BMW fórum

Diskusní fórum přátelů značky BMW a automobilů obecně

 

Právě je pát kvě 10, 2024 1:13 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř říj 28, 2009 6:16 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 13, 2009 7:15 pm
Příspěvky: 239
Vypouštění chladící kapaliny:
V interiéru zapneme topení naplno(necháme po celou dobu). Připravíme si nádobu na zachytávání chladící kapaliny pod vypouštěcí ventil. Otevřeme vypouštěcí ventil, nacházející se v motorovém prostoru dole na chladiči.
Obrázek

Povolíme odvzdušňovací ventil(nahoře na expanzní nádobce vedle uzávěru chladiče).
Obrázek

(Já jsem sem tam promasíroval hadice vedoucí do chladiče a z, když přestala kapalina téci a zas se to spustilo)

Uzavřeme vypouštěcí ventil, odvzdušňovací ventil.......

Plnění, odvzdušnění:
Topení zapneme na plno. Otevřeme odvzdušňovací ventil(aby měl kudy unikat vzduch při plnění)
Otevřeme víko na expanzní nádobce a lejeme chladící kapalinu. Napustíme expanzní nádobku plnou.
Uzavřeme odvzdušňovací ventil.
(zde někde by se měl otevřít na 316i a 318i i odvzdušňovací šroub u termostatu, viz foto - já to nedělal)
Obrázek

Nastartujeme motor(víko na expanzce necháme otevřené), necháme ohřát - já když to dělal tak měla kapalina v průběhu ohřevu tendenci vytéct napouštěcím otvorem na expanzce, stačí povolit odvzdušňovací ventil na chvilku a ona si klesne.
Když se motor ohřeje podržet chvíli ve zvýšených otáčkách (držel sem tak do 1500max) a znovu povolit odvzdušňovací ventil.
Po vychladnutí sem dolil vodu po rysku(cca 2dcl), jel se project aby se to zahřálo, ještě zkusil během cesty 2* povolit odvzdušňovací ventil pro jistotu, opět po vychladnutí dolil další cca. decku a hotovo.

Přečíst ještě první 4 příspěvky.....


Naposledy upravil Chobot dne úte lis 03, 2009 6:32 pm, celkově upraveno 5

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv říj 29, 2009 9:57 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 13, 2009 12:21 pm
Příspěvky: 162
Bydliště: praha-západ
Tu vodu tam máš lejt dokud se ti nesrovná hladina v nádobce a v tom odvzdušnováku.Pak to natočíš zapneš topení a necháš ohřát dokud nneotevře termostat.Pokud je vše OK tak to necháš vychladnout a pak vodu upustíš nebo doleješ. ;)

_________________
LAND ROVER DISCOVERY TD5
BMW R1150GS
BMW 318i

BĚŽNÝ SERVIS BMW
ex:318i e30,318is e30,318i e30,525i e34,318is e36,523iAt e39,318it e30,318it e30,316it e30,316it e30,318it e36,525iXt e34,X5 e53,330xi e46.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv říj 29, 2009 11:30 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 13, 2009 7:15 pm
Příspěvky: 239
libovka píše:
Tu vodu tam máš lejt dokud se ti nesrovná hladina v nádobce a v tom odvzdušnováku.


Tak tohle jsem vůbec nepochopil, prosím vysvětlit. V tom odvzdušňováku(v chladiči) já vodu nevidim kolik jí tam je, jak tedy mohu srovnat hladinu s expanzkou?

Citace:
Pak to natočíš zapneš topení a necháš ohřát dokud neotevře termostat.Pokud je vše OK tak to necháš vychladnout a pak vodu upustíš nebo doleješ. ;)


Topení jsem měl zapnutý od začátku. Za 1, když jsem to vypouštěl, tak aby mi vytekla kapalina z celého okruhu, ne jen z malého. No a jaksi už zůstalo zapnuté jakožto že jsem to vypustil a rovnou napouštěl. Za 2, aby byl otevřenej velkej chladící okruh hned jak tam začnu lít vodu,, a ne až když tam mam nalitou vodu po hrdlo, pak to otevřeš a půllitr ti zmizí okamžitě.
Motor se ohřívá kvůli otevření termostatu. Jasný.
A jako když je vše OK tak neodvzdušňuješ vůbec?
A pokud je vše OK tak vodu doleju nebo upustim(upouštět snad ne, já tam dolíval cca 3 deci, což si myslim že neni málo)

Každopádně jsem automechanik samouk, dělal jsem tuto práci poprvé a dle moudré knihy. Rád se necham poučit. Jen to potřebuju nějak logicky zdůvodnit, než to napíšu jinak než jsem to dělal já(jakožtože tak jak sem to dělal já to fungovalo OK.)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv říj 29, 2009 5:50 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 13, 2009 12:21 pm
Příspěvky: 162
Bydliště: praha-západ
Co na tom nechápeš?Prostě to tam leješ tak dlouho dokud to nezačne vytékat z nádobky a i z odvzdušnováku.Proč myslíš že tam ten šroub je.Abys vytlačil vzduch tak musí vytékat voda.
Sice si možná měl zaplé topení,při vypouštění a nalévání,ale pokud si neměl zaplej klíček na kontrolky tak ti to bylo k ničemu.Protože je tam el.magnetickej ventil kterej to topení zavírá a otvírá.A jakmile vypneš klíček tak se zavře a je jedno jestli máš topení naplno nebo ne.Ale i kdyby tak z topení ti voda stejně nikdy nevyteče,protože hadice do něj vedou zvrchu.Tudíž topení nelze vypustit. ;) Vypustíš pouze chladič a motor.

_________________
LAND ROVER DISCOVERY TD5
BMW R1150GS
BMW 318i

BĚŽNÝ SERVIS BMW
ex:318i e30,318is e30,318i e30,525i e34,318is e36,523iAt e39,318it e30,318it e30,316it e30,316it e30,318it e36,525iXt e34,X5 e53,330xi e46.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv říj 29, 2009 6:08 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 13, 2009 7:15 pm
Příspěvky: 239
libovka píše:
Co na tom nechápeš?Prostě to tam leješ tak dlouho dokud to nezačne vytékat z nádobky a i z odvzdušnováku.Proč myslíš že tam ten šroub je.Abys vytlačil vzduch tak musí vytékat voda.
Sice si možná měl zaplé topení,při vypouštění a nalévání,ale pokud si neměl zaplej klíček na kontrolky tak ti to bylo k ničemu.Protože je tam el.magnetickej ventil kterej to topení zavírá a otvírá.A jakmile vypneš klíček tak se zavře a je jedno jestli máš topení naplno nebo ne.Ale i kdyby tak z topení ti voda stejně nikdy nevyteče,protože hadice do něj vedou zvrchu.Tudíž topení nelze vypustit. ;) Vypustíš pouze chladič a motor.


Ach tak, už chápu. Nicméně jak jsem to udělal já to fungovalo též. a nerozléval sem směs po okolí(pravda u vody samotné bych to asi až tak neřešil)

Tak to by mě v životě nenapadlo. Asi proto, že mam manuální topení, tudíž bych v tom el.magnetickej ventil nečekal.
Každopádně dík. zkusim to nějak pododělat tedy dle nových poznatků, až to budu dodělávat........... ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO