BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je pát črc 04, 2025 8:01 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Termostat u e36 1.6
PříspěvekNapsal: pát bře 11, 2011 12:23 pm 
Offline

Registrován: ned úno 06, 2011 5:03 pm
Příspěvky: 55
Chci se zeptat hadice s termostatem u e36 1.6 má být teplá? mám ji studenou vypadáto asi na špatný termostat?
Díky za rady


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat u e36 1.6
PříspěvekNapsal: sob bře 12, 2011 8:13 am 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
Nedříve musíš pochopit že máš v motoru dva okruhy cirkulace chladící kapaliny. první okruh (malý) je recirkulace chladící kapaliny pouze v motoru a hadicích popřípadě výměníku tepla topení interiéru.
ve chvíli kdy se motor ohřeje na provozní hodnotu a teplota stoupá se otevírá termostat a spouští tzv. velký okruh který jde přes chladič. Tudíž teprve potom by ti hadice směrem do chladiče a po pár vteřinách i z chladiče měla zteplat.
záleží hodně na typu motoru (nafta/benzin) z ohledu doby ohřevu a objemu motoru.
Potom co se i chladič ohřeje lehce nad provozní teplotu (většinou 95°C+) sepne ventilátor/viscospojka a vytváří proud vzduchu který při stojícím nebo popojíždějícím vozidle opět ochlazuje chladič a po sléze i motor.

To že je termostat v háji poznáš takto:

termostat neotevírá: Motor se ohřeje na provozní teplotu ale ta dále stoupá až do červeného pole. vzestup teploty je plynulý.

termostat je stále otevřený: motor se velmi pomalu dostává na provozní teplotu nebo jí vůbec nedosáhne.

Vadná vodní pumpa: Motor se dlouho neohřívá, následně začíná vařit, chladič i některé hadice jsou studené. (vadná vodní pumpa)


Snad ti to pomůže.

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat u e36 1.6
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2011 9:47 am 
Offline

Registrován: ned úno 06, 2011 5:03 pm
Příspěvky: 55
No právě že rucicka stoupa ujedu tak 5 kiláku a rucicku mám v cervenem poli. a motor jak je zahráty tak vlastne mám teplou jen tu jednu hadici jak vede do motoru a do te nadobky s vodou. a tu hadici s termostatem mám porad studenou i kdyz je motor zahráty. mám benzin si myslim jestli to neni tím termostatem? jo a ten termostat jak je v te plastove hadici jde nejak oddelit?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat u e36 1.6
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2011 11:33 am 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
Mám pocit že pokud máš termostat v plastovém nátrubku tak se mění jako celek. Jinak by jsem to viděl spíše na zavzdušněný motor popřípadě nefunkční vodní pumpu.
Asi nejjednodušší bude když sundáš řemen který vodní pumpu pohání a zkusíš jestli pupa nemá vůli. Pokud bude mít vůli nebo tam někde bude téci voda tak pumúpu vyměň. To že se máš vyhýbat značkám typu Starline ti asi psát nemusím:-)
Pak motor odvzdušnit a pokud bude problém stejný tak vyměnit termostat.

ještě před tím vším sundej olejové víčko a koukni se jestli tam nemáš emulzi (mrd.e podobná mazlavá hmota) popřípadě jestli ti nejde z výfuku pára, nebo jestli není chladící kapalina znečištěná.

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat u e36 1.6
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2011 11:35 am 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
Každopádně začni kontrolou emulze a čistotou chladící kapaliny, a pokračuj přes výměnu celého termostatu s těsněním. pak vůle vodní pumpy a v nejhorším i vodní pumpu

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat u e36 1.6
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2011 12:52 pm 
Offline

Registrován: ned úno 06, 2011 5:03 pm
Příspěvky: 55
No Starline určitě kupovat nebudu :D A jak se odvzdušňuje motor? to je tím odvzdušnovacím šroubem? na víčku od oleje nic nemam a pára mi taky nejde a ani vodu nemam znečištěnou


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat u e36 1.6
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2011 3:21 pm 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
Tak pak je těsnění pod hlavou v pořádku, buď rád a snaž se to už neuvařit. tyto motory se nejlépe odvzdušňují tak že ho postavíš čumákem do kopce. chladící kapalinu naliješ až po okrej víčka, zároveň jen povolíš malý plastová šroubek (pozor neurvat a nežvejknout) který by měl být vedle víčka dolévání chladící kapaliny. nastartuješ a motor vytočíš na 2500-3000ot/min, Zároveň dolíváš chladící kapalinu dokud ti nezačne otvorem pro dolévání, z jeho nitřní strany vytékat "čůrkem" chladící kapalina, při tom dotáhneš odvzdušnovák. motor můžeš vypnout, upravíš hladinu v expanzce po max rysku a můžeš jezdit. následně doporučuji po každém zásahu do chladícího systému kapalinu kontrolovat.
Důležité je aby byl motor pořádně odvzdušněn, to že máš vodu v chladiči neznamená že je voda v motoru a tím ho můžeš rychle a spolehlivě uvařit. Chladící kapalina se vždy kontroluje při studeném motoru. V případě že otevřeš víčko v expanzní nádobě (někdy součástí chadiče) při motoru který je ohřátý, klesne tlak a voda sníží svůj bod varu a okamžitě ti udělá vzduchovou bublinu v hlavě válců. Snad chápeš princip:-)

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO