BMW fórum
http://www.bmwforum.cz/

BMW 118D
http://www.bmwforum.cz/bmw-1er-f13/bmw-118d-t1645-10.html
Stránka 2 z 2

Autor:  PeteBMW [ pon led 03, 2011 10:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: BMW 118D

Marsoun: Zamyšlení nad chiptuningem: nedávno jsem četl zajímavý článek: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005032006
Sice je z roku 2005, ale má něco do sebe. A přečti si i diskuze pod člankem, ať to vidíš i z druhé strany.

Pro všechny CHIP(vo)TUNINGU lačné lidi: Domluvte si s CHIPTUNEREM zkoušku výkonu a krouťáku na brzdě před a po CHIPTUNINGU ať vidíte rozdíl před/po. Jinak se vám může stát, že vám zmrdi prodají placebo! Pokud stím "TUNER" nebude souhlasit, něco tu je špatně !

Autor:  Olda H [ stř led 05, 2011 10:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: BMW 118D

PeteBMW píše:
Marsoun: Zamyšlení nad chiptuningem: nedávno jsem četl zajímavý článek: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005032006
Sice je z roku 2005, ale má něco do sebe. A přečti si i diskuze pod člankem, ať to vidíš i z druhé strany.

Pro všechny CHIP(vo)TUNINGU lačné lidi: Domluvte si s CHIPTUNEREM zkoušku výkonu a krouťáku na brzdě před a po CHIPTUNINGU ať vidíte rozdíl před/po. Jinak se vám může stát, že vám zmrdi prodají placebo! Pokud stím "TUNER" nebude souhlasit, něco tu je špatně !


No k zamyšlení asi je, ale nevím pro koho. Já v něm nenašel ani trochu smysluplnějšího čtení a myslím si že nemá co k tomuto tématu říci a nepatří sem.
Je velká móda mnoha "všechnoznalců" a "odborníků na všechno" jak na tomto tak i na podobných fórech na konkrétní otázku odpovídat čím možná nejstupidnější, nesmyslnější a co nejméně tématu se týkající odpovědí. Potom je těžké něco někde najít (a poslouchat zase ty chytráky s tlačítkem hledej) když je vlákno místo odpovědi k tématu zas..né stupidníma kecama...

Autor:  PeteBMW [ čtv led 06, 2011 12:54 am ]
Předmět příspěvku:  Re: BMW 118D

Tak sem dej smysluplný odkaz o CHIPTUNIGU a zkušeností lidí ve stylu: Mám Octavii I TDi 66 kw (BMW xxxd) měřil sem to na brzdě, po CHIPTUNIGU firmou AB sem byl opět na brzdě a měření ukázalo, že mi narostl výkon auta o X%, točivý moment o Y%, spotřeba se snížila/zvýšila, najel sem 20000km a motor šlape jak hodinky - sem maximálně spokojen atd.

Rád si o tom něco jako amatér počtu. Jinak to sou pořád jenom žvásty...

Autor:  Olda H [ čtv led 06, 2011 11:57 am ]
Předmět příspěvku:  Re: BMW 118D

PeteBMW píše:
Tak sem dej smysluplný odkaz o CHIPTUNIGU a zkušeností lidí ve stylu: Mám Octavii I TDi 66 kw (BMW xxxd) měřil sem to na brzdě, po CHIPTUNIGU firmou AB sem byl opět na brzdě a měření ukázalo, že mi narostl výkon auta o X%, točivý moment o Y%, spotřeba se snížila/zvýšila, najel sem 20000km a motor šlape jak hodinky - sem maximálně spokojen atd.

Rád si o tom něco jako amatér počtu. Jinak to sou pořád jenom žvásty...


Nedám, není !!! Proto jsem napsal že takovéto články jsou scestné. Paušalizovat nejde že na tento typ motoru bude nárůst výkonu takový nabo makový. Vždy záleží na kondici motoru a odvedené práci techniků. Každý si musí najít opravdu dobrou firmu sám (proto jsem napsal odkaz na firmu jak by asi měla vypadat nabídka a co by zákazník měl v každém případě vyžadovat) a ne spoléhat na nějaké hloupé a subjektivní výlevy.
Každá řídící jednotka ( motor) je nastavena na parametry aby splňovaly různá emisní a jiné limity a proto se dají tyto data měnit a "ladit" a vždy to záleží na umu, stavu motoru, podmínkách techniků atd.... Proto nemůže nikdo soudný věřit a brát jako bernou minci podobné články.

Úpravy nejsou tak jednoznačná záležitost. Pokud se budeme bavit o "levném navyšování výkonu" tak to je "pouze" čip a někdy dodělání popřípadě výměna intercooleru. Všichni víme že se to dá ještě tím dražším směrem, kdy přichází na řadu jiné turbo, vačka, písty, svody atd atd...ale to už není otázka 5000,-Kč.
Takže není a neexistuje žádný smysluplný, pašální a objektivní článek nebo posouzení "tunerů" o čipování. Záleží na možnostech zákazníka, techniků a vneposlední řadě motoru.

Autor:  Broula [ čtv led 06, 2011 12:26 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: BMW 118D

Olda H: právě že když jsem vymejšlel píčoviny jak zvýšit výkon , tak mi tady od zdejších členů bylo řečeno ať se na to vys.. - že je jednodušší koupit auto, který už ten výkon má! Nakonec asi po roce rozmejšlení jestli sypat prachy do 2 litra a pomáhat si k 15ti koním za nehorázný peníze, zvítězilo to, že jsem si na rady místních členů pořídil auto s motorem, kterej výkon už má a je na ten výkon dělanej. takže žádný silácký řeči, ale tvrdá realita... :!: Za doplatek 13ti tisíc jsem si pomohl k 50ti koním, 50ti Nm a k autu, který má vyšší výbavu a o 115 000 km míň. ;)


Chip Tuning ??? Dobrý, ale nese to svá rizika - větší opotřebení motoru, pokud to někdo chipne - může se stát, že se něco posere (takovejch případů tady bylo) . A když už to chipuje firma co dává záruku a umí chipovat, tak si za to nechaj slušně zaplatit ;) Prostě z 1,8čky 3litr neuděláš :idea:

Autor:  Olda H [ čtv led 06, 2011 12:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: BMW 118D

Broula píše:
Olda H: právě že když jsem vymejšlel píčoviny jak zvýšit výkon , tak mi tady od zdejších členů bylo řečeno ať se na to vys.. - že je jednodušší koupit auto, který už ten výkon má! Nakonec asi po roce rozmejšlení jestli sypat prachy do 2 litra a pomáhat si k 15ti koním za nehorázný peníze, zvítězilo to, že jsem si na rady místních členů pořídil auto s motorem, kterej výkon už má a je na ten výkon dělanej. takže žádný silácký řeči, ale tvrdá realita... :!: Za doplatek 13ti tisíc jsem si pomohl k 50ti koním, 50ti Nm a k autu, který má vyšší výbavu a o 115 000 km míň. ;)


Chip Tuning ??? Dobrý, ale nese to svá rizika - větší opotřebení motoru, pokud to někdo chipne - může se stát, že se něco posere (takovejch případů tady bylo) . A když už to chipuje firma co dává záruku a umí chipovat, tak si za to nechaj slušně zaplatit ;) Prostě z 1,8čky 3litr neuděláš :idea:


Nechci nikomu sahat do svědomí, ale pokud položím otázku jak zvýšit výkon, tak nečekám odpověď o prodeji a koupi jiného auta, nebo že se stím nedá nic dělat, ale jak a za jakých podmínek se dá něco vykouzlit a vždycky jde něco dělat. Buď chci nebo jsem připosranej, věřím těm žvástům a neudělám nic. Samo že je rozdíl v benzínu a v naftě. U nafty se dá výkon potáhnout i o 20%. To je důvod proč jsem psal o 118D že na tom bude líp. Může se dostat až na nějakých 150 až 170 koní (papírově - skutečnost by ukázala brzda)

