání, baterka, práce). Nový klíč s dálkou stojí 4700 Kč, bez dálky cca 1200 Kč v autosalonu BMW.
A rozhodně tam zajeď s někým s dobrou diagnostikou, nejlépe GT1. Je to už celkem staré auto a plné elektroniky, tak ať se nespálíš.
|