BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je pát črc 04, 2025 7:54 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: výměna žhaviček 320d 110kw
PříspěvekNapsal: sob led 29, 2011 6:44 pm 
Offline

Registrován: sob led 29, 2011 6:24 pm
Příspěvky: 3
Zdravím..koupil jsem 320d, 110kw, 2003 a chtěl bych se zeptat na zkušenosti s výměnou žhaviček.
Proč se ptám....byl jsem za odborníkem a ten mi tvrdil že to neni sranda, že se to muže zalomit a že se ještě nesetkal
s žádným autem na kterým by šli všecky 4 žhavičky dobře. řekl že by za to chtěl 4000kč a když to zalomí tak 15000kč
A byl jsem za druhým který říkal že v tom není problém a že mi to za dvě hodky udělá...

Chci se jen zeptat jestli to je opravdu takový problém. Díky ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna žhaviček 320d 110kw
PříspěvekNapsal: stř bře 09, 2011 9:41 am 
Offline

Registrován: stř bře 09, 2011 9:29 am
Příspěvky: 4
ahoj, koupil jsem žhavící tělíska od bosche, zavezl jsem to do servisu v horoměřicích, vyměnili bez problémů a startuje na první otočení. jestli jsi viděl jak ty tělíska vypadaj, tak se mi to s tím zalomením zdá nesmysl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna žhaviček 320d 110kw
PříspěvekNapsal: sob bře 12, 2011 8:23 am 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 12, 2009 9:07 am
Příspěvky: 288
Bydliště: Vodochody
Je to velmi jednoduché, žhavící svíčky se mají měnit vždy po nějaké době event ujeté vzdálenosti. většina lidí neví že tam něco jako žhavící svíčky jsou proto je tam nechává déle. Svíčky následně tzv. "zarostou" a pak je vysoké nebezpečí zalomení. (a to je průser :? )
Každopádně pokud se mění pravidelně tak zalomení nehrozí.

Důležitý je také moment utahování (většinou 15-18Nm dle typu) Pokud se utáhnou více pak je většinou zalomení při výměně jisté.
originální svíčky mají mez pevnosti kolem 35Nm kdy se zalamují. Při povolování pravidelně měněných a dobře utáhnutých svíček máme v BMW vyzkoušeno že povolovací moment se pohybuje kolem 25-30Nm. Tudíž je zde dotažení na "moment" velice důležité.

Při každé výměně žhavících svíček u motorů je nutné vyměnit i žhavící relé pokud je jím automobil vybaven a při tomto i vyčištění a přetěsnění sání , popřípadě klapek sání kvůli nečistotám z EGR ventilu.

_________________
Jsem spokojeným uživatelem BMW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO