BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je ned kvě 26, 2024 2:18 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř zář 12, 2018 5:37 pm 
Offline

Registrován: stř zář 12, 2018 5:06 pm
Příspěvky: 1
318i 85hp 103kw rv98 - plyn často netáhne

Zdravím,
rád by požádal o radu,

na jedničku nebo dvojku (za tepla i za studena)
auto stále častěji na zvolenou (vyšší) úroveň plynu netáhne jak má.
Při setrvání nohy na plynu v té vyšší pozici auto stále netáhne a po nějaké době
s nohou na plynu stále na té vyšší pozici auto náhle vystřelí dopředu.

Děje se tak různě, a snad na všechny rychlosti.
Další příklad, jízda na rychlost 5, 90km/h po rovince vše ok. Začne mírné stoupání, trochu přidám plyn
ale auto jede pořád na stejný výkon jakoby nereagovalo na to sešlápnutí plynu, spotřeba leze
nahoru (dal jsem více plynu), noha pořád drží stejnou hodnotu vyššího plynu a auto jede pořád stejně,
náhle po čase vystřelí jakoby do toho výkonu který byl plynem zvolen.

V některých situacích ale motor reaguje na plyn jak má, ale čím dál tím méně.
Problém se objevil 1 měsíc zpětně a náhle. Od té doby je intenzita stále stejná, jen se děje častěji.

Jinak motor na volnoběhu ani za chodu nehoupe, má hladký chod a zvukově zní také v pořádku.
Žádné klapání apod.


Zatím provedené kroky:

1) diagnostika, ukázala chybu čidla klikové hřídele + 2x závadu na lambda sondě
2) vyměněno to vadné čidlo klikové hřídele za nové
3) preventivně vyměněny 2 gumové hadice sání, ta vroubkovaná + ta zadní delší za nové
4) vyměněn vzduch filtr
5) znovu diagnostika, zmizela závada čidla hřídele + zmizela jedna ze 2 závad lambdy
ta druhá ze závad lambdy tam zůstala. Technik říkal že před výměnou by to chtělo ještě poptat, že by
to nemusela být lambda, protože možná jen detekuje nespálený benál.
6) vyčištěna klapka čisticím karb. sajrajtem, je čistá auto nehoupe (dřív občas zahoupalo ale velmi sporadicky)
7) kontrola klapky - odpojena za chodu, otáčky volnoběhu začali kolísat, po zapojení klapky otáčky volnoběhu v pořádku.
8) otestováno jiné čidlo potenciometru škrtící klapky (levé čidlo ze dvou čidel které jsou vedle sebe na sání)
z jiného auta které jezdí a nedělá nemá tento problém) bez úspěchu, u mě problém pořád stejný.
9) kontrola funčnosti lanka plynu - vše ok, reaguje na sebemenší dotyk


Prosím o radu. Svíčky měněny před rokem za NGK, takže při kontrole jsme je nekontrolovali.
Lambda zatím také neměněna, chtěl jsem se před její výměnou raději ještě poradit zde kdyby někdo měl zkušenost s tímhle problémem.
Spotřeba se zdá býr v normálu (ukazatel aktuální sp. při 5 rychlosti a 90km/h na rovině kolem 7-9l)

Díky moc


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO