Jestli nemáš na servis a spotřebu velmi slušný rozpočet, kup si radši šestiválec.
Osmiválce obecně mají dražší přední nápravu, šnekové řízení, jsou víc na pohodovou jízdu s dostatkem výkonu, ale závodník to není. V zatáčkách se mi víc líbí chování šestiválce.
Osmiválce od 9/98 jsou s VANOSy (proměnné časování ventilů), motory jsou hodně citlivé na netěsnosti v sání, preventivně bych doporučil výměnu hadic chlazení, mají vodou chlazený alternátor (cena nového originálu cca 27tis Kč). Svíčky NGK BKR6EQUP taky nejsou z nejlevnějších, dávaly se ale i do novějších motorů.
Co je lepší ti nikdo neřekne, každý hájí svoje. Já mám osmiválec M62TU a silnější šestivál by mi nevadil. S nájezdem do 180tis přeji hodně štěstí, tak hlavně nekupuj auto dovezené z jiné země EU do Německa od Turka apod. - ty bývají stočené stejně jako tady v ČR.
Pokud hledáš auto s dostatkem výkonu a co nejméně náročné na údržbu, tak bych doporučil asi opravdu tu 528i.
|