Autor:  PeteBMW [ čtv led 06, 2011 6:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: BMW 118D

Protože jak říká Olda_H, nedá se nikde na webu najít majitelem kárky objektivně zdokumentovaná relace mezi CHIPTUNINGEM a nárustem výkonu, maximálně se dozvíme od nadšených majitelů očipovaných kárek, kterým to teď 'jede o hodně líp' až saze létají (což je jako UFO - máme fotky talířů, mame videjka se svíticíma tečkama, ale tak doopravdy nikdo nemůže potvrdit ani vyvrátit, že to jsou mimozemšťané a jejích lodě), mám pánove jeden návrh. A to pro zakladatele tohoto topicu.

To Marsoun: Máš BMW 118d, což by mělo mít stejný motor jako 120d, jen přiškrcený (pokud se pletu a je to jinak, tak mě prosím opravte). Potenciál by tam tedy měl být. Navrhuju teda, abys šel do toho CHIPTUNINGU s tím, že(pokud na to máš ca$h):
A) půjdeš před zákrokem na brzdu
B) pohledáš na netu solidní firmu
C) půjdeš očipovat svoje Báčko
D) půjdeš znova na brzdu zkontrolovat výsledek
E) výsledky zdokumentuješ a napíšeš sem na fórum
F) pojezdíš tak cca 20 000km, nebo rok a opět sem napíšeš jak se chová motor

Budeš tak (zřejmě) první člověk,který zdokumentuje a ZVEŘEJNÍ výsledky CHIPTUNINGU u svého auta. Myslím, že tím hodně lidem kteří váhají zda to má/nemá cenu pomůžeš. A to by bylo fajn!

Co ty na to :?:

Autor:  Olda H [ pát led 07, 2011 12:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: BMW 118D

PeteBMW píše:
Protože jak říká Olda_H, nedá se nikde na webu najít majitelem kárky objektivně zdokumentovaná relace mezi CHIPTUNINGEM a nárustem výkonu, maximálně se dozvíme od nadšených majitelů očipovaných kárek, kterým to teď 'jede o hodně líp' až saze létají (což je jako UFO - máme fotky talířů, mame videjka se svíticíma tečkama, ale tak doopravdy nikdo nemůže potvrdit ani vyvrátit, že to jsou mimozemšťané a jejích lodě), mám pánove jeden návrh. A to pro zakladatele tohoto topicu.

To Marsoun: Máš BMW 118d, což by mělo mít stejný motor jako 120d, jen přiškrcený (pokud se pletu a je to jinak, tak mě prosím opravte). Potenciál by tam tedy měl být. Navrhuju teda, abys šel do toho CHIPTUNINGU s tím, že(pokud na to máš ca$h):
A) půjdeš před zákrokem na brzdu
B) pohledáš na netu solidní firmu
C) půjdeš očipovat svoje Báčko
D) půjdeš znova na brzdu zkontrolovat výsledek
E) výsledky zdokumentuješ a napíšeš sem na fórum
F) pojezdíš tak cca 20 000km, nebo rok a opět sem napíšeš jak se chová motor

Budeš tak (zřejmě) první člověk,který zdokumentuje a ZVEŘEJNÍ výsledky CHIPTUNINGU u svého auta. Myslím, že tím hodně lidem kteří váhají zda to má/nemá cenu pomůžeš. A to by bylo fajn!

Co ty na to :?:


Sice jsem napochopil tu ironickou poznámku :lol: ale v podstatě jsi shrnul do nějakých bodů co by mělo nějaký smysl a o co se dá opřít a porovnat. Jen mít hmatatelnou věc v ruce a netlachat nesmysly na prázdno bez jakéhokoliv podkladu a dokladu.
S touto variantou nelze jinak než souhlasit ;) ... a možná by nebylo od věci zřídit na tento účel samostatné téma

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/