To máš těžký,ale jestli motor běží pravidelně a přesto to nejede tak turbo klidně nemusí fungovat. Může bejt zapečený. Jestli funguje nebo ne nevim jak hned jednoduše poznat. Možná způsobit menší netěsnost třeba povytaženim hadice někde mezi sánim v motoru a turbem např. v intercooleru. Tu hadici radši nějak utahni třeba křivě protože když nebude držet tak vyletí. Jakmile by turbo zvětšilo tlak tak by to tam mělo silně začít foukat směrem ven. Pokud je turbo KO bude to vzduch pouze nasávat. Ta netěsnost nesmí být moc velká aby ti motor vůbec běžel a připomínam, že je to jen muj nápad a podle mě teoreticky to jde takto ověřit, ale určo to neni běžnej postup takže jen na vlastní nebezpečí.)
Pokud se ti s tim chce laborovat tak je možnost měřit tlak přímo v sání budíkem. Musel bys ale vědět jak velký maximální plnící tlak je od výrobce nastavenej. Jináč všechno co popisuješ mi skutečně připadá, že ti turbo nejede.
Taky můžeš turbo demontovat a poznáš hned jestli je KO

Já na ty nový motory nejsem odborník. Znam jen turba ze starý školy kde byla jen westgate a 1 podtlak a to bylo celé řízení turba. Jak je to v těhle popelnicích navíc naftovejch vůbec netušim:)
Svěřit auto nějakýmu odborníkovi by bylo asi vhodnější.
Jenže odborník se v čr špatně hledá...je to tu samé prase co jen kurví auta. Dal bych na reference od lidí kde dělají dobře.