Ahoj, nenapísal si ktorý model chceš, predpokladám že E32 alebo E38. Motory sa neustále modernizujú a vylepšujú, v každej generácii májú lepšie a modernejšie technológie, ktoré mimo iné aj znižujú spotrebu paliva. Spotreba najviac záleží od štýlu jazdy (agresívna, pokojná, dynamická...), potom podmienok na ceste (sucho, mokro, sneh...), kvalitného obutia (kvalitné, značkové gumy dokážu o pár dcl znížiť spotrebu paliva) a celkovej váhy vozidla. V dnešnej dobe tie 12-valce nie sú vôbec ekonomické, tu máš stránku na ktorej si spotrebu merajú samotní užívatelia.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2Reálna spotreba vyzerá byť tých 14 litrov. Čo ja viem o jednom majiteľovi E38 740i tak "spotřeba v zimě, na krátkých trasách po městě byla průměrně na 27,4 L na 100 km". Ďalší si 7er prerobil na plyn - v meste 15 litrov, mimo mesta 11 litrov LPG. Tam to cenovo vychádza ako keby jazdil na TDI. Je tam však vysoká počiatočná investícia a nejaké obmedzenia (podzemné garáže...). To sú už ale extrémy. Na dlhších trasách sa dá spotreba benzínu ustáliť na 10 - 11 litroch. Aj jazdíš prevažne po meste, okolo 17 litrov.
PHM sú ale jedny z najlacnejších prevádzkových nákladov na 7er. Drahé sú brzdy, ktoré na takéto auto musíš dať naozaj kvalitné (pri automate sa rýchlejšie opotrebúvajú, lebo nebrzdí motorom), potom pneumatiky, olej papá len plnú syntetiku (8 litrov nejakej 0/5 W - 30/40/50) a najhoršie je to asi s podvozkom a výfukom. Tie sú na väčšine vozov v biednom stave. Výmena ramien, silentblokov, čapov, tyče riadenia a tyčiek stabilizátorov prednej nápravy začína od cca 15 000 korun. Ak ti môžem poradiť, vyčkaj času a pohľadaj si naozaj zachovalý kúsok za ktorý si priplatiš, ale nemusíš na ňom vymeniť polovicu dielov. Nežerie to len peniaze ale aj čas a nervy. V konečnom dôsledku je to finančne rovnaké. To čo ušetríš na "výhodnej kúpe" vrazíš do opráv. 7er ber len v čo najvyššej výbave, všetko v koži a vyhrievané aj zadné sedačky, poprípade aj zbytočnosti ako autotelefón a decentný obklad orechovým drevom, ktorý sa tam veľmi hodí.
Čo sa týka spoľahlivosti, tak výrobné postupy boli pri týchto autách na oveľa vyššej úrovni ako sú dnes. Nehrozí, že by začala blbnúť elektrika, nedali sa otvoriť okná, alebo by nefungovala klíma. Samozrejme treba to občas premazať, doplniť či vymeniť. Najčastejší problém je údržba, ak je dodržaná, nič neobyčajné by sa nemalo stať. Treba pravidelne meniť olej v motore a prevodovke (ten niekedy zvykne presakovať), brzdové obloženie, udržiavať podvozok, dávať pozor na koróziu (hlavne lemy dverí a kufra, plus lišty kde sú oká na hever). ošetrovať kožené sedačky a lak ošetrovať kvalitnými pastami (3M) a voskom. Dúfam, že som ti trocha pomohol.